Yingluck fick 10 års Visum i Storbritannien.

Du är inne på rätt spår där... men jag kan ta ett steg till och säga: Ingen rik vill ge makten till någon som förbättrar villkoren för de fattigaste. Thailand behöver billig outbildad arbetskraft.
Det blir ett moment 22 när de fattiga har rösträtt då det alltid kommer fram någon som vill ha deras röster. En dagslön för en arbetare har ökat med drygt 600% under den tiden Sinawatras hade makten... något som man ansett varit nödvändigt att stoppa
Så sant och jag personligen hoppas att de fattiga blir välmående en dag.
Ändå har jag ett litet, väldigt litet förtroende på stenrika som säger sig företräda dom fattiga. Hmm och hmm. En mångmiljonär kanske kan bli röd eller kommunist men inte utan att hen ser fördelarna för egen del.

Tyckte Göran P gav ett bra råd till SM, visa dig inte i större sammanhang. :rolleyes:
Så vimsig Stefan är borde han inte visa sig alls fast o andra sidan kanske försvinner hela S med honom så något positivt finns det ändå i det hela.
I morse i God Morgon Sverige sade en politiskt sakkunnig Sosse att han var rädd att ett parti skulle kunna ta hela makten själva efter valet , undrar vilket parti han menade:rolleyes: ,, Kan han veta något som inga andra vet ? Kanske har de fejkat alla opinionsmätningar ordentligt , Problem skulle dock infinna sig då SD inte kan besätta alla platser i Riksdagen , de har inte så mycket dugligt folk , iofs så kan man ju som sossarna gjort under fyra år plocka in all "löskefolk" man kan finna , helt utan adekvat utbildning för sin ministerpost :):):)5555

I morse i God Morgon Sverige sade en politiskt sakkunnig Sosse att han var rädd att ett parti skulle kunna ta hela makten själva efter valet , undrar vilket parti han menade:rolleyes: ,, Kan han veta något som inga andra vet ? Kanske har de fejkat alla opinionsmätningar ordentligt , Problem skulle dock infinna sig då SD inte kan besätta alla platser i Riksdagen , de har inte så mycket dugligt folk , iofs så kan man ju som sossarna gjort under fyra år plocka in all "löskefolk" man kan finna , helt utan adekvat utbildning för sin ministerpost :):):)5555
Din framtid är utstakad :D

Du är inne på rätt spår där... men jag kan ta ett steg till och säga: Ingen rik vill ge makten till någon som förbättrar villkoren för de fattigaste. Thailand behöver billig outbildad arbetskraft.
Det blir ett moment 22 när de fattiga har rösträtt då det alltid kommer fram någon som vill ha deras röster. En dagslön för en arbetare har ökat med drygt 600% under den tiden Sinawatras hade makten... något som man ansett varit nödvändigt att stoppa
Helt rätt @krister ! Det kommer inte att bli något "riktigt" val på många år i Thailand.. Tyvärr är det så att den makt Militären Prayut Chan-o-cha har nu, vill han givetvis inte släppa ifrån sig..
ett politiskt korrekt val innebär ju att han åker ut... :D Men folket får inte rösta nu.. Typisk diktatur. Samma som i Nord Korea.. Kim- Jun Pungen vill ha all makt... Fan ta den som har andra åsikter... :mad::mad::mad::mad:

Vore kul att veta hur mycket Prayut Chan-o-cha har i tillgångar ekonomiskt.. Företag, hus, banktillgångar utomlands mm.. Oftast visar det sig att de skummisarna har miljarder i tillgångar utomlands. De lever ett lyx liv.. Medan folket jobbar för 75 kr om dagen.. :confused::confused::confused:
Att någon i familjen Shinawatra skulle återkomma till Thailand är bara att glömma så länge diktatorn bestämmer..
Som att spela monopol... Gå raka vägen i fängelse... Utan rättegång..
Den familjen är ett hot mot diktaturen.. För folk älskar dem... :) ( Dock inte de rika)..
Förlorarna är det fattiga folket i Thailand... :(

Att någon i familjen Shinawatra skulle återkomma till Thailand är bara att glömma så länge diktatorn bestämmer..
Som att spela monopol.
Det får man ju hoppas de inte gör...absolut sämsta alternativet för landets framtid.
Men för dem med inkomst i SEK vore det ju bra, för då skulle snabbt landets valuta sjunka igen.

Vem kan vara säker på att Thailands ekonomi går så bra ,, allt går att dölja med mördande reklam ,, i alla fall för en tid ,sen kommer förr eller senare sanningen ikapp , idag går Expressen ut med att man nu kommit fram att invandringen till Sverige visst var en minusaffär , varje sk."flykting" kommer att kosta samhället 75.000 sek/ årligen livet ut ,,, Undrar hur de räknar , tror det är djäkligt lågt räknat , det blir 6.600sek/månad så lite uppbär de inte i bidrag ,, återigen en rökridå ...
Kanske fejkar även Thailand en i grunden olönsam ekonomi ,, det kommer framtiden i så fall att utvisa ;)

Vem kan vara säker på att Thailands ekonomi går så bra ,, allt går att dölja med mördande reklam ,, i alla fall för en tid ,sen kommer förr eller senare sanningen ikapp , idag går Expressen ut med att man nu kommit fram att invandringen till Sverige visst var en minusaffär , varje sk."flykting" kommer att kosta samhället 75.000 sek/ årligen livet ut ,,, Undrar hur de räknar , tror det är djäkligt lågt räknat , det blir 6.600sek/månad så lite uppbär de inte i bidrag ,, återigen en rökridå ...
Kanske fejkar även Thailand en i grunden olönsam ekonomi ,, det kommer framtiden i så fall att utvisa ;)

Räknar kanske att en del av dem kommer arbeta och göra rätt för sig?

Hej

Nu med Brittiskt visum blir det ändå svårare att spåra och gripa Yingluck säger Thailands polischef som inte har lyckats spåra henne på 9 månader hittills.

”The deputy chief of national police, with zero success in tracking down Yingluck for nine months, complains the UK visa will make his job harder.”

https://www.bangkokpost.com/news/politics/1476593/cops-chasing-tails-in-hunt-for-yingluck

Mvh isan lover
Tror de anstränger sig ungefär lika mkt som när det gäller Red Bull-mördaren....

Hej

Nu med Brittiskt visum blir det ändå svårare att spåra och gripa Yingluck säger Thailands polischef som inte har lyckats spåra henne på 9 månader hittills.

”The deputy chief of national police, with zero success in tracking down Yingluck for nine months, complains the UK visa will make his job harder.”

https://www.bangkokpost.com/news/politics/1476593/cops-chasing-tails-in-hunt-for-yingluck

Mvh isan lover
Frågan är om UK har utlämningsavtal med diktaturen Thailand , Sverige har det efter vad jag hört , möjligtvis fel , men skulle inte förvåna mig ,,, här gillar vi diktaturer ...:rolleyes:

Hej

Mvh isan lover
Har de eller tänker de plocka hennes Thailändska pass ? Det kan de ju göra om man har ett annat lands medborgarskap, men i dagsläget så har hon inget UK medlemskap , då skulle hon bli statslös .....Och hennes 10 års Visa är väl baserat på hennes Thaimedborgarskap ..
Och tio år lär ju inte hjälpa henne om hon inte blir UK medborgare , vilket förmodligen går att ordna det med ... allt kan lösas mot kontanter , även i UK har jag hört mina Brittiska vänner berätta
Även det ett korrupt samhälle enligt dessa ...:wai::wai:

Har de eller tänker de plocka hennes Thailändska pass ? Det kan de ju göra om man har ett annat lands medborgarskap, men i dagsläget så har hon inget UK medlemskap , då skulle hon bli statslös .....Och hennes 10 års Visa är väl baserat på hennes Thaimedborgarskap ..
Och tio år lär ju inte hjälpa henne om hon inte blir UK medborgare , vilket förmodligen går att ordna det med ... allt kan lösas mot kontanter , även i UK har jag hört mina Brittiska vänner berätta
Nu gissar jag bara, men varför skulle de vilja ha tillbaka henne till Thailand?
Det skulle skapa enorma problem för juntan. Nä, jag tror de är helt nöjda med "att inte hitta henne".

Det är sant det.....

Hon har redan ett pass från ett annat Europeiskt land så därför kan hon lätt resa fritt, ett indraget thailändskt pass spelar ingen roll.

Hon har redan ett pass från ett annat Europeiskt land så därför kan hon lätt resa fritt, ett indraget thailändskt pass spelar ingen roll.
Tror det också @kurant … Hon lär vara välkommen i många länder. Samma som hennes bror Thaksin.. Han lär bo i Dubai.. Om de kommer tillbaka till Thailand åker de in i fängelset.. De är ju inte dumma i huvudet att utmana en diktator.. Bättre att ha det gött i ett annat land.. Skulle de komma tillbaka så lär det bli stora demonstrationer i Thailand om att folket vill att de skall få komma in i regeringen igen.. Det skrämmer skiten av juntan och militären Prayut Chan-o-cha… :eek::eek: Så varför komma tillbaka?? De har gott om mynt och lever gott utan att kriga...

:wai::wai::wai::wai:

Hej

Mvh isan lover

555 jag som trodde dom redan hittat nån burmesik "scape goat" dom kan klä ut att likna henne

Liknande trådar

Tillbaka
Topp