Yingluck fick 10 års Visum i Storbritannien.

Frågan är om UK har utlämningsavtal med diktaturen Thailand , Sverige har det efter vad jag hört , möjligtvis fel , men skulle inte förvåna mig ,,, här gillar vi diktaturer ...:rolleyes:

Hej

Frågan är väl om ett utlämningsavtal gäller när det handlar om politik, inget brott har begåtts och den eftersökte anklagas för något som eventuellt skulle kunna vara en viss försumlighet i tjänsten?

Sen är det väl även tveksamt om något land ändå skulle vilja lämna ut någon till en militärdiktatur.

Mvh isan lover

Spåra henne måste vara det enklaste av allt, det finns hela tiden uppgifter på FB och Twitter.
Världens alla medier rapporterar dagligen var dom befinner sig.........

Nu är det ingen fara på taket för juntan har glömt att efterlysa duon via Interpol.....

Nä vi skulle satt stopp för finnarna för länge sedan! 555 ;)

Dags för att kamma dig. Alla som kom samtidigt med mig gick från tåget till jobbet och efter jobbet skulle de titta på bostad.
Det var inget lallande med språkundervisning som idag.
Jag hade varit en vecka i Sverige när jag skulle till en läkare, hade väl brutit benet eller not och det störde jobbet något.
Jag frågade om min bror skulle komma och tolka så svarade han att hur länge hade du tänkt bli beroende av andra?
Så jag fick gå själv. :rolleyes: :eek:
En sann finn story till, artikeln fanns på GP.
Det var snöstorm och inga bussar eller annat gick. En finne kom till Volvo Torslandafabriken där inga liner gick.
Han hade gått två mil i snöstormen.
Samma gubbe bröt benet och "sprang" Göteborgs varvet med kryckor.
Hans fru var chef på Spårvägar och hon hade även andra rätt intressanta storys att berätta när jag jobbade där.
Så det var tur att ni inte fick stopp på finnen.
:xmas_smiley:

Dags för att kamma dig. Alla som kom samtidigt med mig gick från tåget till jobbet och efter jobbet skulle de titta på bostad.
Jag hade varit en vecka i Sverige när jag skulle till en läkare, hade väl brutit benet eller not och det störde jobbet något.
Jag frågade om min bror skulle komma och tolka så svarade han att hur länge hade du tänkt bli beroende av andra?
Det var snöstorm och inga bussar eller annat gick. En finne kom till Volvo Torslandafabriken där inga liner gick.
Hans fru var chef på Spårvägar och hon hade även andra rätt intressanta storys att berätta när jag jobbade där.

Är medveten om att finnar jobbade hårt :) Tycker rätt bra om finnarna jag jobbat och jobbar ihop med själv även om det är i modernare tid. Jag aldrig träffat på en "normal" finne men det är en annan femma ;)

Om dagens invandrare hade det kuraget samt arbetskapaciteten och även kunskapen som Finländarna hade med sig till Sverige ,då skulle Sverige idag vara ett blomstrande land helt utan dagens problem ..
Finländare är ett riktigt bra folk ,samt en arbetsamt folk med stor kunskap och en avundsvärd arbetsmoral . Även de som söp till ordentligt jobbade normalt sett varje dag , och de jobbade för två personer ...:):)

Hej

Kan nog också instämma i att finnar är både arbetsamma och sega, har stött på många Finländare i jobbet och inom fotbollen, bra arbetare och bra kamrater är min erfarenhet.

En jobbarkompis till mig berättade om en Finne som söp till innan Vasaloppet, han blev redigt full och fick tillbringa natten i fyllecell, framåt morgonen började han ropa på vakten, jag måste ut nu för jag ska åka Vasaloppet, polisen trodde väl inte sina öron, men han körde Vasaloppet som planerat, men uppladdningen var väl inte den bästa tänkbara, men med envishet och finsk sisu går det mesta.

Mvh isan lover

Hmm… Kanske jag fått värme slag.. Men fattar inget av hur man kan få en tråd om Yingluck Shinawatra, att spåra ut till att handla om finnar?? :) Hårt arbetande finnar, Finnar som super, Finnar som kör vasaloppet, Och deras arbetsmoral.. :confused: Är det något jag missat angående Thailändska tjejen Yingluck ?? Har hon släkt i Finland?
Inget emot Finnar.. Mina bar är hasip hasip finnar och svenskar.. Men hur får man ihop ekvationen att Yingluck har något med Finland att göra?? :D:D:D

Tror de anstränger sig ungefär lika mkt som när det gäller Red Bull-mördaren....
troligen ser de att det är bekvämare att hon är utomlands än problemet med att ha henne i landet, även om det är i fängelset.Att säkerhetspolisen hade så dålig koll på henne att hon kunde jämna landet är en gåta

troligen ser de att det är bekvämare att hon är utomlands än problemet med att ha henne i landet, även om det är i fängelset.Att säkerhetspolisen hade så dålig koll på henne att hon kunde jämna landet är en gåta
Hmmm … Vad är hon anklagad för? Är hon fälld för att stulit? Vad? Vad jag vet har hon inte gjort något för egen vinning... Utan hjälpt fattiga bönder för mat produktion, via regeringen med lite subventioner som inte gillas av de rika. Detta har varit framröstat av regeringen med majoritet. :) Hon kunde inte ta egna beslut om subventioner till de fattiga..
Så varför skulle säkerhetspolisen ha koll på henne? Om det inte var för att diktatorn, Generalen Prayut Chan-o-cha ville ha bort henne för egen vinning... :eek::eek::eek: Nu sitter han på tronen och styr landet med järn hand.. Korrumperad??? :confused: Näää… Vem tror det?? :cool::cool::cool: Ingen väl... :cool:

Hmmm … Vad är hon anklagad för? Är hon fälld för att stulit? Vad? Vad jag vet har hon inte gjort något för egen vinning... Utan hjälpt fattiga bönder för mat produktion, via regeringen med lite subventioner som inte gillas av de rika. Detta har varit framröstat av regeringen med majoritet. :) Hon kunde inte ta egna beslut om subventioner till de fattiga..
Så varför skulle säkerhetspolisen ha koll på henne? Om det inte var för att diktatorn, Generalen Prayut Chan-o-cha ville ha bort henne för egen vinning... :eek::eek::eek: Nu sitter han på tronen och styr landet med järn hand.. Korrumperad??? :confused: Näää… Vem tror det?? :cool::cool::cool: Ingen väl... :cool:
För att det fanns risk att hon skulle följa brorsans exempel och sticka
Det behövs inget geni för att förstå hennes alternativ.
jag skulle också dragit iväg med alternativet.

Helt rätt @krister ! Det kommer inte att bli något "riktigt" val på många år i Thailand.. Tyvärr är det så att den makt Militären Prayut Chan-o-cha har nu, vill han givetvis inte släppa ifrån sig..
ett politiskt korrekt val innebär ju att han åker ut... :D Men folket får inte rösta nu.. Typisk diktatur. Samma som i Nord Korea.. Kim- Jun Pungen vill ha all makt... Fan ta den som har andra åsikter... :mad::mad::mad::mad:

Vore kul att veta hur mycket Prayut Chan-o-cha har i tillgångar ekonomiskt.. Företag, hus, banktillgångar utomlands mm.. Oftast visar det sig att de skummisarna har miljarder i tillgångar utomlands. De lever ett lyx liv.. Medan folket jobbar för 75 kr om dagen.. :confused::confused::confused:
Att någon i familjen Shinawatra skulle återkomma till Thailand är bara att glömma så länge diktatorn bestämmer..
Som att spela monopol... Gå raka vägen i fängelse... Utan rättegång..
Den familjen är ett hot mot diktaturen.. För folk älskar dem... :) ( Dock inte de rika)..
Förlorarna är det fattiga folket i Thailand... :(

Jag vet inte hur mycket han personligen har, tillgångar brukar även delas i många familjer. Såg någon siffra på att han sålde en markbit i centrala Bkk för något/några år sedan för 600 millar om jag minns rätt. Så att familjen har egna tillgångar är väl ingen direkt kioskvältare.

/ SatanG

Tvärtom tror jag, de hade nog full koll på var hon var. Inte helt otroligt att de hjälpte henne köpa biljetten också.
Ingen som är intresserad av makten i Thailand vill ha nån av Shinawatra-syskonen i landet.

Det är sant det.....

Jag vet inte hur mycket han personligen har, tillgångar brukar även delas i många familjer. Såg någon siffra på att han sålde en markbit i centrala Bkk för något/några år sedan för 600 millar om jag minns rätt. Så att familjen har egna tillgångar är väl ingen direkt kioskvältare.

/ SatanG

Hej

Det är väl inte heller någon kioskvältare att större delen av dom generaler och polischefer som sitter med i juntan vägrade redogöra var deras förmögenhet kom ifrån när Antikorruptionsmyndigheten NACC begärde detta.

Enligt NACC var det flera i juntan som var ovanligt rika i förhållande till sina inkomster, enligt NACC borde detta granskas och utredas, en av dom utpekade var också general och nära släkt till juntaledaren, först efter det att NACC hade drivit ärendet till domstol svarade några av dom på frågor om sin förmögenhet, men juntaledaren stoppade vidare utredningar och garanterade personligen att alla medlemmar hade rent mjöl i påsen.

Sen är det väl inte heller någon kioskvältare om juntamedlemmarna har blivit ännu mer ”onormalt rika i förhållande till sin lön” efter 4 år vid makten, tror knappast att någon blir överraskad av detta.

Mvh isan lover

Hej

Det är väl inte heller någon kioskvältare att större delen av dom generaler och polischefer som sitter med i juntan vägrade redogöra var deras förmögenhet kom ifrån när Antikorruptionsmyndigheten NACC begärde detta.

Enligt NACC var det flera i juntan som var ovanligt rika i förhållande till sina inkomster, enligt NACC borde detta granskas och utredas, en av dom utpekade var också general och nära släkt till juntaledaren, först efter det att NACC hade drivit ärendet till domstol svarade några av dom på frågor om sin förmögenhet, men juntaledaren stoppade vidare utredningar och garanterade personligen att alla medlemmar hade rent mjöl i påsen.

Sen är det väl inte heller någon kioskvältare om juntamedlemmarna har blivit ännu mer ”onormalt rika i förhållande till sin lön” efter 4 år vid makten, tror knappast att någon blir överraskad av detta.

Mvh isan lover

Som vanligt vrider du till det att bli större än det verkligen var. Jag vill minnas att det fanns de i juntan som kunde redovisa sina tillgångar till myndigheterna men ville att det skulle hållas utanför offentligheten men det låter väl inte lika spännande.
Som sagt, tillgångar delas ofta inom familjerna och var det någon släkting till Prayuth som ansågs onormalt rik i jämförelse till sin lön är väl helt ovidkommande. En minister ligger väl gissningsvis på 150k/mån och det är ju knappast där de bygger sina rikedomar. Att bli politiker på riksnivå kräver att man kommer från rätt familj/bakgrund och de tillhör de priviligierades skara. Dvs det finns redan tillgångar i familjen och har man pengar är det lätt att göra pengar, därmed inte sagt att det inte myglas eller saknas korruption även i nuvarande styre.
Dock är det väl ingen som kommer i närheten av din idol TS, han som myglade bort 70,000,000,000 battingar från skatt bl.a. Det har du länge istället försvarat in absurdum, vilket för mig är obegripligt om man nu säger sig vara emot korruption/ministerstyre.
Skillnaden mellan dig och mig verkar vara att jag är emot korruption/ministerstyre/maktmissbruk av alla politiker etc, du är bara emot det om det uppdagas på den "gula" sidan. Luktar hjärntvätt om du frågar mig.

/ SatanG

Som vanligt vrider du till det att bli större än det verkligen var. Jag vill minnas att det fanns de i juntan som kunde redovisa sina tillgångar till myndigheterna men ville att det skulle hållas utanför offentligheten men det låter väl inte lika spännande.
Som sagt, tillgångar delas ofta inom familjerna och var det någon släkting till Prayuth som ansågs onormalt rik i jämförelse till sin lön är väl helt ovidkommande. En minister ligger väl gissningsvis på 150k/mån och det är ju knappast där de bygger sina rikedomar. Att bli politiker på riksnivå kräver att man kommer från rätt familj/bakgrund och de tillhör de priviligierades skara. Dvs det finns redan tillgångar i familjen och har man pengar är det lätt att göra pengar, därmed inte sagt att det inte myglas eller saknas korruption även i nuvarande styre.
Dock är det väl ingen som kommer i närheten av din idol TS, han som myglade bort 70,000,000,000 battingar från skatt bl.a. Det har du länge istället försvarat in absurdum, vilket för mig är obegripligt om man nu säger sig vara emot korruption/ministerstyre.
Skillnaden mellan dig och mig verkar vara att jag är emot korruption/ministerstyre/maktmissbruk av alla politiker etc, du är bara emot det om det uppdagas på den "gula" sidan. Luktar hjärntvätt om du frågar mig.

/ SatanG
Hej

Visst fanns det några som redovisade sina tillgångar utan hot om domstol, men många i den absoluta toppen vägrade och en av dessa var Diktatorns nära anhörige, synd att Prayuth stoppade utredningen genom att personligen gå i god för alla inblandade.

Hurvida dom som Antikorruptionsmyndigheten fann vara ”onormalt rika i förhållande till sin inkomst” hade rent mjöl i påsen, ärvt pengar eller sålt mark eller liknande borde NACC ha fått utreda, men så blev det tyvärr aldrig.

Tror du inte precis som jag innerst inne att juntamedlemmarna har blivit betydligt rikare nu efter 4 år vid makten?

Då menar jag inte lönen på 150 000 baht per månad utan ifrån sidoinkomster som inte tål dagsljus och granskning.

Mvh isan lover

Du är ju värre än Stefan Löfven på att vinkla, helt otroligt vad partisk du är.

Som Eddie Meduza sjöng.
Säger jag k**en står så blir det ett jäkla liv men kommer Hasse Aldredsson och säger samma sak då är det jätteroligt.

Hej

Visst fanns det några som redovisade sina tillgångar utan hot om domstol, men många i den absoluta toppen vägrade och en av dessa var Diktatorns nära anhörige, synd att Prayuth stoppade utredningen genom att personligen gå i god för alla inblandade.

Hurvida dom som Antikorruptionsmyndigheten fann vara ”onormalt rika i förhållande till sin inkomst” hade rent mjöl i påsen, ärvt pengar eller sålt mark eller liknande borde NACC ha fått utreda, men så blev det tyvärr aldrig.

Tror du inte precis som jag innerst inne att juntamedlemmarna har blivit betydligt rikare nu efter 4 år vid makten?

Då menar jag inte lönen på 150 000 baht per månad utan ifrån sidoinkomster som inte tål dagsljus och granskning.

Mvh isan lover

Jag kanske minns fel men det var väl ett dussin eller så som vägrade lämna ut informationen om den skulle bli offentlig. De ansåg att de inte ville att alla andra skulle se vad de hade i privata tillgångar men alla utom någon enstaka möjligtvis gjorde det ändå när det hotades med domstolsorder på detta? Var det någon som vägrade men ändå tog jobbet att styra landet?
Vilka var det som blev funna onormalt rika eller var misstänkta för brott?
Jag har för mig det var någon ganska nyligen som blev anklagad för att förmögenheten växt onormalt mycket sedan han fick sin post men tror han fick ta smällen för det också. Bara något jag hörde i radiobruset någon morgon.
Han kanske inte hade någon trädgårdsmästare som kunde äga alla tillgångar, likt tidigare premiärministrar "löst" problemet med. Jag vet inte men antar du var lika upprörd då TS gömde sina tillgångar ;-)

Jo jag tror många, fortfarande, blir omåttligt rika genom sina positioner. Samma departement som vanligt med tullen i topp så där tror jag inte det är någon jätteskillnad från tidigare men det kan vi ju bara spekulera om.
Dessa maktpositioner är det ingen som tar av ideologiska skäl, att vara politiker är ett karriärval som vilken smutsig businessman som helst väljer. Att vara röd eller gul är inga låsta positioner utan hela spelet handlar om makt, pengar och gentjänster och den sida som lönar sig bäst är den sida politikerna stretar åt.
Kan vi enas om att den rika eliten i Bangkok består av både gulskjortor och rödskjortor?

/ SatanG

Senast ändrad:
Hej

Mvh isan lover

"Hurvida dom som Antikorruptionsmyndigheten fann vara ”onormalt rika i förhållande till sin inkomst” hade rent mjöl i påsen, ärvt pengar eller sålt mark eller liknande borde NACC ha fått utreda, men så blev det tyvärr aldrig."

Förresten blandar du inte ihop lite fel här. Den här registreringen av personliga tillgångar ska ju ske innan någon tar posten som minister. Det kan ju isf knappast vara någon som blev funnen ”onormalt rika i förhållande till sin inkomst” då de inte ens börjat jobbet med sin lön, eller vilken lön och för vad menar du?

/ SatanG

Nu behöver man inte vara i regering för att bli enormt rik via politiken, det räcker att vara fru till en röd ledare.
42 miljoner och en BMW 730 är hyfsade tillgångar.

https://www.bangkokpost.com/news/politics/1470017/?src=ilaw

Hahaha vilken slump, idag på väg till jobbet berättade jag för frugan att en släktings pojk är döpt till Hermann. Inte så vanligt, ett gammalt namn sa jag.
Låter lite som Arisman, gammalt och inte så vanligt längre sa frugan och skrattade.
Vad hände med honom efter han startade flygbolaget? frågade jag.
Ingen aning sa frugan, han har varit tyst länge nu.

Själv kan man ju ana vart pengarna kommer från om man tänker lite på kravallerna 2010. Flera veckors belägring av Central World med alla dess banker, juvelerarbutiker, lyxvaror etc. Varje dag lämnade de röda ledarna scenen i vans och bodde på lyxhotell, har glömt namnet på vilket det var, för att till sist bränna ner "brottsplatsen". Jag menar det vore nästan kriminellt obegåvat att inte ta tillfället i akt :)
Bara en hypotes från min sida, kommer nog aldrig få svar på den undran.

/ SatanG

Liknande trådar

Tillbaka
Topp