Kanske
@valter51 syftar på mig och
@Isan Lover ? Varken jag eller han förespråkar någon form av våld...
Däremot önskar vi båda att man har en fungerande demokrati.. Ingen militärmakt..

Personligen kan jag bara säga att jag inte gillar när man genomför en militärkupp, för att tillvarata sina egna intressen. Så har det varit i många länder när den fattiga befolkningen velat ha anständiga levnadsvillkor. Då tar militären makten med stöd av de rika..

Alla människor vill väl leva i en sund demokrati?? Eller har jag fel??

Alla medborgares rättigheter skall väl vara lika värda..
Om vi vänder på det.. I Sverige har vi haft en röd sida och en blå sida i över 100 år...
En arbetare sida och en arbetsgivare sida. S och M.. ( Plus en del småpartier).
Vad händer nu? Jo.. Nu har ett annat parti, SD gått förbi arbetsgivare partiet M..

Är det inte demokratiskt eller skall det då bli en statskupp i Sverige för att den rika eliten kanske förlorar??
Jag har personligen ingen sympati med någon av de svenska partierna... Men i en demokrati så skall man respektera vad folket vill... Inte vad makthavarna vill...
I Thailand är det samma sak... Fria val måste vara den ända rätta vägen...
Om arbetarna får mer än 75 Bath om dagen skulle kanske de varit glada..?? Kanske 150-200 Bath istället?
Yingluck ville förbättra lite villkor för de fattiga... Vad hände??? Militären och eliten slog till med full kraft..

Inga mer pengar till de fattiga!!!!
Så nu var hon tvungen att fly eftersom militären tog makten...
Är det demokrati i Thailand???