Ytterligare 3.1 miljoner fattiga få s.k välfärdskort.

Hej

Själv har jag svårt för att se den skillnad du uppenbart gör i om det är en militärjunta eller en civil regering som delar ut pengar ur statskassan för att göra sig populära inför ett val, för mig blir det samma sak.

Samma sak med om det är generaler som betalar bycheferna och lokala politiker för att dom ska rösta på militärens parti som vill ha kvar diktatorn eller om bychefer och lokala politiker förespråkar en annan en civil kandidat utan militär anknytning.

För mig är militärkupper och diktatur som ersätts av riggade val till militärens fördel ingen lösning på landets problem, det lär bara bevara landets klyftor och ojämlikheter, det är först när militären tvingas tillbaka till sina baracker och fråntas sitt politiska inflytande som demokratiska reformer som gynnar massan kan genomföras.

Mvh isan lover
En sak är ju klart att det blir val februari.
Förlänger man valet har ju dessa mutpengar varit bortkastade risken är ju då att folk glömmer.
Dessa pengar är ju mångfalt mer än de 200 bht ett fåtal fick ta del av, nu handlar det om tusentals bht i mutor. Det är inte ens valfläsk utan rena mutor till folket för att rösta rätt samt att mutorna betalas av stads kassan.
Samma syn har vad jag kan utläsa pressen.

En sak är ju klart att det blir val februari.
Förlänger man valet har ju dessa mutpengar varit bortkastade risken är ju då att folk glömmer.
Dessa pengar är ju mångfalt mer än de 200 bht ett fåtal fick ta del av, nu handlar det om tusentals bht i mutor. Det är inte ens valfläsk utan rena mutor till folket för att rösta rätt samt att mutorna betalas av stads kassan.
Samma syn har vad jag kan utläsa pressen.

Hej

Dessutom sägs ju dom politiker som byter till militärens eget parti få mellan 30-80 miljoner baht var.

Mvh isan lover

Hej

Dessutom sägs ju dom politiker som byter till militärens eget parti få mellan 30-80 miljoner baht var.

Mvh isan lover
Nu är det samma maktelit som styr juntan som låg bakom Thaksin.
Några klaner och mäktiga familjer som drar i trådarna.
Nu gick kejsaren i Dubai emot sina bossar och utvisades.
Att den ekonomiska vindflöjeln bytte sida är en ren affärsuppgörelse.
Junta eller val är det samma maktelit som bestämmer.
Nuvarande PM är bara en lydig anställd.,.

Nja, kanske inte riktigt så, betänk vilken position PM hade tidigare, och tänk vidare, vem är det idag som har PM:s tidigare position...kan det vara en mycket nära släkting?

Nu är det samma maktelit som styr juntan som låg bakom Thaksin.
Några klaner och mäktiga familjer som drar i trådarna.
Nu gick kejsaren i Dubai emot sina bossar och utvisades.
Att den ekonomiska vindflöjeln bytte sida är en ren affärsuppgörelse.
Junta eller val är det samma maktelit som bestämmer.
Nuvarande PM är bara en lydig anställd.,.

Hej

Själv tycker jag nog personligen att det är bättre med en ”lydigt anställd” PM som avlönas av väljarna än en ”lydigt anställd” som avlönas av en liten rik maktelit.

Mvh isan lover

Hej

Själv tycker jag nog personligen att det är bättre med en ”lydigt anställd” PM som avlönas av väljarna än en ”lydigt anställd” som avlönas av en liten rik maktelit.

Mvh isan lover

Ja jag tycker alla krig på jorden ska sluta, helst imorgon, också. Skriv upp resten på listan till årets julklappsutdelning, santa kommer garva sig harmynt :)

/ SatanG

Ja jag tycker alla krig på jorden ska sluta, helst imorgon, också. Skriv upp resten på listan till årets julklappsutdelning, santa kommer garva sig harmynt :)

/ SatanG

Hej

Ja i Thailands fall är jag nog nästan beredda att hålla med dig, det verkar vara ett av dom länder i världen där dom traditionella makthavarna har svårast för att släppa greppet om makten och ge innevånarna den demokrati och frihet dom förtjänar.

Mvh isan lover

Hej

Ja i Thailands fall är jag nog nästan beredda att hålla med dig, det verkar vara ett av dom länder i världen där dom traditionella makthavarna har svårast för att släppa greppet om makten och ge innevånarna den demokrati och frihet dom förtjänar.

Mvh isan lover
Vad gör du för dina jelika i thi var för bildar du inte ett fack för bönder och all fattiga. Ja tror du pratar söt men trivs när du är här ????

Vad gör du för dina jelika i thi var för bildar du inte ett fack för bönder och all fattiga. Ja tror du pratar söt men trivs när du är här ????

Hej

Själv är jag ganska övertygad om att man skulle gripas och fängslas om man försökte skapa en oberoende och självständig fackförening, Thsiland befinner sig i dessa frågor i samma läge som Sverige var för drygt 100 år sedan, då man arresterades och riskerade livet för något sådant även i Sverige.

En fackförening av Svensk modell skulle ju innebära raka motsatsen till det Thailand den styrande eliten vill ha och håller fast vid med militärens hjälp.

Mvh isan lover

Hej

Det ser ut som om EC kommer att ge grönt ljus för att dela ut kontanta gåvor inför ett val,enligt General Prayuth är det en myt att man kan köpa folks röster för 500 baht.

Så i dagens Bangkok Post dödförklarar man nu fenomenet röstköp eftersom det inte längre finns enligt EC och Genetal Prayuth, det var ju skönt att höra för vid tidigare val har det ju ryktats om att gåvor till väljarna skulle ha kunnat påverka hur dom röstade, men alla såna tankar bidrog bara till den myt som General Prayuth nu förkastar.

The death of vote-buying

Mvh isan lover

Hej

Det ser ut som om EC kommer att ge grönt ljus för att dela ut kontanta gåvor inför ett val,enligt General Prayuth är det en myt att man kan köpa folks röster för 500 baht.

Så i dagens Bangkok Post dödförklarar man nu fenomenet röstköp eftersom det inte längre finns enligt EC och Genetal Prayuth, det var ju skönt att höra för vid tidigare val har det ju ryktats om att gåvor till väljarna skulle ha kunnat påverka hur dom röstade, men alla såna tankar bidrog bara till den myt som General Prayuth nu förkastar.

The death of vote-buying

Mvh isan lover

Allt går att köpa för pengar....

Hej

The death of vote-buying

Mvh isan lover

Nä thailändska politiker är snälla som ger bort pengar, enbart för att de vill folket väl.
Det kan man väl med röven och en krita räkna ut att det påverkar, annars hade naturligtvis ingen gjort det.

/ SatanG

Nä thailändska politiker är snälla som ger bort pengar, enbart för att de vill folket väl.
Det kan man väl med röven och en krita räkna ut att det påverkar, annars hade naturligtvis ingen gjort det.

/ SatanG

Hej

Det var nog många som trodde detta, men nu verkar det som om EC tillsammans med den nuvarande regimen kommer att legalisera i detta, Prayuth själv kallar ju påstående om röstköp historiskt som en myt.

Det är märkliga turer just nu inom den Thailändska politiken, själv tycker jag mig kunna utläsa en rad problem här när dom kontroll organ som borde vara neutrala och oberoende är tillsatta av och underordnade en militärregim.

Röstköp är ju något man tidigare har diskvalificerat och uteslutet politiska partier för och nu skall det med största sannolkihet legaliseras av EC och en General som styr regimen påstår att röstköp bara är en myt och att kontanta gåvor vid val inte alls påverkar väljarna, allt känns lite upp och ned för tillfället.

Men ska man tro på dom opinionsundersökningar som presenteras inför valet lär nog regimen behöva fortsätta med sina kontanta gåvor för Pheu Thais kandidat leder tydligen fortfarande om än knappt som folkets favorit till PM stax före General Prayuth själv.

Här är en länk till den senaste opinionsundersökningen ifrån Nida Poll : Sudarat is the people's top choice for prime minister: Nida Poll

Mvh isan lover

Vem som vinner avgör juntan....:cool:

Hej

Det ligger nog närmare sanningen, på något vis lär dom fixa det om det inte räcker med kontanta gåvor, dom kan ju ex.vis förbjuda och upplösa det parti som vinner eller kanske upplösa och förbjuda partier som ligger bra till i opinionsundersökningar redan inför valet.

Mvh isan lovet

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
G

Tillbaka
Topp