En sak är ju klart att det blir val februari.Hej
Själv har jag svårt för att se den skillnad du uppenbart gör i om det är en militärjunta eller en civil regering som delar ut pengar ur statskassan för att göra sig populära inför ett val, för mig blir det samma sak.
Samma sak med om det är generaler som betalar bycheferna och lokala politiker för att dom ska rösta på militärens parti som vill ha kvar diktatorn eller om bychefer och lokala politiker förespråkar en annan en civil kandidat utan militär anknytning.
För mig är militärkupper och diktatur som ersätts av riggade val till militärens fördel ingen lösning på landets problem, det lär bara bevara landets klyftor och ojämlikheter, det är först när militären tvingas tillbaka till sina baracker och fråntas sitt politiska inflytande som demokratiska reformer som gynnar massan kan genomföras.
Mvh isan lover
Förlänger man valet har ju dessa mutpengar varit bortkastade risken är ju då att folk glömmer.
Dessa pengar är ju mångfalt mer än de 200 bht ett fåtal fick ta del av, nu handlar det om tusentals bht i mutor. Det är inte ens valfläsk utan rena mutor till folket för att rösta rätt samt att mutorna betalas av stads kassan.
Samma syn har vad jag kan utläsa pressen.