Thailand öppnar upp ytterligare

Ja men det underliga är ju att kommer dom in på Phuket sandbox så är det ju inte riktigt karantän för att du kan ju fortfarande röra dig fritt Är ju bara att du måste ha samma hotell i 7 dagar Så blir ju ingen riktig karantän

Ja men det underliga är ju att kommer dom in på Phuket sandbox så är det ju inte riktigt karantän för att du kan ju fortfarande röra dig fritt Är ju bara att du måste ha samma hotell i 7 dagar Så blir ju ingen riktig karantän
Är väl inget underligt, är ju det som är vitsen, dom isolerade ju hela ön långt innan dom öppnade sandbox, ön är ju karantänen, karantäns-Ö.

Det märks helt klart. Jag har aldrig stött på så många svenskar här i Jomtien som denna vinter. Förra vintern helt öde. Fast det är troligen att de syns då de inte drunknar i horderna av andra turister.

Tog en runda i barerna på Pattaya beachroad igår. Jäkligt mycket folk i alla. Känndes som typ 80% fullsatt.

Om man bortser från den minoritet som jobbar inom turistnäringen, och inte redan jobbar med annat, så är det så den stora majoriteten i Thailand vill ha det. Är väl bra att ett lands politiker följer den stora massans vilja?

/ SatanG

Att sälja sex är världens äldsta yrke, det går inte att utrota det. Sverige med alla hot böter och fängelse har inte lyckats i ett välfärdsland.
Det står i artikeln att det mesta av nya turisterna är tyskar, de är överrepresenterade i alla sexskandaler.
De mesta av kineserna kommer dit bara för sex.
Jag såg massor med bussar full av kineser som stod framför tvålmassage salonger före pandemin 55555

Att sälja sex är världens äldsta yrke, det går inte att utrota det. Sverige med alla hot böter och fängelse har inte lyckats i ett välfärdsland.
Det står i artikeln att det mesta av nya turisterna är tyskar, de är överrepresenterade i alla sexskandaler.
Jag såg massor med bussar full av kineser som stod framför tvålmassage salonger före pandemin 55555
Hej

Lite samma sak med koreaner och japaner.

Mvh isan lover

Om man bortser från den minoritet som jobbar inom turistnäringen, och inte redan jobbar med annat, så är det så den stora majoriteten i Thailand vill ha det. Är väl bra att ett lands politiker följer den stora massans vilja?

/ SatanG
Inte bara thailändare som vill ha mindre antal turister i Thailand.

Har läst många gånger på forum och i grupper på Facebook att svenskar också är av samma uppfattning.

Helst bara svenska turister och i viss mån norrmän.

Absolut inte ryssar, araber, kineser, afrikaner, tyskar, engelsmän och fransmän.

Inte bara thailändare som vill ha mindre antal turister i Thailand.

Har läst många gånger på forum och i grupper på Facebook att svenskar också är av samma uppfattning.

Helst bara svenska turister och i viss mån norrmän.

Absolut inte ryssar, araber, kineser, afrikaner, tyskar, engelsmän och fransmän.

Hahaha finns det svenskt kaffe :)

Personligen lägger jag mig inte i det, det är deras land och det är så folket vill se det så fine.
Tycker att det borde öppnas fullt snart när Omikron tagit över Delta, självklart under förutsättningar att sjukvården hänger med. Inget kul för någon när det blir överbelastat även om jag tror Omikron löser biffen snart.

/ SatanG

Jag håller med, det mesta av alla manliga turister från alla länder köper sex i Thailand eller andra länder i världen.
Man kan aldrig säga något folkgrupp är bättre än de andra.
Jag blev god vän med en tvätterska på Ginza Entertainment i Korat eller som vi kallade stället Japanska ambassaden.

Blev några besök för "skrubbleken" där då jag är dålig på att tvåla in ryggen.

Hon jobbade även i Bangkok och de bästa kunderna var japaner, affärsmän från Malaysia och Singapore.
Prydliga, välklädda, artiga och generösa.

Lite skillnad mot mig i shorts, tofflor och linne men trevlig.
Fick bra rabatt för ett "badrum" före lunch.

Det märks helt klart. Jag har aldrig stött på så många svenskar här i Jomtien som denna vinter. Förra vintern helt öde. Fast det är troligen att de syns då de inte drunknar i horderna av andra turister.

Tog en runda i barerna på Pattaya beachroad igår. Jäkligt mycket folk i alla. Känndes som typ 80% fullsatt.
Du får bjuda ner PanPan som saknar att få prata svenska.
Trevligt att det är på gång....

Jag trodde att det var elektriker:rolleyes:.
Det var väl jesus som sa varde ljus och då blev det ljust så de måste väl varit någon snubbe och fixat med sladdar kontakter och sådana grejer först.:)

Du får bjuda ner PanPan som saknar att få prata svenska.
Trevligt att det är på gång....
Herregud, hur går det på ön, att man saknar något och försöka bygga upp på det som negativt.
Ja jag fick snackat Svenska med Svenskar förra veckan, kändes ok....
Hur mår du där i tassemarkerna egentligen, går det bra eller?

Herregud, hur går det på ön, att man saknar något och försöka bygga upp på det som negativt.
Ja jag fick snackat Svenska med Svenskar förra veckan, kändes ok....
Hur mår du där i tassemarkerna egentligen, går det bra eller?
Alldeles utmärkt på ön,
bara lite för mycket umgängesliv och sammankomster sista tiden.
Julen var intensiv så vi skippar det hetsiga nyårsfirandet i byn och tar en minisemester för oss själva.

Ingen självpåtagen karantän hemma i månader med flaskan som sällskap.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp