Thailand öppnar upp ytterligare

Alldeles utmärkt på ön,
bara lite för mycket umgängesliv och sammankomster sista tiden.
Julen var intensiv så vi skippar det hetsiga nyårsfirandet i byn och tar en minisemester för oss själva.

Ingen självpåtagen karantän hemma i månader med flaskan som sällskap.
Att det finns moralpoliser inom islam det vet jag.
Men nu finns det tydligen på TS också ;):laugh2:

Hej

Det blev ”bara” 251 000 utländska turister som kom till Thailand under december, före pandemin kom det 140 000 per dag inför jul och nyår.

Mvh isan lover

Hej

Här berättar några svenska restaturangägare i Thailand om tiden under pandemin.

Svenska restaurangägarna i Thailand: ”Äntligen kan man börja le igen”​

PHUKET. Phuket var under lång tid nästan helt tomt.

Men nu har turisterna börjat hitta tillbaka till semesterparadiset – och svenska näringsidkare i området hoppas och tror att det värsta ligger bakom dem.

– Det har varit katastrof för turistnäringen, säger restaurangägaren Kent Holmgren.

www.aftonbladet.se

Svenska restaurangägarna i Thailand: ”Äntligen kan man börja le igen”

PHUKET. Phuket var under lång tid nästan helt tomt. Men nu har turisterna börjat hitta tillbaka till semesterparadiset –
www.aftonbladet.se

Mvh isan lover

Hej

69 provinser i Thailand klassas som Orange vilket bl.a innebär restriktioner vid resor och alkoholförsäljning på restauranger.

1641629896727.jpeg

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

69 provinser i Thailand klassas som Orange vilket bl.a innebär restriktioner vid resor och alkoholförsäljning på restauranger.

1641629896727.jpeg

Mvh isan lover
Vilka särskilda restriktioner gäller för resor i de orangea zonerna?

Vilka särskilda restriktioner gäller för resor i de orangea zonerna?
Hej

Hittade det här, men det verkar ju mer vara en rekommendation än lag.

”The government did not announce a lockdown but issued restrictions on alcohol consumption in restaurants. It also called on people to avoid public gatherings, public transportation and travel around the country. Most schools will stay open, while bars and nightclubs will remain closed.”

Mvh isan lover

Hej

Hittade det här, men det verkar ju mer vara en rekommendation än lag.

”The government did not announce a lockdown but issued restrictions on alcohol consumption in restaurants. It also called on people to avoid public gatherings, public transportation and travel around the country. Most schools will stay open, while bars and nightclubs will remain closed.”

Mvh isan lover
Euronews? Detta gäller väl Thailand?

Är det några nya särskilda reserestriktioner i de oranga zonerna som du hävdar ovan?

Kan jag åka iväg nu till Koh Chang?

Är det några nya särskilda reserestriktioner i de oranga zonerna som du hävdar ovan?

Hej

Artikeln var publicerad i Euronews men handlade om Thailand, ja vad jag kan läsa mig till så är det inget förbud mot resor, mer en uppmaning att man ska försöka undvika att resa.

Mvh isan lover

Inga problem än vad jag vet, är själv planerad för Hua hin nästa helg.
Kan ändras snabbt, äldsta grabbens skola ringde ikväll och sa att de stänger ner on-site så det blir en vecka on-line.
Men även om det skulle bli fler restriktioner på transporter så efterlevs det knappast mer än några dagar på sin höjd.

/ SatanG

Hej

Det s.k Test and Go programmet kommer sannolikt inte att återupptas innan mitten på 2022 säger en företrädare för ”Ministry of Public Health”, men dom ansökningar som redan har beviljade kommer fortfarande att gälla.

Mvh isan lover

Jag föredrar kineser mer än indier.

Men pengarna ska in.
Hej

Personligen känns det lite som att välja mellan pest och kolera, båda länderna är så folkrika att dom lätt orsakar lite kaos och dominerar totalt på en plats som väljs ut som resmål, men som du säger så ska ju pengarna in och då är ju Kina och Indien förmodligen dom viktigaste länderna för Thailand när det handlar om turism, dessutom har ju båda länderna en rejäl tillväxtpotential när det handlar om resande.

Mvh isan lover

Hej

Personligen känns det lite som att välja mellan pest och kolera, båda länderna är så folkrika att dom lätt orsakar lite kaos och dominerar totalt på en plats som väljs ut som resmål, men som du säger så ska ju pengarna in och då är ju Kina och Indien förmodligen dom viktigaste länderna för Thailand när det handlar om turism, dessutom har ju båda länderna en rejäl tillväxtpotential när det handlar om resande.

Mvh isan lover
Låter lite rssistiskt att kalla kineser och indier för pest och kolera

Låter lite rssistiskt att kalla kineser och indier för pest och kolera
Hej

Det jag menade var egentligen inte deras etnicitet utan den stora mängd som kommer tillsammans till vissa platser via gruppresorna, det blir lite som en invasion som påminner om när gräshoppor drar fram och slukar allt i sin väg.

Mvh isan lover

Hej

Det jag menade var egentligen inte deras etnicitet utan den stora mängd som kommer tillsammans till vissa platser via gruppresorna, det blir lite som en invasion som påminner om när gräshoppor drar fram och slukar allt i sin väg.

Mvh isan lover
Dålig metafor detta också isf.. gräshoppor. De kineser jag sett slukar tvärtom ingenting i sin väg. De har all inclusive och behöver inte ens växla till sig baht att handla för.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp