Ansiktslyftningen av stranden i Pattaya nästan färdig.

Klart det är är. Allt med Pattaya är ju sopor/skräp enligt IL. Har du sett något inlägg som har något bra att säga om Pattaya?

Att detta händer över hela världen, alltså att havet spolar upp material på stranden, det är oväsentligt. Detta var en dålig nyhet om Pattaya. Den måste förmedlas. Att det sedan var städat på någon dag, det kvittar.

Ikväll har jag bord bokat på Cafe de Amis. Så jag skall ge dig ett omdöme inom en mycket snar framtid.
Åter igen hoppa du på IL bara för han förmedlar nyheter från pressen
Men det är väl bra att man städar upp stranden, på 20 ton skräp med hundra man. Eller.
Och blir det många mer stormar så får ju många arbete, då kan man ju hjälpa till att hålla arbetslösheten på 0% samt blir stränderna rena o fina igen.

Åter igen hoppa du på IL bara för han förmedlar nyheter från pressen
Men det är väl bra att man städar upp stranden, på 20 ton skräp med hundra man. Eller.
Och blir det många mer stormar så får ju många arbete, då kan man ju hjälpa till att hålla arbetslösheten på 0% samt blir stränderna rena o fina igen.

Hoppar på vet jag inte. Jag vet att IL tål betydligt mer än så.

Det jag påpekade var den allt som oftast ensidiga rapporteringen från IL.

Jag har inget emot varken IL eller nyheten som sådan.

Beror lite p[ vad man kallar sopor, jag ser förutom en plastflaska och några smågrejjor en bröte med träpinnar från träd och annat naturen släpper ifrån sig, sopor?

Hej

Vad som räknas som sopor på en strand kan man ju alltid diskutera, men här gick jag på uppgifterna ifrån Pattaya Mail där skribenten uppgav mängden sopor till 20 ton, själv lade jag inga värderingar i detta.

Mvh isan lover

Faktum är att Pattaya försöker göra det attraktivt vid stranden, men att "slåss" mot naturens makter är svårt, om inte omöjligt.
Men jag tycker de skulle göra något åt deras avloppsystem, i flera år nu har det varit en fruktansvärd stank där.
De fastboende har väl slutat reagera, men när man kommer dit som en Svenne är det inte så trevligt att andas in den lukten.

Faktum är att Pattaya försöker göra det attraktivt vid stranden, men att "slåss" mot naturens makter är svårt, om inte omöjligt.
Men jag tycker de skulle göra något åt deras avloppsystem, i flera år nu har det varit en fruktansvärd stank där.
De fastboende har väl slutat reagera, men när man kommer dit som en Svenne är det inte så trevligt att andas in den lukten.

Hej

Håller med helt, dom flesta länderna har problem med sina stränder som eroderas och skräpas ned, så är det även här på västkusten, det strandstädas i många av våra kommuner, men det är lite av en hopplös kamp, mer plast och annat skräp. fyller snart dom platser som städas, hur det skulle se ut utan strandstäd vågar jag knappast tänka på.

Att avloppet med dagvatten är det stora problemet är nog sant och att lösa detta borde ha prioritet före mycket annat.

Mvh isan lover

Hej

Håller med helt, dom flesta länderna har problem med sina stränder som eroderas och skräpas ned, så är det även här på västkusten, det strandstädas i många av våra kommuner, men det är lite av en hopplös kamp, mer plast och annat skräp. fyller snart dom platser som städas, hur det skulle se ut utan strandstäd vågar jag knappast tänka på.

Att avloppet med dagvatten är det stora problemet är nog sant och att lösa detta borde ha prioritet före mycket annat.

Mvh isan lover
Exakt. Prioriteringarna i Thailand går till det estetiska i första hand, vad som inte syns kommer tydligen långt ner på listan.

Jag undviker Beachen när jag är där . annars är Pattis "My Town "

Jag undviker Beachen när jag är där . annars är Pattis "My Town "
Jo, jag vet Phonta att du gillar Pattaya,, det gör jag också, fast max 1 vecka, eftersom stanken vid dagbrunnarna är vedervärdig, beachen är det minsta problemet för mig. Jag åker till Samed eller Larn om jag vill bada.:):thumbsup:

Jag tycker det är bra att de anstränger sig. Allt går inte över en natt.

Om jag jämför Pty beach med hur det var för 5-10 år sen är det ju som natt och dag.
De har gjort ett riktigt bra jobb med beach road, och de jobbar ju hårt på stranden. Avloppen ligger nog i schemat, när de pengastarka börjar klaga går det nog snabbare.

Jag tycker det är bra att de anstränger sig. Allt går inte över en natt.

Om jag jämför Pty beach med hur det var för 5-10 år sen är det ju som natt och dag.
De har gjort ett riktigt bra jobb med beach road, och de jobbar ju hårt på stranden. Avloppen ligger nog i schemat, när de pengastarka börjar klaga går det nog snabbare.

Hej

Tycker också läget har förbättrats om man jämför med hur det var för 20-30 år sedan, vattnet verkar renare och man ser mer fisk o.s.v, men detta är i.o.f.s lite beroende på årstiden, under regntiden är det ju lite sämre kvalitet på vattnet.

Tycker också att satsningarna på stranden är helt riktiga, hela badortens existens byggde ju ifrån början på just detta och fisket, vilken stad med mängder av turister vid havet vill inte ha en strand, så bort med avloppsvattnet, fortsätt underhålla och städa stranden.

Mvh isan lover

Den dagen dom börjar gräva upp avloppen och lägga om dom så kommer det klagas över det på forumen ;)
Inget litet jobb och trafiken kommer bli lidande dom har ju redan börjat gräva upp och lägga nytt på ställen på östsidan, tar sin tid.
Även vid oss har dom lagt nytt nu, fått gräva upp hela bilvägen.
Vid soi siam country har dom också grävt upp hela vägen och lagt nytt.
Kan tänka mig vilket gnäll det kommer vara när dom gräver upp beach road, 2nd road, pattaya klang, pattaya Thai etc 555555.
Märkte man ju bara hur alla faranger gnällde när tunneln byggdes på sukhumvith vilket blev jättebra i slutändan ;)

Men det är inte när det regnar det luktar illa, det är när det stått tomt i några dagar i värmen lukten kommer.

Hej

Restaureringen av stranden i Pattaya fortsätter och den del som är färdig sägs ha blivit populär bland turisterna, den är hela 35 m bred, man började arbetet vid Dusit Thani Hotel och har fortsatt till soi 9-12 där arbetet nu pågår.

1321-n2-Rebuilt-1.jpg

Tourists are loving rebuilt Pattaya Beach from the Dusit Thani Hotel through the Pattaya Police Station. It is now impressively wide, even during high tide. Tourists spread out across the sandy expanse, relaxing on mats, sunbathing in chairs and enjoying family activities. Just in time for the busy season. (Photo by Bob James

Beach restoration project gets public approval - Pattaya Mail

Ser ju riktigt fint ut i min stad nu , bara vattenkvaliteten vore samma , men det vet jag att den inte är , förstår bara inte hur man kan bada där

Ser ju riktigt fint ut i min stad nu , bara vattenkvaliteten vore samma , men det vet jag att den inte är , förstår bara inte hur man kan bada där

Hej

Det går minst lika bra att bada där som i en damm vid ett risfält i Isaan, jag slänger mig gärna i vattnet på båda ställena.

:)

Mvh isan lover

Hej

Det går minst lika bra att bada där som i en damm vid ett risfält i Isaan, jag slänger mig gärna i vattnet på båda ställena.

:)

Mvh isan lover
Inte en chans att jag badar i något av dem , båda kraftigt förorenade av E coli bacterier , den ena från klövdjursskit och den andra från human avföring som spolas rätt ut i badvattnet Pattaya . Gillar Pattaya likförbannat , finns ju pooler samt dusch på hotellet

Till och med vår jycke fick problem efter att badat i en bevattningsdamm i Issan på frugans mark, buffelskit mm är fullt av ohälsosamma bakterier ,blev en antibioticakur för henne ;)

Inte en chans att jag badar i något av dem , båda kraftigt förorenade av E coli bacterier , den ena från klövdjursskit och den andra från human avföring som spolas rätt ut i badvattnet Pattaya . Gillar Pattaya likförbannat , finns ju pooler samt dusch på hotellet

Hej

Stranden ser ju väldigt bred och fin ut, man behöver ju inte bada för att gå dit, nu kanske det finns utrymme för strandfotboll och beachvolleyboll.

Den stora utmaningen blir väl att klara översvämningar under regntiden och dom skador dessa kan ge på stranden.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp