Arbete och löner, flytta eller inte

Nam Falang

Forumveteran
Hör på nyheter att lönekraven för arbetskraftsinvandring utanför EU höjs till 27kkr. I inslaget får man se en lokalvårdare jobba och förklara hur glad hon är för beskedet. Det är ju högre lön än vad frugan har som fast anställd svensk medborgare hos Försvarsmakten. Tycker visserligen att 27k är en direkt förnedring men det är en anna femma.

Hör på nyheter att lönekraven för arbetskraftsinvandring utanför EU höjs till 27kkr. I inslaget får man se en lokalvårdare jobba och förklara hur glad hon är för beskedet. Det är ju högre lön än vad frugan har som fast anställd svensk medborgare hos Försvarsmakten. Tycker visserligen att 27k är en direkt förnedring men det är en anna femma.
Tycker 27k är en bra lön för arbete utan uybildningskrav och tycker inte en förnedring men en annan femma.
Tycker tom jävligt hög.

Ja, det är ju inte yrken med låg kompetens som behövs från andra sidan jordklotet.

Den kategorin finns det gott om i Sverige.

Så kan man se det men man skall kunna leva på sin lön också. Hur skulle du klara dig på en sådan lön?
Jag skulle klara mig väldigt bra, om 2st jobbar hade blivit 54.000 ihop.
En som gått gymnasium och universitet har ofta försakat 7 år i arbetslivet utan inkomst och tar en tid att jobba ikapp det man offrat.
27k anser jag en bra summa tycker borde varit 22k.

En som gått gymnasium och universitet har ofta försakat 7 år i arbetslivet utan inkomst och tar en tid att jobba ikapp det man offrat.

Jag är lite kluven.
Finns det jobb för folk utan kvalifikationer så behöver man knappast importera den arbetskraften. Vi har fanimej flera hundratusen socialbidragstagare som bör tvingas in i dessa jobb.
När dessa är i jobb så kan vi börja fundera på om vi kanske skulle hämta in folk utifrån.

Jag är lite kluven.
Finns det jobb för folk utan kvalifikationer så behöver man knappast importera den arbetskraften. Vi har fanimej flera hundratusen socialbidragstagare som bör tvingas in i dessa jobb.
När dessa är i jobb så kan vi börja fundera på om vi kanske skulle hämta in folk utifrån.
Ja det var ju artikel om det i tidningen igår, folk som hellre går på bidrag än arbetar.

Finns ensamstående också. Tycker också att 27kkr före skatt (för mig skulle det bli 21235kr efter skatt) borde räcka gott men med prisutvecklingen vi har i Sverige så blir det tajt men visst går det. Frukost buffé på Hilton kan man ju glömma men det är ju absolut inte livsviktigt heller.
Vore kanon om alla kunde leva på sin lön. Tom jag som har ganska bra inkomst, tycker jag, har ju fått bidrag i form av elstöd och borde inte behövas men välkommet när dom kom.

Jag är lite kluven.
Hej

Ska dessa tvångsförflyttas dit jobben finns?

Mvh isan lover

I Sverige är det sedan 9000.- i skatt på dessa 27k!

Liknande trådar

A
  • Låst
  • Poll Poll
Svar
92
Visningar
5 K
Caveman™
C
A
Svar