SatanG
Forumveteran
Hej
Sen är det ju lite upp till var och en att själva bilda sig en egen uppfattning och dra sina egna slutsatser av det dom själva upplever, mycket beror ju på vem man träffar och hur personkemin stämmer, men jag har gett min syn på saken.
Mvh isan lover
Spontant känns det som VFS Global inte är de skarpaste knivarna i lådan men ambassaden är både duktiga, kunniga och vänliga.
Sist frugan ansökte om schengenvisa ville ambassaden möta henne, om det var för att signa något eller vad det var minns jag inte. Hon jobbar ju i skrapan framför (2 Pacific Place) så inga problem att smita upp. Den svenska ambassadmannen ställde några vänliga frågor och hoppades resan skulle gå bra. De ringde senare upp henne och frågade hur länge hon ville ha visat, multiple entry som gäller drygt 3,5 år blev det. Gången innan 2+ år, de kan ge max till 6 månader innan passet går ut informerade de.
Har under alla besök på ambassaden aldrig sett eller hört något illa eller dåligt bemötande. De har nog ett ganska stort tålamod med korkade frågor/missuppfattningar från både svenskar och thailändare. Är ju ingen hemlighet att vissa thai som inte fattar något ändå svarar "ja jag förstår" och sen blir det ändå fel papper eller annat. Eller att någon svenne inte fattar varför han inte kan få nytt pass på dagen då han rest ända från Udon Thani och minsann är svensk eller liknande. Får man inte det man önskar beror det nog ofta på en själv och inte på dom.
Just i TS fall låter det ju mycket illa, hoppas det slutar väl.
/ SatanG
Senast ändrad: