Någon som har information om man får ta med sig mat in i Thailand, läste tidigare kommentarer i tråden men det är ju bara kommentarer om vad folk brukar ta med sig, vad folk har köpt sin ost och var dom köpt den, inte något om är det tillåtet att ta med sig mat in i landet?
Letat runt här på internet nu då jag själv skall ha med mig en hel del mat hem, men så många olika svar.
Hörde ifrån en kompis att man fick inte ta med sig animaliska produkter in i Thailand och kollar man på ambassadens hemsida verkar ju det stämma.
Men läser man på Thailands food & drugs goverment så står det att man skall ansöka om tillstånd innan man tar in mat i landet. Står inte om det bara gäller animaliska produkter eller all mat, står heller inte om detta även gäller mindre mängder för privatbruk eller bara för större import för försäljning.
Googlat runt och hittar bara olika svar.
Det jag skall ha med mig är ju mest i pulverform Blåbands såser, lite kryddor, etc. inga animaliska produkter, Totalt 48 kg. Vill ju inte fastna i Tullen på vägen hem.
Farsan som var lite orolig när jag prata med han i tel om att jag skulle ta in så mycket mat i Thailand och efter det så blev jag med lite nojjig
så nu sitter man och letar info.