Bo i Sverige eller Thailand, plus och minus

Kansäga att kokar en hel del inom mig,men låterden skiten vara.
Men ingen liten vulkan som bubblar...
Tror ni själva hade exploderat, men vart problematiskt i början när jag kom hem ok nu idag....

Är inte så illa som jag skriver, vi har delat upp hon har egen toalett och dush, jag och barnen har egen toalett och dusch... hon ser inte att det är stökigt...
Jag gnäller väl för mycket här, ta det för vad det är, internetgnäll, kulturskillnad typ.

Vi har 3 dass hemma, jag och yngste ett, äldste sonen ett, hade jag tagit fot på 3dje och frugans hade ni skrivit fyfan!!!!!!!!

Hej

Hade Thailand varit som det var förr hade jag och familjen bott i Thailand för gott nu, tycker också att utvecklingen har gått åt fel håll, men det kan ju delvis bero på att man är äldre och saknar det som var.

Mvh isan lover
Eftersom jag allvarligt funderar på att flytta till Thailand för gott senare i år skulle jag vilja höra mer av dina och andras åsikter om detta, men kanske det var bra, om en forumvärd ( @Berralund eller annan ) kollade denna tråd och flyttade inlägg till en ny tråd, där vi kunde diskutera för- och nackdelar med flytt till Thailand ?

Eftersom jag allvarligt funderar på att flytta till Thailand för gott senare i år skulle jag vilja höra mer av dina och andras åsikter om detta, men kanske det var bra, om en forumvärd ( @Berralund eller annan ) kollade denna tråd och flyttade inlägg till en ny tråd, där vi kunde diskutera för- och nackdelar med flytt till Thailand ?
Har ju bott här ett år nu som 47 åring, men blir mycketdötid, försöker fylla dagarna men som ni ser på mina inlägg blir det en del alkohol.
Försökt hitta lokala jobb, men betalar dåligt.
För egen del blir det nog börja jobba igen, vara hemma kanske inte va min grej, gillar det periodiskt men jag anser mig rätt duktig på det jag gör så varannan månad är nog bäst....

Jag tror detta är högst personligt vad man tycker samt vilka förutsättningar man har. Att prov bo är väl bästa testet. Att sedan insupa andras erfarenhet är aldrig fel så länge man lägger sin egen värdering och touch på det som sägs.

Bra idé, utfört enligt önskemål.

Har ju bott här ett år nu som 47 åring, men blir mycketdötid, försöker fylla dagarna men som ni ser på mina inlägg blir det en del alkohol.
För egen del blir det nog börja jobba igen, vara hemma kanske inte va min grej, gillar det periodiskt men jag anser mig rätt duktig på det jag gör så varannan månad är nog bäst....
Jag tror detta är högst personligt vad man tycker samt vilka förutsättningar man har. Att prov bo är väl bästa testet. Att sedan insupa andras erfarenhet är aldrig fel så länge man lägger sin egen värdering och touch på det som sägs.
Jag är 68 år, är trött på is, snö och kallt väder. vill ha värme i min kropp
Jag har bott fulltid i Thailand tidigare och har sedan dess stannat i Thailand 4-5 månader varje vinter, senast 2018-2019.

Men förhållande i Thailand ändrar sig med tiden, så skulle vilja höra olika åsikter om att bo i Thailand nu och framåt

För mig är det så här. Jag är 51år och behöver fortsatt försörja mig vilket blir ett problem i Thailand. Vår son är 11år och vill absolut inte flytta till Thailand. Han får gå klart skolan innan jag ens funderar på att flytta till Thailand. När grabben har blivit stor och klarar sig själv kan jag tänka mig att spendera vintern i Thailand men inte längre. Jag bara älskar vår, sommar och höst i Sverige och vill inte mista det. Mycket av besluten beror så klart på ekonomi som alltid. Vi får se vad framtiden har att erbjuda.

För mig är det så här. Jag är 51år och behöver fortsatt försörja mig vilket blir ett problem i Thailand. Vår son är 11år och vill absolut inte flytta till Thailand. Han får gå klart skolan innan jag ens funderar på att flytta till Thailand. När grabben har blivit stor och klarar sig själv kan jag tänka mig att spendera vintern i Thailand men inte längre. Jag bara älskar vår, sommar och höst i Sverige och vill inte mista det. Mycket av besluten beror så klart på ekonomi som alltid. Vi får se vad framtiden har att erbjuda.
Våran äldsta är ju 11 år, han vill aldrig i helvette gå på thaiskola, som han själv säger lär mig inte ett skit.

Hej

Då börjar du kanske förstå varför jag jobbar när jag är i byn?

För min del är det helt nödvändigt att ha en vettig sysselsättning och en vardag på samma vis som andra människor i byn, att sitta av tiden eller semestra funkar absolut inte för min del.

Mvh isan lover

Liknande trådar

H
Svar
607
Visningar
51 K
anonymous
A

Tillbaka
Topp