Bosses trädgård i Isaan

B

Bossej

Gäst
Har trädgård som hobby och har nu en egen trädgård på tre tusen kvadratmeter här i sodra Isaan sedan 2008.

Pysslar några timmar med mina växter i stort sett varje formiddag året om.
Tycker det är lika givande idag som när jag borjade.

Har mycket blommor, frukt, kryddor och gronsaker i min trädgård, och en hel del fjärilar, fåglar ormar kommer på besok, så det händer alltid något här i trädgården.

Nyskordade frukter, gronsaker och kryddor är ju dessutom väldigt nyttigt vitaminmässigt ,
och trädgårdsarbete ger även lite motion.

Jag gillar att fotografera när jag ser något vackert i trädgården, så det kommer en hel del bilder i denna tråd.

Borjar med att visa min favoritblomma som är en blå slingerväxt som i Thailand kallas UnChan.

På latin heter den Clitoria .

IMG_1381.jpg

IMG_1379.jpg

IMG_1379.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Fantastisk Bosse. Här är det bara att visa oss så mycket bilder som du klarar av......

Jo Glimten
en del äter de blå blommorna, och de används också i hårschampo, och till att gora te.

Kul Bosse, ser fram mot dina bilder, så vackert du har det. De blå blommorna ser ju nästan ut som fjärilar på långt håll.

Tack Norrbaggen, Janne mfl. Ja den bästa tiden for trädgård här i Isaan är nu från April och tio månader framåt,
så det blir nog en hel del bilder från mig framover.
Februari och Mars är lite for varmt och torrt.

Härligt att ha en riktig trädgård, och leva nära naturen.
Man hittar alltid något ätbart.

Idag tex när jag rensade ogräs i en rabatt hittade jag några stora insekter, som jag gav frugan.

Hon fixade till dagens lunch for mig av dessa.

Mycket gott med några Clitoria blommor och lite olivolja och en beer Chang

2014-04-13 12-11-38_0003.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Det ser ut som att du har en underbar trädgård Bosse. En fantastisk blomsterprakt och fina fjärilar. :wai:

OT av mig själv borttaget.

Senast ändrad:

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
5 K
anonymous
A
A
Svar