Bosses trädgård i Isaan

Det finnes slanger i paradis også. Og når man står å beundrer blomstene så kan det hende at et lite hode dukker opp. Det finnes planter som man kan ha i hagen som slangene ikke liker. Bouganvilla er en sådan plante på grunn av alle tornene. Noe som gjør dem veldig vanskelig å klippe.

[Ogiltig länk borttagen]

Senast redigerad av en moderator:
Stämmer att det finns en del ormar här.
Gick just en runda i trädgården med kameran, och då såg jag denna Golden Tree Snake i ett av mina Rose Apple träd.
Den var ganska stor, runt 1,5 meter lång.
Den där kan hugga om den känner sig hotad, men giftet lär inte vara livshotande for människor, men jag holl mig på
ca 4 meters avstånd.

2015-05-04 16-11-09_0001.webp

Ja, vad ska jag säga. Tar av hatten.. Jag älskar att odla, men mer än 50-100 kvm och allting dör, utan undantag...
Men du, tre tusen kvadratmeter, för trädgård, som hobby(!!!) Det är typ ett plantage i mina ögon.
Fantastiskt jobb, fantastiska bilder. Alla tummar upp.

Tack for dina vänliga ord Banglassi.

En stor trädgård i Thailand ger en hel del rutinjobb med framforallt vattning, gräsklippning, och ogräsrensning,
men detta har blivit min dagliga motion nu på äldre dar.

Sedan ger trädgården mycket tillbaka i form av vackra träd och blommor, goda frukter, bär, kryddor och grnsaker.
Vackra fjärillar, fåglar mm , och inte minst mängder av dofter, smaker och färger.

Att ha en egen stor trädgård var min drom under hela mitt arbetsliv i Stochholm city , och blev min verklighet här i
Thailand.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16