Danskar i Thailand

En svenskby i Thailand? Låter helt knasigt. Om man nu vill slippa Sverige och svenskar som tydligen vissa vill enligt artikeln, varför då bosätta sig i just en svenskby? Var finns logiken?
Nej det handlar om att ha värme över vintern och att kunna leva lite bättre på sin pension. Plus att thaifrun givetvis vill bo i ett hus i sitt hemland. Det där med svenskgemenskap och annat är nog bara bullshit.

BTT
Dom kanske får det bästa ur två världar. Har du tänkt så långt någon gång? Alla har inte samma intressen och värderingar som du. Sluta döm folk, speciellt efter dig själv som nog är en ganska udda fågel.

En svenskby i Thailand? Låter helt knasigt. Om man nu vill slippa Sverige och svenskar som tydligen vissa vill enligt artikeln, varför då bosätta sig i just en svenskby? Var finns logiken?
Nej det handlar om att ha värme över vintern och att kunna leva lite bättre på sin pension. Plus att thaifrun givetvis vill bo i ett hus i sitt hemland. Det där med svenskgemenskap och annat är nog bara bullshit.

BTT
Många där har varken thaifru eller man, helsvenska par som gillar klimatet.

Jag tror nog det kan vara tryggt och trevligt att känna igen sig lite i ett trevligare klimat.

Alla är inte enslingar som måste köpa sig närhet...

BTT
Nja, det är inte många thaifruar där utan nästan bara helsvenska par.

Ett alternativ till att bo på spanska solkusten över vintern.
På sommaren seglar dom i svenska skärgården.

BTT
Finns väl flera sådana.
En fd kollega har hus i Rayong, ligger flera village i området med bara norrmänn och svenskar, få thaifruar, kvinnorna svenska och norska med.
Blandade åldrar.
Har vart där par gånger.

Många där har varken thaifru eller man, helsvenska par som gillar klimatet.

Jag tror nog det kan vara tryggt och trevligt att känna igen sig lite i ett trevligare klimat.

Alla är inte enslingar som måste köpa sig närhet...

Under min tid i Thailand umgicks jag enbart med thailändare och thailändskor vilket var en stor kontrast gentemot många svenska personer. Öppna, trevliga och inbjudande människor.
Många svenskar går runt och ser ut som vandrande depressioner och försöker man ta kontakt så betraktas man som antingen berusad eller idiot.

BTT

Under min tid i Thailand umgicks jag enbart med thailändare och thailändskor vilket var en stor kontrast gentemot många svenska personer. Öppna, trevliga och inbjudande människor.
Många svenskar går runt och ser ut som vandrande depressioner och försöker man ta kontakt så betraktas man som antingen berusad eller idiot.

BTT
Var du inte oftast berusad?

BTT
Om dina historier stämmer så var det nog inte konstigt att du betraktades så.

BTT
Du har aldrig köpt ett hus i Thailand för att vistas där på vinterhalvåret som dessa svenska par har gjort.

Faktiskt är det inte så dyrt om man jämför vad ett hus vid Medelhavet eller i svenska skärgården kostar.
Man får mycket för under en miljon kronor.

Dom har det väldigt bra och trivs med gemenskapen med sina vänner.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp