Danskar i Thailand

Har de varit där på heltid 15-20 år tror du? :)

Oavsett tycker jag knappast man kan klandra människor som klassas som turister av landet de vistas i för att de väljer att inte lära sig språket.
Hej

Ja finns uppenbarligen många tolkningar av vilka som ska räknas som turister, du hade åtminstone en enkel variant där alla som väljer att inte lära sig språket i det land dom väljer att vistas i ska klassas som turister. :)

Mvh isan lover

Hej

Ja det är tydligen en väldigt viktig fråga för en del. :)

Mvh isan lover
Finns ju olika nivåer av turister, mer eller mindre erfarenhet av landet man besöker. När jag besöker USA är jag ju 100% turist även om jag talar deras språk. I Thailand umgås jag ju mest med thailändare och långt ifrån alla kan så pass bra engelska att man kan föra en vettig dialog. Dessutom när dom som kan engelska pratar med en landsman så byter dom direkt till thai och då är man ju helt lost om man inte kan mer än sawadee ka/krap och check bin. Tycker det är roligt att lära sig nya ord och man får en annan relation tycker jag. Alla är olika men mig har det berikat och jag önskar bara att jag kunde prata och förstå mycket bättre än vad jag gör idag.

Hej

Jag håller med dig där, på mitt gamla jobb hade vi en truckförare från Jylland som hade bott i Sverige med sin familj i över 30 år, nästan ingen av mina arbetskamrater förstod honom och ropade på mig för att få hjälp.

Men i Thailand verkar det vara väldigt få falanger som lär sig språket oavsett vilket land dom än kommer från, detta trots att dom bor där och i vissa fall har gjort det i årtionden.

Mvh isan lover
Enkelt...dom trives in't i hema landet av olika anledningar....men kan ställ till för sig i nya landet tyvärr...

Jag gjoede ett expeeiment på muggen i isan, dim små svarta myronars klätteing avbröts med lite Chang bier...Och då såg man olikheterna i levande väsen :thumbsup:

Hej

Det finns tydligen 5 avsnitt till av den här serien.

Serien Männens paradis (originaltitel: Mændenes Paradis) har hittills producerats i två säsonger (Säsong 1 & 2) med totalt cirka 8–10 avsnitt per säsong, vilket innebär ungefär 16–20 avsnitt totalt, där varje avsnitt varar runt 28–30 minuter.
Programmet, producerat av danska DR, följer ensamma danska män som flyttar till Thailand i jakt på kärlek och ett nytt liv, och finns tillgängligt för streaming inom EU, till exempel via Yle Arenan och SVT Play.

• Säsong 1: 4 avsnitt.
  • Säsong 2: 4 avsnitt.
  • Total: 8 avsnitt (hittills).

Mvh isan lover

Hej

Serien Männens paradis (originaltitel: Mændenes Paradis) har hittills producerats i två säsonger (Säsong 1 & 2) med totalt cirka 8–10 avsnitt per säsong, vilket innebär ungefär 16–20 avsnitt totalt, där varje avsnitt varar runt 28–30 minuter.
Det står ju att det ska vara 16-20 avsnitt?

Hej

Ja finns uppenbarligen många tolkningar av vilka som ska räknas som turister, du hade åtminstone en enkel variant där alla som väljer att inte lära sig språket i det land dom väljer att vistas i ska klassas som turister. :)

Mvh isan lover

Har jag aldrig påstått. Spela inte dum.

Jag tror nog du förstår skillnaden mellan att ha ett permanent uppehållstillstånd eller att vara medborgare i ett land kontra att turista där utan några rättigheter alls.

Du liksom dessa danskar är bara turister i Thailand men låtsas som om ni bor permanent där.

Hej

Vet inte du såg programnen ?

Men det verkar ju uppenbarligen leda till en del problem och ridk för ensamhet om man väljer att vistas utanför turistorterna och inte kan tala med eller förstår vad människor man har runt sig säger.

Mvh isan lover

Har sett halva första avsnittet. Men har sett ett antal andra dokumentärer om faranger som säljer allt och köper hus i Thailand åt den nyfunna kärleken. Den mest tragiska var om en engelsman som sålde allt och stack till Thailand. Efter några år tröttnade frugan på honom och han blev utkastad och var utblottad så det enda han hade råd med var några whiskys vid stenbordet inne i samhället.
Frugan körde ofta förbi på moppen men brydde sig inte ett skit om honom. Han fick sova i huset på nåder men till sist köpte hon en enkelbiljett åt honom till London. Han blev väl en belastning som hon skämdes för.
Han hade oxå anförtrott en större summa pengar åt en kompis men när han ringde honom och ville ha tillbaka pengarna hade polaren slösat bort alla stålarna. I alla fall enligt uppgift.

BTT

Programmet, producerat av danska DR, följer ensamma danska män som flyttar till Thailand i jakt på kärlek och ett nytt liv, och finns tillgängligt för streaming inom EU, till exempel via Yle Arenan och SVT Play.

• Säsong 1: 4 avsnitt.
  • Säsong 2: 4 avsnitt.

Konstigt att SVT bara visar tre avsnitt från första säsongen? "Del 3 av 3" !
----------------------------------------
3. Att ge och ta• 28 min

Hennings visum är på väg att löpa ut, så han måste resa hem till Struer i tre månader, medan hans flickvän ska servera drinkar åt andra män på en bar i Thailand. Kommer förhållandet att klara det? Kenn satt en gång i fängelse i Danmark. Den tiden har han lagt bakom sig, och nu håller han på att bygga en hel by för danska män i Thailand. Pasinee och Bjarne träffades på en dejtingsida. De är båda över 60 år. För henne handlar relationen mer om ömsesidig respekt än om pengar. Del 3 av 3.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp