Danskar i Thailand

Hej

Sen var det ju uppenbart i den här serien att männens brist på språkkunsksper i Thai/Lao begränsade deras möjligheter till umgänge med omgivningen, man fick en känsla av ensamhet.

Mvh isan lover

Danskar är väl inte kända för att lära sej språket där de bor, det är bara att se på de som bott och arbetat i Sverige i tiotals år.

Körkortsmässigt är det så men annars delas det ju upp i små och stora MC. Riktigt stora MC med mycket cc är ju inte lika vanligt det dom kallar för big bike.

Frågan är försäkrings och ansvarsmässigt om man inte har A utan bara AM på sitt körkort, jag skulle inte vilja köra med fel körkort om det händer något i ett mut och mygelland som Thailand är.

Vilka historier syftar du på då?

Kan inte minnas några historier som gjort mig till en idiot.

Finns gott om riktiga idioter i Pattaya. Rikta in dig på dom istället.

BTT
Åter igen så vill jag referera till @IL som har etablerat sig och familj i Thailand. Mycket av vad TukTuken säger har relevans...Han har undervisat i engelska språket mm, men bara haft kontakt med Thai under sina vistelser. Själv kom jag in i landet 2015 men har bara familj Thai och släkt i landet som som umgänge:thumbsup:. Klart man ser faranger från olika kontinenter ibland på Lotus, resturang mm, men inget som man anammar mer där än hemma. Givetvis kul att träffas men det har inte hänt ännu...Urbanisationer/nybygget är prospect med mycket förmåner inkl. farang men långväga boende tillsammans med en Thai fru och gemenskapen där. Nu skiljer det sig med vem man har inlett sitt förhållande med...Precis som vid hema.

Frågan är försäkrings och ansvarsmässigt om man inte har A utan bara AM på sitt körkort, jag skulle inte vilja köra med fel körkort om det händer något i ett mut och mygelland som Thailand är.
Varför skulle det vara bättre köra utan rött körkort i tex Sverige? Själv tänker jag tvärtom att det är enklare lösa det med pengar.

Så du menar att det är lagligt att köra deras MC på ett svenskt AM?
Nä AM är ett europeiskt påhitt så hur fick du det till det?
I Thailand finns bara en nivå på körkort för MC. Jag har A i Sverige och kör således MC lagligt i Thailand med IKK. 2013 innan jag hade MC kort i Sverige tog jag MC kort i Thailand.

Nä AM är ett europeiskt påhitt så hur fick du det till det?
I Thailand finns bara en nivå på körkort för MC. Jag har A i Sverige och kör således MC lagligt i Thailand med IKK. 2013 innan jag hade MC kort i Sverige tog jag MC kort i Thailand.
Mitt thai KK löpte ut under pandemin och sedan har jag inte orkat fixa det. Kör på IKK numera.

Danskar är väl inte kända för att lära sej språket där de bor, det är bara att se på de som bott och arbetat i Sverige i tiotals år.
Hej

Jag håller med dig där, på mitt gamla jobb hade vi en truckförare från Jylland som hade bott i Sverige med sin familj i över 30 år, nästan ingen av mina arbetskamrater förstod honom och ropade på mig för att få hjälp.

Men i Thailand verkar det vara väldigt få falanger som lär sig språket oavsett vilket land dom än kommer från, detta trots att dom bor där och i vissa fall har gjort det i årtionden.

Mvh isan lover

Hej

Jag håller med dig där, på mitt gamla jobb hade vi en truckförare från Jylland som hade bott i Sverige med sin familj i över 30 år, nästan ingen av mina arbetskamrater förstod honom och ropade på mig för att få hjälp.

Men i Thailand verkar det vara väldigt få falanger som lär sig språket oavsett vilket land dom än kommer från, detta trots att dom bor där och i vissa fall har gjort det i årtionden.

Mvh isan lover

Varför ska man egentligen lära sig språket?

Det räcker väl med att frugan kan vad äta heter på engelska och sen sexet löser sig ju själv. I övrigt så sitter väl gubbarna vid sina filmer och kanaler eller dataspel och frugan tittar väl på thailändska såpoperor.

BTT

Det räcker väl med att frugan kan vad äta heter på engelska och sen sexet löser sig ju själv. I övrigt så sitter väl gubbarna vid sina filmer och kanaler eller dataspel och frugan tittar väl på thailändska såpoperor.

BTT
Helt riktigt! Varför skall man lära sig något i huvud taget :thumbsup: :xmas_smiley:

BTT
Hej

Vet inte du såg programnen ?

Men det verkar ju uppenbarligen leda till en del problem och ridk för ensamhet om man väljer att vistas utanför turistorterna och inte kan tala med eller förstår vad människor man har runt sig säger.

Mvh isan lover

Inte så konstigt. De ”bor” nog bara där som turister precis som du själv. :)
Hej

Var "bor" du där det är vanligt att falanger talar Thai/Lao ?

På dom platser jag har besökt runtom i Thailand under snart 40 år situationen för dom flesta falanger väldigt lik den som Danskarna återger i den här TV serien.

Mvh isan liver

Liknande trådar

Tillbaka
Topp