Gamla minnen och bilder

Mermaid soi 8 Danska sjomansformedlingen låg där
Hej igen

Ursäkta mig,kanske minnet som sviker. Men låg inte Mermaid på Soi 22 och Svarte Svan på Soi 8. Svarte Svan med den gammle Danske damen som var lesbisk, världens mest imponerade smörrebröd menu. Man allt man beställde var slut Man pekade på menun:
Slut
Slut
Slut...... osv.

Vill du ha ett ärligt svar? Var full när jag kom och lika så när jag lämnade. Det ända jag kommer ihåg var duschen. Men många av dom gamle "SERVICE" grabbarna var väldigt hyggliga. Och ärliga! Synd bara på den tiden, man fattade nada Thai och Engelskan var ju helt obefintlig bland lokal befolkningen. Idag är det ju helt annorlunda

Hej

Själv hade jag ju plockat upp en del Thai eller snarare Lao redan då, så jag klarade mig hyfsat även i sällskap med Thailändarna, men frugan kom tillslut ihop sig med dom Kinesiska ägarna på Miami Hotell och sen vägrade hon bo där mera, enligt henne så var den Kinesiska ägaren otrevlig, överlägsen och nedlåtande mot min fru som kom ifrån landet.

Men det var ju egentligen skitsamma för Hotellet hade ju sett sina bästa dagar för minst 30-40 årsedan, det var ju bara det att det låg väldigt bra till och var billigt 300-400 baht per natt.

Mvh isan lover

Hej

Kom just på nu att när frugan sökte visum till Sverige skulle hon ju åka till Bangkok på egen hand ifrån Udon Thani och hon kände inte till stan alls, så jag bad henne ta in på Miami Hotell, hälsa ifrån mig och be just denne taxichaufför ta hand om henne, det gjorde han och hon var väldigt nöjd med den hjälp hon fick av honom, ambassaden låg ju inte långt ifrån Miami, nästa gång vi var i Bangkok dåvarande vi där tillsammans och jag kunde tacka honom för hjälpen., när vi kom tillbaka något pr senare hade han gått bort.

Mvh isan lover
Hej

När jag bodde på Miami låg Ambassaden på Silom Road. Kommer ej ihåg när dom flyttade till Pacific. Mitten av 90? När huset blev klar bredvid Landmark Hotel som alla SASare bodde på

Hej igen

Ursäkta mig,kanske minnet som sviker. Men låg inte Mermaid på Soi 22 och Svarte Svan på Soi 8. Svarte Svan med den gammle Danske damen som var lesbisk, världens mest imponerade smörrebröd menu. Man allt man beställde var slut Man pekade på menun:
Slut
Slut
Slut...... osv.

Hej

Mermaid låg väl inte så långt ifrån Crown, Mermaid var ju populärt bland Danskar och andra Skandinaver, trevligt ställe och god mat, har man levt på ris i flera månader på landet så satt ett danskt smörrebröd eller en hakkebööf gott.

Mvh isan lover

Kungligt flyg

kungligt flyg (2).jpg

kungligt flyg.jpg

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T