Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Kan skilja sig rejält i pris på hus kollade på en annan mäklar sida fann samma hus men där stod det 70k bath.
Kanske bara senare inlagd eller uppdaterad, kanske är det som gäller om den är ledig!

Det priset 70k är en gammal annons inte uppdaterad på över ett år, ser jag på annons nummret.

"Janne " sa:
Aha då är det tvärtom de har haft svårt att hyra ut det pga spöken ;)

Eller kanske för det är så lite faranger i Pattaya, väldigt lite faranger jämfört med samma tid förra året tex. Lite mer sista turen hemma men fortsatt väldigt lite, gngn innan var det extremt lite.

"Jonas " sa:
Eller kanske för det är så lite faranger i Pattaya, väldigt lite faranger jämfört med samma tid förra året tex. Lite mer sista turen hemma men fortsatt väldigt lite, gngn innan var det extremt lite.
Det verkar vara mycket falanger...skulle beställa städning av mitt "slott", det var fullbokat 2 veckor, jag får städa själv. ;)

Kanske var annat än faranger varit mer Araber, Indier och Thai men mindre Faranger dem 2 sista turerna än förra året eller än första året jag bodde här nere. Sen kanske det är faranger som kommer nu som vill ha sina lgnhtr städade, dom är inte där än. Precis som du vill.

"Janne " sa:
65k är väl lugnt för dig :)

Det må så vara men den är inte värd det, betalar inte bara för att dom begär det, får finnas gränser på hur mycket dom skall kunna ockra ur sig, tycker det är sådana rövarpriser redan i den här delen.

Märker ju när man kollat där i Bang Na Bangkok så mycket mer hus du får för pengarna, ett sånt hus som jag länkade sist nu från Pratumnak ligger ju runt 30 000 bath stor priskillnad.

Även när det gällde köpa var det mer prisvärt där.

Men skolorna var dyra i Bangkok, kollade St Andrews, 450 000 bath bara skolavgift sen tillkom kläder, transport, mat etc. på det 550 000 ca totalsumma för ett år.
På Aksorn betalar vi 32000 bath i skolavgift, sen kläder och transport på det kommer väl upp i 50 000 bath om året.

"Jonas " sa:
Det må så vara men den är inte värd det, betalar inte bara för att dom begär det, får finnas gränser på hur mycket dom skall kunna ockra ur sig, tycker det är sådana rövarpriser redan i den här delen.

Märker ju när man kollat där i Bang Na Bangkok så mycket mer hus du får för pengarna, ett sånt hus som jag länkade sist nu från Pratumnak ligger ju runt 30 000 bath stor prisskillnad.

Även när det gällde köpa var det mer prisvärt där.
Men det var väl havsutsikten som gjorde det, eller hade inte det huset det? I Bang Na är det väl mer rika Thai som bor dvs inte bara faranger ...

"Jonas " sa:
Men skolorna var dyra i Bangkok, kollade St Andrews, 450 000 bath bara skolavgift sen tillkom kläder, transport, mat etc. på det 550 000 ca totalsumma för ett år.
På Aksorn betalar vi 32000 bath i skolavgift, sen kläder och transport på det kommer väl upp i 50 000 bath om året.
Finns väl andra bra skolor i BKK?

"Janne " sa:
Men det var väl havsutsikten som gjorde det, eller hade inte det huset det? I Bang Na är det väl mer rika Thai som bor dvs inte bara faranger ...
Finns väl andra bra skolor i BKK?

Nä ingen havsutsikt på något av dom från Pratumnak.
Jo finns väl andra bra skolor där för en billigare peng, var bara inne och kollade på just den här skolans hemsida, fått bra betyg internationellt, verkade ha bra sammarbete med stora internationella universitet i England, USA, Canada plus några till, för vidare studier. Genomsnittlig kunskapsnivå på eleverna låg högre än genomsnittet internationellt. Men är ju en internationell skola, Thai privatskola är antagligen billigare.
Är ju samma i Pattaya internationella skolorna är dyrare, men där inte sagt att dom är bättre bara för det.
Aksorn som ungen går på är inte internationell, privat Thaiskola.
Men ser när jag är där att även faranger med rena farang-barn utan Thai inblandning stoppar in sina ungar på den skolan.

Fick nya bilder på det sista huset jag länkade, lockande att bryta kontraktet och flytta ligger precis på den soien jag vill bo.
Eller om man skall hoppas på turen att huset är kvar i Februari.

"Jonas " sa:
Fick nya bilder på det sista huset jag länkade, lockande att bryta kontraktet och flytta ligger precis på den soien jag vill bo.
Eller om man skall hoppas på turen att huset är kvar i Februari.
Hur lätt är det att hitta bra hus, hur mycket kommer du gräma dig om det är borta...

"bson " sa:
Hur lätt är det att hitta bra hus, hur mycket kommer du gräma dig om det är borta...

På Pratumnak kan det vara svårt sist när jag flyttade när vi hade avlopps porblem fannas det inte ett hus att hitta. Gick igenom 4 mäklarfirmor samt vi prommenerade runt och letade efter hus som var till uthyrning.
Fanns ett townhouse att hitta på hela Pratumnak det bville vi inte ha, var typ ett sånt här hus vi letade efter den gången.
Pga. Avloppsproblemen i det förra så fick det bli här vi bor nu men som sagt vi har ju velat tillbaks upp.
Det är ju just det här området vi har saknat lite när vi bott där nere.

Men tjejen skall med mäklaren och kolla på huset idag ta foton etc.

"bson " sa:
E du med nu på vikten av att pressa ner depositionen till en mån hyra ;)

Jag har aldrig varit imot det, har själv alltid velat ha 1 månads deposition men mäklarfirman jag använt mig av har sagt dom kan hjälpa och pruta ner på hyror etc. Men gå ifrån 2 månaders deposition principen kommer dom aldrig göra.
Så får hyra genom någon annan då.

Men får se, skall se hur mycket man kan få ner hyran med, risken är stor att jag bryter kontraktet, nu är det ju hus som vi kollat efter plus rätt gata. Har väl tjötat om detta området ett bra tag nu så att jag gillar mig där uppe är väl ingen tveksamhet över ;)

Inget att fundera på, boendet betyder mycket för livskvaliten.
Finns hur mycket som helst att hyra i Thailand men hus där man verkligen vill bo är det ont om. Var är du nånstans förresten? Klockan är väl mitt i natten där?

Bson har rätt men det måste naturligtvis kännas rätt. Synd att du inte är hemma men bra bilder säger mer än tusen ord. Jag har själv köpt två lägenheter utan att ha sett dom själv, gick då på foton samt folk som var på visning i mitt ställe. Och det blev lyckat båda gångerna.

Lycka till Jonas för visst ser huset fint ut, håller det vad det lovar så kommer ni säkert att trivas där.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
1 K
F
A
Svar
1