Att köpa lägenhet i Pattaya - Jomtien beach

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"gunnarg " sa:
Du har inget val om du vill bo ihop med henne.Så var det med den kärleken.Gör du inte som jag säger kan du packa din väska och gå. 8)

Jodå, jag har precis så stort val jag vill. Hon har aldrig sagt något sådant, men jag VILL inte bo någon annanstans. Varför bo i ett turistghetto nerlusat med svenskar när man kan ha det lugnt och stillla (bortsett från tuppar och hundar då)?

"Bond " sa:
Är det inte bättre att hyra än att köpa? Om man nu inte bor där nere på heltid vill säga.

Om jag äger en lägenhet i något av de områden du skriver om Hans, kan man sälja lägenheten om man vill flytta eller är det svårt? Jag har ju hört talas om de som äger flera hus i Thailand enbart pga att de ville flytta och det visade sig omöjligt att sälja.

Tack för frågan Bond!

Självklart är det bättre att hyra om man vet att man bara kommer någon månad per år, jag har dock köpt trots detta pgra att jag tror att jag i framtiden vill tillbringa mer tid där speciellt på vintern 3-6 månader.
Att äga en lägenhet är en sak - du får en lagfart...Beträffande hus är det mer komplicerat, exempelvis kan huset stå skrivet på en ägare och marken på en annan....-dessutom får inte en utlänning äga mark, - kontrollera med "the landoffice" vem som är lagfaren ägare för marken innan du köper/hyr!
Ni som är intresserade av exempelvis lägenheter gå in och kolla på fairproperties, exempelvis Jomtien Complex eller Jomtien Beach Condominium (billigare). Börja med att hyra på din semester!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
937
Anonyma
A
A
Svar