Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ja men det var på hotell och hemma, vad skall man göra på stranden är ju så gott som skitstolar överallt.
Skulle dock aldrig sätta en plastutemöbel i mitt hem.
Enda stränderna jag sett utan plastmöbler eller dom obekväma trä pinnmöblerna med en tyglapp imellan är en strand på Koh Larn och sen Wong Amath men där är det ju hotellens stolar.
Men det är liggmöbel inte dom obekväma trästolarna med tyg imellan som man halvligger/sitter på.
Ett hotell med plastmöbler är otroligt B, lägre än glocal net.
Jo på stranden där är det säkerligen mycket Ryssar, men än sålänge har jag inte haft något problem med dom eller märkt av några större problem med Ryssar bara läst vad som skrivits här.
Så innan dess spelar det ingen roll, sett fler Britter jag stört mig mer på.
Men var inne och tog en öl i ett hål i väggen på gatan där det hängde Svensk flagg i Mars.
Satt en hög med pensionister där pratade med en Norsk kärring som bott där i några år enligt henne var Norrmänn och Svenskar i majoritet på soien därefter kom Finnar och Danskar.
Får se, har ju som sagt vart en del i området och rätt lugnt och rent, här vi har letat efter hus sen vi flyttade från Kasetsin (Där var det mycket Ryssar, klar majoritet) Men det var ok det betydde mer barnfamiljer i området inte bara massa gamla gubbar. Kollat lite andra områden med men detta har varit huvudområdet.
Själv legat nere på den stranden ett antal gngr brukar inte vara för övebefolkad och liggmöbler.
Där har man legat några gånger men ryssar där me i massor när jag varit där
Ser ut att vara nedanför Pattaya park - ryssarnas favorit hotell. Har träffat mycket ryska damer där från Moskva. Trevliga och bra människor många. Ett ryskt par glömmer jag aldrig som bråkade om något och fajtades, mannen fick ordentliga klösmärken.
Kanonställe med bra solstolar o h wifi idag. Ingen trafik som stör...Herregud...där badade jag med en ryska och hela stranden pratade om det...15 år sedan...
Kanonställe med bra solstolar o h wifi idag. Ingen trafik som stör...Herregud...där badade jag med en ryska och hela stranden pratade om det...15 år sedan...
Japp bästa stranden runt Pattaya Pratumnak, Jomtien, så nu blir det gångavstånd till den Fast finns ju parkering med om man vill ta moppen
Inga problem med stolägarna om man tog med sig egen dryck som man köpte på 7/11 som låg jämter parkeringen.
Kärringen hänger på Soi 5 dagligen nu, svärmor är nere på besök också.
Hon längtar tills hon får flytta dit, hon brukar åka ner till soi 5 stranden och sätta sig och äta något och kolla ut över havet på morgonen även innan lämna ungen på skolan och en sväng dit ner.
Som idag Soi 5 really good something to do and people to see not same like in house and Soi we live now, i like soi 5 soai mak mak.
På helgerna och kvällarna med ungen. .
Och Nike skorna som hon köpte var inte helt bortkastade pengar ser på alla foton hon skickar att dom verkar användas flitigt.
Får väl ha en kvällsbild tagen från stranden med, så det ser ut ikväll där Svärmor och ungen, skall bli gött bara kunna promenera ner där på kvällen och sätta sig.
Ja har førstått det 55555 springer och lånar stranhotellens pooler och duschar plus gratis all inclusive 5555. ræcker ju med tält för dig
Spring nota på hotellet, får lite sällskapsresan i Thailand bild framför mig.
Får väl ha en kvällsbild tagen från stranden med, så det ser ut ikväll där Svärmor och ungen, skall bli gött bara kunna promenera ner där på kvällen och sätta sig.
Ja har førstått det 55555 springer och lånar stranhotellens pooler och duschar plus gratis all inclusive 5555. ræcker ju med tält för dig
Spring nota på hotellet, får lite sällskapsresan i Thailand bild framför mig.
Nja i Thailand vågar jag mig inte på mer än att låna poolen och duscha av saltet, man får ju dra lite nytta av att man är falang och kan smita in överallt
Tycker Jonas skall satsa hårt på att leva gott nu när han har råd, med den takten han håller så blir han i alla fall ingen rik pensionär ... IOFS så tror jag att du snart flyttar igen Jonas , och BKK skrev du tidigare , hur går det ihop med ditt dykande och stranpromenerande , tycker att du verkar lite vilsen i dig själv ibland ...
Får i alla fall en känsla av det , men kanske fel....
Tycker Jonas skall satsa hårt på att leva gott nu när han har råd, med den takten han håller så blir han i alla fall ingen rik pensionär ... IOFS så tror jag att du snart flyttar igen Jonas , och BKK skrev du tidigare , hur går det ihop med ditt dykande och stranpromenerande , tycker att du verkar lite vilsen i dig själv ibland ...
Får i alla fall en känsla av det , men kanske fel....
Jag ligger i snitt på 32 000 Skr i månaden i sparande så trots mina spenderingar så skall det nog finnas en slant till pensionen med.
Jag sa efter skillsmässa detta skall bli ett år med nöje och inta bara sitta och snåla, har jag inte gjort men som sagt fortsatt hållt ett helt ok sparande antagligen större sparande än dom flesta här.
Nu har ett år med nöje gått, kanske man minskar på utgifterna och sparar bättre men som sagt 32 000 i månaden i sparande är inte så illa trots utsvävningar och nöjesliv så skall nog inte bli fattigpensionär. Får leva lite också.
Varför bara låsa sig på ett ställe hade la varit kul att testa Bangkok i ett år, upp till byn kommer jag inte igen.
Får ju drömma lite, jag har inte sagt att det kommer bli Bangkok men inte omöjligt att jag testar på det också, jag gillar nya saker och nya ställen
Som jag skrivit innan jag är storstadsmänniska därför jag bor i Pattaya, sagt 2 ställen jag kan tänka mig att bo i Thailand, Pattaya och Bangkok allt annat är för litet.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.