Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liten eller ingen trädgård tyckte jag det såg ut som. För mig är det viktigt med hus men det är ju så klart olika.

Lycka till vilket val ni än gör.

"Janne " sa:
Liten eller ingen trädgård tyckte jag det såg ut som. För mig är det viktigt med hus men det är ju så klart olika.

Lycka till vilket val ni än gör.

Fick foton nu och ser ut att vara en hyfsat stor gräsmatta och trädgård syns inte på dom bilderna bara. Var en av fördelarna tyckte tjejen större tomt för ungen att leka på.
Nu skall jag gå igenom fotona, tjejen gillade huset och vill hyra, jag skall kolla fotona, se vad vi kan komma fram till prismässigt etc.

Här står hon en bit ut på gräsmattan när hon tar fotot, ser ju inte hela men man får en uppfattning storleksmässigt.

Huset..jpg

50 000 bath, ligger ca 200m från stranden, Pratumnak soi 5 den som går ihop med Jomtien beach fast detta är den fräschaste delen, väldigt fin strand. Här badar till och med jag.
Har hört om dom är villiga att gå ner till 45000 bath, det här är ju bland det dyraste områdena i Pattaya.
Här är ju lugnt tyst en hel del grönområden, finns inte den typer av barer du hittar nere på Pattaya.
Uppe på soi kasetsin bygger dom om så där är rätt skräpigt för tillfället, annars är det väldigt rent och fint här på Pratumnak.
50m från mitt gym tror jag slipper jag bli anfådd om jag skall gå och träna;)
Sen skall jag börja spela golf ligger 9 håls banan på paralell soien.

Bara att slå till nu då, annars missar du kanske chansen och förlåter inte dig själv sen. Det ser ju riktigt inbjudande ut faktiskt. :) Men att börja spela moderatbandy, hmmm. :thumbsdown: ;)

Ägaren ville inte gå ner till 45000 bath, han sa att igentligen ligger huset ute för 60000 bath på andra mäklarsidor men han hade glömt meddela denna agencyn.

http://pattayabayrealestate.com/propert ... -pratumnak

Men han sa att han kan gå ner till dom 50000 bath eftersom han hade glömt att meddela och tänker hålla vad som stod där men han går inte ner mer.

Tyckte det lät lite billigt inte sett något av dom husen under 60k innan.

Bild på utsidan, tvärgata på Soi 5 Pratumnak.

utsidan..jpg

Japp och farsan och hans kärring får ett eget rum med, dom är ju där lika ofta nu för tiden.

Svärmor har ju gästrummet redan när hon är nere, men var 4 månader sen sist.
Men hon brukar komma när jag åker på sjön och frågar om lov innan.

Är jag hemma vill hon höra från mig att det är ok att hon kommer räcker inte att kärringen säger det.

Men inget imot det då har vi barnvakt och kan gå ut och roa oss nån dag i veckan.

Vettig svärmor du har som visar dig sådan respekt, då går det an att ha dom i huset. Men du e inte poolen lite liten ;)

Jo men det gör inget nu har jag 200-300m till en fin strand med rent vatten här buktar det utåt ingen uppsamlings håv som Pattaya bukten tex.

Inte blivit så mycket pool det sista, plaskade så mycket dom första månaderna så jag har simmat av mig så det räcker. Den har lagom storlek för att svalka sig i och flyta på min sitt madrass, det jag använder poolen hemma nu till.

Men jag kommer hyra huset vilket som, kollat runt på mäklarsidor, står bara rented, rented, rented när jag försöker hitta i området också ligger dom på +60k

Helt rätt Jonas, bara retades lite ;)
Jag hade hyrt det på rotmos också, e ju helt suveränt läge med nära till stranden och ändå centralt och poolen räcker ju att svalka sig i.
Sen e det ju schyst med 2 vån och balkong, kanske ser över muren där vad som försigår utanför?
Grattis till nytt fint boende då :D :D

PS!
Det här visar ju klockrent på varför man inte ska köpa ett hus i Thailand.
Tänk om Jonas gjort som han var inne på i början och hyrköpt nuvarande hus, då hade han suttit där lååååång tid framöver.
Friheten att bara packa och dra när man känner för det är värd massor :D

Skulle nog aldrig köpa hus i ett village här i turistorterna heller vad man sett nu när man åkt runt och kollat.

Efter alla hus är sålda verkar intresset för att hålla villagen iordning många gånger minimal, många som bor där är bara nere par gngr om året, inget intresse att lägga pengar på förening och hålla ordning på området.

Bara sett foton nu från Bang Na men dom villagena verkar mer välhållna men är nog mer fastboende där och kanske bättre fungerande föreningar, än här med folk som kanske är nere par månader om året.

Finns väl vissa village där det sköts men fler där det inte gör det av dom gamla ser det ut som.

Ja är ju det som är det stora problemet här att underhållet oftast är minimalt.
Samma här i Hua Hin förutom några få villages bla där jag bor är underhållet riktigt bra men så får husägarna slanta 30-40.000 om året för det också. Dom får pröjsa efter hur stor mark dom har vilket ju är helkorkat då det inte ingår underhåll inne på den egna tomten men men.
Där jag bor nu är det ca 70 hus i villagen och det är 3-4st heltids anställda arbetare som sköter underhållet + en förman som fotograferar vad arbetarna gör och ett fruntimmer som kollar på film hela dagarna.
Hade blivit tokig på detta om jag ägt huset men underhållet ingår ju i hyran så ids inte bry mig, ser snyggt ut i villagen iaf och vi har fina vändplatser på alla soier vilket också är ovanligt, annars brukar det ju va att man måste backa ut när man kört in på en soi och kollat. Är eg lite som dig Jonas att jag lätt rör på mig men har kollat runt här och insett att jag får inget bättre så tänker nog bo här iaf dom 2.5 år som är kvar på kontraktet sen får vi se. Kanske blir Phuket nästa gång, dom verkar ju ha städat upp där och smockat till tuktuk maffian ;D ;D

Kärringen var nere och tog ett kort idag på stranden som ligger nära detta huset vi skall flytta till nu.

Pratumnak beach.jpg

Lyxlirare, det ser ju för jäkla fint ut. Kan bara önska lycka till med det hela, glöm Bangkok nu och sluta med nomadlivet. Nu är det dags att bli vuxen och stadga sig. ;) :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
1 K
F
A
Svar
1