Hyra en lägenhet i pattaya jomtien

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Då sparar du ca 12000 mer än mig varje månad fast jag betalar iofs full skatt i sverige så jag får pension men tror nog att vi båda kommer klara oss rätt bra ;)
Fy attan va trist att bo på samma plats hela livet, tro fan man vill se sig omkring.
Jag vill absolut bo på fler ställen i thailand och kanske andra länder också framöver.
Allt utom Isaan ;D ;D

Tycker Phonta borde gå och köpa sig en HD och använda pengarna till nåt kul 8)

Får ett litet pensionsparande från Rederiet med, plus att jag har lite att hämta ut från tidigare arbeten. Inte mycket men många bäckar små plus eget sparande ;)

Dö på en madrasss med pengar är ju inte direkt kul.

Sen har jag ju en pensionsförsäkring på Kasikorn med utöver sparandet.

"bson " sa:
Då sparar du ca 12000 mer än mig varje månad fast jag betalar iofs full skatt i sverige så jag får pension men tror nog att vi båda kommer klara oss rätt bra ;)
Fy attan va trist att bo på samma plats hela livet, tro fan man vill se sig omkring.
Jag vill absolut bo på fler ställen i thailand och kanske andra länder också framöver.
Allt utom Isaan ;D ;D

Tycker Phonta borde gå och köpa sig en HD och använda pengarna till nåt kul 8)

Ja och vad gäller dykning så finns det inte mycket av den varan i Pattaya, men Bang Na 10 minuter från flygplatsen, kan flyga vart jag vill. Phuket, Krabi, Chiang Mai, Koh Samui, Isaan, Utomlands. så har nog nära till hav där med ;)

Drömma drömma, vet inte var som kommer hända om en månad eller ett år, är rätt spontan av mig ;)

Som du säger man vill ju se sig omkring med, jag vill verkligen inte sitta i samma hus tills jag blir pensionist och sen trillar av pinn vill precis som du ta mig runt och testa på.
Tänker precis som du vet inte om det kommer bli Thailand för alltid och nu när kärringen får pass skall vi nog försöka oss på en semester om året utanför Thailand och se lite mer av världen.

Ja man är ju inte sämre än att man kan ändra sig och i mon kanske man vaknar och kommer på en snilleblixt ;D
Det som är det fina med att hyra, bara packa och dra när man känner för det.
Planera för mycket är tråkigt och planer kan alltid ändras, därför jag ex vill ta bilen till Ko Samui nu, vill ha flexibiliteten att göra som det känns bäst för dagen, kanske ändrar mig på vägen ner och åker nån annanstans.
Leva gott och göra det man känner för men se till att man inte blir en pankis lever jag efter och det funkar alldeles utmärkt än så länge.

Kommer nog att stanna i Thailand iaf 5 år till tror jag och det främst för att bygga på sparkontot med nån mille till. Men det är inget löfte ;)
Jobbar jag 5 år till här så kan jag sluta jobba sen men tror inte att jag vill det, möjligtvis dra ner lite på timmarna, har anställt en kille i Bkk som jag håller på och lär upp, när han är självgående blir det en lärling till sen kan jag rulla tummarna om jag vill ;D

"bson " sa:

"bson " sa:
Jobbar jag 5 år till här så kan jag sluta jobba sen men tror inte att jag vill det, möjligtvis dra ner lite på timmarna, har anställt en kille i Bkk som jag håller på och lär upp, när han är självgående blir det en lärling till sen kan jag rulla tummarna om jag vill ;D

Lite så som jag skulle vilja ha det ... företag i Thailand och lära upp någon. Dock har jag inget företag för jag vill minimera risken när min fru studerar, barnen är små.

Dock sparar jag nog ca 15 papp till pension varje månad, lever i Sverige och är ensamförsörjare ... men har det bra. Så inte klaga, men hade varit skönt att gå tidigare ... får se vad det blir framöver.

"Janne " sa:
Lite så som jag skulle vilja ha det ... företag i Thailand och lära upp någon. Dock har jag inget företag för jag vill minimera risken när min fru studerar, barnen är små.

Dock sparar jag nog ca 15 papp till pension varje månad, lever i Sverige och är ensamförsörjare ... men har det bra. Så inte klaga, men hade varit skönt att gå tidigare ... får se vad det blir framöver.
:thumbsup:
Allt är bättre än pankis även om man bor i Thailand. Tänk dig själv att bo här men likförbannat vara tvungen till att spara för att åka till en go ö.
Då har man inte lyckats särskilt bra.
Finns ett gäng såna gubbar här ;)

"bson " sa:
:thumbsup:
Allt är bättre än pankis även om man bor i Thailand. Tänk dig själv att bo här men likförbannat vara tvungen till att spara för att åka till en go ö.
Då har man inte lyckats särskilt bra.
Finns ett gäng såna gubbar här ;)
Va :eek:

Menar att du har det rätt bra även om du är i kylan. Du blir ju ingen pankis som vissa andra ;)
Fattig i Thailand kan ju kvitta fullständigt.

"bson " sa:
Menar att du har det rätt bra även om du är i kylan. Du blir ju ingen pankis som vissa andra ;)
Fattig i Thailand kan ju kvitta fullständigt.
jag reagerade bara på att vissa lever som pankisar i Thailand ... nähä kan väl inte stämma ;) IRONI alltså ...

Funderar på om man kanske skulle köpa sig en 1:a och ha till uthyrning.

Nytt condominium complex som skall byggas nära Friendship.

Olympus City garden, Jag har ju bott i ett av deras komplex innan City garden på soi 15 2nd road, var väldigt välskött condominium komplex.

Betalningsplanen är sådan på en lgnht.

A typical payment plan for somebody like yourself would be as follows –

20,000 - Reservation deposit

314,400 - Contract payment within 2-4 weeks

4 x 209,000 – Payment every 6 months

501,600 – Final Payment once the property is ready to be lived in.

1.6 millioner bath.

http://www.pattayacondosandhomes.com/pr ... th-pattaya

"Jonas " sa:
Funderar på om man kanske skulle köpa sig en 1:a och ha till uthyrning.

Nytt condominium complex som skall byggas nära Friendship.

Olympus City garden, Jag har ju bott i ett av deras komplex innan City garden på soi 15 2nd road, var väldigt välskött condominium komplex.

Betalningsplanen är sådan på en lgnht.

A typical payment plan for somebody like yourself would be as follows –

20,000 - Reservation deposit

314,400 - Contract payment within 2-4 weeks

4 x 209,000 – Payment every 6 months

501,600 – Final Payment once the property is ready to be lived in.

1.6 millioner bath.

http://www.pattayacondosandhomes.com/pr ... th-pattaya
Hur har du räknat på uthyrningen?

Uthyrningen 18.000 barth i månaden för 12 månaders kontrakt, 23.000 bath för 6 månanders, sen kort-tids varierande pris. Sen kommer den ju självklart stå tom periodvis. Men är ju liten test därför jag tänkte bra med en som inte var så dyr se om man kan göra några pengar på det.

Annars har man la en pensionärsbostad när man kommer upp i den aktfulla åldern ;)

Ha den för utförsäljning samtidigt.

Dom har ju 6 olika komplex detta företag i Pattaya, några är under uppbyggnad, dom färdiga är utsålda dom som är under byggnad ligger på 70-95% utsålt.

Detta projekt har inte påbörjats än, utan skall börja byggas nu.

Vartit ue på försäljning några veckor och på prislistan jag fick så är redan ca. 30% sålda. i första huset.

Men som sagt funderar bara än sålänge ;)

Ingen jättekoll på condo hyror men får man 18000/mån för 30 m2 condo? Asså efter att folk prutat på begärt pris.
Hur många likvärdiga som är lediga finns det nu?

"Jonas " sa:
Uthyrningen 18.000 barth i månaden för 12 månaders kontrakt, 23.000 bath för 6 månanders, sen kort-tids varierande pris. Sen kommer den ju självklart stå tom periodvis. Men är ju liten test därför jag tänkte bra med en som inte var så dyr se om man kan göra några pengar på det.

Annars har man la en pensionärsbostad när man kommer upp i den aktfulla åldern ;)

Ha den för utförsäljning samtidigt.

Dom har ju 6 olika komplex detta företag i Pattaya, några är under uppbyggnad, dom färdiga är utsålda dom som är under byggnad ligger på 70-95% utsålt.

Detta projekt har inte påbörjats än, utan skall börja byggas nu.

Vartit ue på försäljning några veckor och på prislistan jag fick så är redan ca. 30% sålda. i första huset.

Men som sagt funderar bara än sålänge ;)

Hoppsan, är det så dyrt i Pattaya? Här i pensionärs Hua-Hin ligger det runt 10,000 BATH/mån. Ändå har jag swimmingpool, bastu och 8 trappsteg ner till beachen. Har en sådan havsutsikt så att jag nästan måste använda hörselskydd ibland (6:e våning).
Bra att köpa innan det byggs.
Lycka till! Det där kan du väl inte förlorar på, det blir ju i ditt namn, förmodligen.
Mvh Jörgen

Förstår att du inte vet hur många lediga condos det finns men nog bra att kolla upp lite.
Är personligen mycket skeptisk till att man kan räkna högre än att få uthyrt 4mån i snitt men kanske inte stämmer.

"pontiac-51 " sa:
Hoppsan, är det så dyrt i Pattaya? Här i pensionärs Hua-Hin ligger det runt 10,000 BATH/mån. Ändå har jag swimmingpool, bastu och 8 trappsteg ner till beachen. Har en sådan havsutsikt så att jag nästan måste använda hörselskydd ibland (6:e våning).
Bra att köpa innan det byggs.
Lycka till! Det där kan du väl inte förlorar på, det blir ju i ditt namn, förmodligen.
Mvh Jörgen
Ja jag vet fler som hyr ok havsnära rum här för den pengen men det är inte splitt nya hus iofs, men läget brukar kosta.
2km upp från beachen på 88:an hyr man rum i helt nytt hus med liten pool och gym för 5000-6000 beroende på vilken vån. Men det Jonas kikat på blir nog aningen lyxigare..

Allt beror ju på läge typ av condominium, detta är lyx och centrala Pattaya är rätt dyrt när det kommer till finare condos.

Hur uthyrningsmarknaden är kan jag ju inte säga, men jag kan ju iallafall säga att när jag flyttade ner till Pattaya igen så gick jag ju igenom mäklarsidan.
Av totalt ca. 40 condos som jag skickade in intresse på så var det bara 4 i slutändan som var lediga..
Går man in på mäklarsidor och kollar så är det alltid fullt av lgnhtr och hus till uthyrning, men nu efter varit i kontakt med några mäklarfirmor så har jag ju lärt mig att dom tar inte bort dom från sidan bara för dom är uthyrda.
Så när jag skulle hyra visade det ju sig att 90% av dom jag var intresserad av var redan uthyrda, och det var condos i centrala Pattaya.

På City Garden på Soi 15 tog dom 25k för en 1:a om man hyrde direkt ifrån condominiumet 2011, en kompis var ine i receptionen och frågade (är väl dom som står i thainamn som hyrs ut istället )
Nu sist jag hyrde på The Pride prata jag med en Australienare han betalade 20k för en 1:a på 25m2.

Men som sagt allt handlar ju om läget och faciliteterna du kan få condos för 8-10k här med i månaden.

Ja det blir i mitt namn isåfall, och ifall man flyttar till Bang Na i framtiden så har man ju en semesterbostad i Pattaya ;)
Från condot har dom köpt upp land så dom har privatväg som skall gå direkt till Pattaya thai komma ut nära Friendship om jag förstod det rätt, så blir ju gång avstånd till Soi Beukaw, Tuc com och Friendship, Bath bussarna ner till Walkingstreet ca 5-8 min då.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
1 K
F
A
Svar
1