Håller med dig
@Micke.T ! Man kan inte dra alla över en kam.. Men har man varit med om en fattig uppväxt, så blir det nog inpräntat att det gäller att skapa inkomster till sin Thailändska familj. Nu är inte min fru på något vis dum eller annat.. Vi bråkar i princip aldrig.. Tror på över 5 år har vi tjafsat kanske 2-3 gånger.. Småbagateller.. Kultur krockar..?
Hon är underbar!! Och hon visar mig varje dag att hon älskar mig på samma sätt..
Om man ser problemet i vitögat, så är det alla dessa "kompisar" som ger "goda råd".. Många gånger tjejer som kommit till Sverige och tror de lever i Thailand.. Sedan har de en blåögd svensk man som ger dem allt.. Skickar massor av pengar till familjen.. Rent ut sagt "Puckon" och lättlurade..
Som du nämnde Micke.. De är rädda för att mista något.. Så männen böjer sig för spelet..
Jag har vänt på steken.. Jobbar du, har du inkomster.. Och med inkomster kommer det utgifter..
Jag har varit i Thailand så mycket att jag lärt mig spelet...
Mamma är sjuk, Pappa är sjuk, Min son måste ha ditt och datt, Kon har dött...
Jag känner mååånga i Thailand.. Alla skrattar åt dumma faranger som går på det..
Men nu är det Jul... Och frugan jobbar... Fick en "Julklapp" 500 kr" … Köp vad du vill.. Nääää tack.. Jag sparar de pengarna.. I morgon behöver du pengarna igen..
De ligger vid kaffekokaren.. Ta dem när du vill..
Det vet jag att du gör.. "Näää".. Skall vi slå vad??