Löner för olika yrkesgrupper i Sverige.

Samma här, å skiter fullständigt i vad andra tjänar ;)
Asså ändås är du inne och både läser och kommenterar i en tråd om vad folk tjänar 5555.
Själv tycker jag det är en viktig del vid yrkesvalet, vad folk tjänar inom olika yrken.
Vad en specifik person tjänar skiter jag fullständigt i men vad olika yrkesgrupper tjänar är jag intresserad av.

Asså ändås är du inne och både läser och kommenterar i en tråd om vad folk tjänar 5555.
Själv tycker jag det är en viktig del vid yrkesvalet, vad folk tjänar inom olika yrken.
Vad en specifik person tjänar skiter jag fullständigt i men vad olika yrkesgrupper tjänar är jag intresserad av.
Ja du delar gärna med dig vad du tjänar;) klart man vill va med dom välbärgade å retas:D:D:D

Man räknar väl grundlön inte massa tillägg.
Uppger jag min lön så är det grundlön, tillägg och övertider skiljer ju sig, sen finns det väl dom som tom räknar med pensionssparande.
Fast årslönen så räknar jag netto vad jag fått i näven utan pensionssparande.

Men vilket som är väl vi på forumet lite bättre betalda än genomsnittet 55555 ;) , för som sagt irl så ligger dom flesta jag känner på under 30k i månaden brutto, säkert närmare 20k brutto tror jag men få av dom är ju högutbildade, dom flesta har som mest en gymnasieutbildning.
20k tjänar väl nästan alla med heltidsjobb i Sverige idag.

I artikeln måste det vara minimilön. En civilingenjör som kommer in som trainee tjänar ju runt 40k i Sthlm så kanske 35k utanför Sthlm.

Själv tycker jag att den fasta lönen räknas, grundlön + fasta tillägg som ser likadana ut varje månad. Ansvarstillägg och personliga tillägg hänger ju med grundlönen, ser likadan ut varje månad och följer ofta löneökningen procentuellt. I alla fall har det varit så för mig.

I år lär jag få känna av hur mycket av den rörliga delen av min lön som försvinner tack vare Corona... Men å andra sidan sitter jag mest i kallingarna på dagarna nu och har inga resekostnader och inga onödiga matkostnader för att äta ute varje dag så kanske blir en ren vinst :p

Klädkontot behöver du inte heller fylla på så ofta :)

Kollega ombord från waxholm har en fru som är socionom, 30.000 i månaden ligger en sådan på.
Det är väl rätt lång utbildning?
Vet att syrran ville bli det men höga intagningskrav.

Liknande trådar

A
  • Låst
  • Poll Poll
Svar
92
Visningar
5 K
Caveman™
C

Tillbaka
Topp