Matpriser i Sverige/Thailand...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Hans Svensson " sa:
Ärligt...skojade litet om priset, något dyrare än i hoahoa...Klart billigare att laga maten själv...Det blev nog 40kr minst + kostn för jouicen. ..(ca 40kr)
Jouicen i Thailand är mycket god och något billigare.

Finns det någon netto affär där du bor? Dom kan ha rejäla xtra priser ibland.
Är du medlem på Willys? Då kan man också få ner priset.
Likadant med Ica och Coop.

"Kycklingen " sa:
Finns det någon netto affär där du bor? Dom kan ha rejäla xtra priser ibland.
Är du medlem på Willys? Då kan man också få ner priset.
Likadant med Ica och Coop.
Är medlem på Ica och Coop, - kan tänka mig bli medlem på Willys. Jobbar mycket, - äter ute ganska ofta. Det blir på ett annat sätt när man slutat jobba, mer tid att handla.
I Thailand vill jag laga frukosten i bostaden, sedan äter jag ute, det är inte dyrt där.

"Pensionärs"-middag...ca 70kr...

20140511_115447.jpg

Dagens huvudmål, lagar själv hemma, 15kronor för 5 korvar, kan knappast bli billigare, inte ens i Thailand... ;)

20140513_110344.jpg

20140513_114717.jpg

Dagens hemlagade lunch - 2 st fläskkotletter med potatis, grönsaker o rödvinssås...c:a 50kr...=250bath!

20140515_114642.jpg

20140515_114634.jpg

Dagens husmanskost...-c:a 30kr....mycket gott....! Ett paket bacon, falukorv, ett ägg, potatis o rödvinssås. :P
Vintern är tillbaka här, kallt, regnar och blåser, vid midsommar runt 10+...En kompis från Thailand klagar, har blivit förkyld. :-\

20140623_132603.jpg

20140623_132410.jpg

20140623_132459.jpg

FRUKOSTEN....Tycker en bra frukost är viktigt när jag är på jomtien, brukar ta med några pkt havregrynsgröt, - 1 dl räcker till en portion, tar 2.5 dl vatten och en tsk honung, kokas i 3 minuter. Blandar banan och russin i + lingonsylt men på jomtien finns inte lingon men det finns liknande produkter.Priset på min frukost beräknar jag till under 10:-kr eller c:a 50bath.
Om jag ska sitta på stranden vill jag inte bli hungrig, utan stå mig ca 4 timmar på frukosten och det gör man på denna frukost. Brukar starta med kaffe och ett par mackor.
Bacon och korv vill jag inte ha på morgonen.Hur ser din frukost ut?

20140629_105111.jpg

20140629_105328.jpg

20140629_105141.jpg

Saknar sådan här mat ibland på jomtien, riktig BACON från Scan, FALUKORV, ägg och BRUNSÅS...Lagade till detta för c:a 30kronor...Min middag idag, skulle behöva äta såhär 1vgång i veckan och kompensera för alla salter man svettas ut...

20140629_165237.jpg

20140629_164937.jpg

20140629_164659.jpg

20140629_165232.jpg

German Fleishwurst tror jag det stavades säljs bla. på Friendship smakade exakt som falukorv, iallafall den jag köpte dom hade 3 sorter, såg ut som falukorv med.
Baconen klarar en flygresa ner, frys dom packa packeten ihop i block och sno in dom i flera lager folie om du inte gillar baconen här nere men även det har du riktigt fina på Friendship.

"Jonas " sa:
German Fleishwurst tror jag det stavades säljs bla. på Friendship smakade exakt som falukorv, iallafall den jag köpte dom hade 3 sorter, såg ut som falukorv med.
Baconen klarar en flygresa ner, frys dom packa packeten ihop i block och sno in dom i flera lager folie om du inte gillar baconen här nere men även det har du riktigt fina på Friendship.
Är förbjudet att ta in bacon/kött i Thailand, tar alltid med ost och Kalles kaviar, bröd brukar jag också ta med, dock ej hårt. Några paket kaffe då jag vill brygga på morgonen - sedan finns inte mycket plats kvar...
Har haft ett enormt sötsug ett tag och gick upp till 90+ - nu har jag börjat med krom-tabletter som sägs ta bort suget samt väljer söt frukt ex. russin, vindruvor, äpplen, bananer, apelsiner istället för choklad och glass. Farligt att gå upp kraftigt, speciellt när man slutat jobba. Nu bra sommarväder här 25-30 i Haparanda och så även i Stockholm.
Nu dags för 5 km rask promenad!

"Hans Svensson " sa:
Är förbjudet att ta in bacon/kött i Thailand, tar alltid med ost och Kalles kaviar, bröd brukar jag också ta med, dock ej hårt. Några paket kaffe då jag vill brygga på morgonen - sedan finns inte mycket plats kvar...
Har haft ett enormt sötsug ett tag och gick upp till 90+ - nu har jag börjat med krom-tabletter som sägs ta bort suget samt väljer söt frukt ex. russin, vindruvor, äpplen, bananer, apelsiner istället för choklad och glass. Farligt att gå upp kraftigt, speciellt när man slutat jobba. Nu bra sommarväder här 25-30 i Haparanda och så även i Stockholm.
Nu dags för 5 km rask promenad!

Varför tar du med Kalle kaviar? Säljs ju på tex. friendship 150 bath. Och bröd dom har ju flera butiker med riktigt bra brödutbud.

"Hans Svensson " sa:
Saknar sådan här mat ibland på jomtien, riktig BACON från Scan, FALUKORV, ägg och BRUNSÅS...Lagade till detta för c:a 30kronor...Min middag idag, skulle behöva äta såhär 1vgång i veckan och kompensera för alla salter man svettas ut...
NACKAVRE

På jomtien beach, soi Welcome fanns för några år sedan en restaurang vid namn "Sjöboa" - grabbarna som drev den introducerade rökt lax i Thailand...De hade även goa mackor med ägg och bohusmatjes...Gjorde mig ett par till kaffet idag efter promisen...Sörplade i mig direkt ur burken, varm dag, man förlorar mycket salter men inte som i Thailand...Häll litet salt i ett glas med vatten om du är trött och har svettats mycket, det hjälper, man kan göra det någon gång men helst inte ofta...
Burken kostade 10kr på Ica - Sjöboa tog 35bath för en sådan här macka!
Saknar den här kvaliten i Thailand, finns ett franskt kafe' som gör utmärkta mackor med rökt lax men tror det inte finns kvar, låg i köpcentrumet "Big C"...efter Tops....
Gammal vana att ta med ost o kaviar - vet att det numera finns på friendship...visserligen dyrare, bra att det kommit, snart har vi säkert hårt bröd också!
Det borde finnas plats för åtminstone ett kafe' i träsket som kunde göra riktiga mackor!

20140708_141349.jpg

20140708_141110.jpg

20140708_141102.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp