Matpriser i Sverige/Thailand...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kanske dags att dela upp den här tråden nu, för bargubbar och mat har väl inget gemensakt, eller vad säger du käre Berra??

??? ::) :P :nod: :nod: :nod: :thumbsup:

"krister " sa:
Kanske dags att dela upp den här tråden nu, för bargubbar och mat har väl inget gemensakt, eller vad säger du käre Berra??

??? ::) :P :nod: :nod: :nod: :thumbsup:

Det ligger något i det men vi kan väl ge alla en chans att få tråden on topic igen först. :)

Efter en skön promenad i det fina vårvädret blev det ryggbiff o pomes frittes....Extrapris på Ica 90kr men det var segt, kanske buffelkött... ;D

20140415_151518.jpg

20140415_151513.jpg

20140415_151835.jpg

Jo...sista datum imorgon...kött ska vara i ett stycke, så det håller sin saftighet, detta var 4 bitar kött...-ICA är bra köpte 20 ägg för 20kr...Åt hälften av "buffelköttet", hälften i frysen, blandar det med en burk köttfärssås imorgon..Promenaden blev ca 7-10 km, springer ibland så hjärtat får jobba.
Har sovit en timme, sedan blev det detta till middag...

20140415_182439.jpg

Men bikinemask är väl en mask bara, kan man se det i avföringen. Kan ju bli otroligt lång den och vad jag läst så har folk inte märkt föränns den har synts uppe i halsen.

"Kycklingen " sa:
Det såg gott ut :).
För mig hade det blivit 3 portioner.

Jag åt upp hälften, brukar äta ett rejält mål per dag. Så här onyttigt äter jag inte så ofta, spec. pomes frittes är riktigt ohälsosamt.
Visst 3 måltider räcker det till, det får bli så i framtiden när jag slutat jobba.
Vet några som bor c:a 6 månader i Thailand och längtar efter svenska bageriprodukter - du vet vem du är, innan du började prata om semlor brukade jag aldrig äta det....Nu blir det ofta en semla till kaffet efter djurgårdspromenaden....
Håll ut...du ska ju komma tillbaka till Stckholm i juni....555... :wai:

P2251058.jpg

P2251056.jpg

Jag äter i stort sett all min mat ute.
I dag nudel soppa 25 bht
Till middag kyckling,30bht.
Vill jag ha pork 35 bht.
Nöt 40 bht.

Till skillnad från stormarknadernas ut bud så får jag mycket större portioner, samt dubbelt så gott .

"Golden " sa:
Jag äter i stort sett all min mat ute.
I dag nudel soppa 25 bht
Till middag kyckling,30bht.
Vill jag ha pork 35 bht.
Nöt 40 bht.

Till skillnad från stormarknadernas ut bud så får jag mycket större portioner, samt dubbelt så gott .

Ok...Lägg in bilder och gärna namn på var du äter din mat...Det kan vara trevligt för läsarna!
Ta hand om dig!

Finns ju överallt ta dig utanför food courten Hans. Även farang mat käkar kanon gulash soppa 80 bath.

Käkade överallt sist men så blev jag jättesjuk också....Åkte med tjejen i hyrd bil till hennes shop...åt på Lotus där, det var nog där jag blev dålig...
Hon fick min gamla tjock-tv men sa knappt tack, vet inte om hon ens ville ha den egentligen...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp