Mitt Isaan

Idag kl 06:15 var det pladder i byns högtalare för första gången. Folk är verkligen morgonpigga här. Man vill att folk skall hålla koll på dom som jobbar vid templet, det är någon renovering på gång där.

"Berralund " sa:
Idag kl 06:15 var det pladder i byns högtalare för första gången. Folk är verkligen morgonpigga här. Man vill att folk skall hålla koll på dom som jobbar vid templet, det är någon renovering på gång där.

IGÅR MORSE hade vi pladder, men det berodde på att det var Buddah-dag PLUS att det var städdag i byn...

Ikväll blir det en hemmakväll, det skall grillas. Det blir moo med diverse tillbehör. Det kan säkert bli smaskigt värre.
emoji4.png

Förresten bättre sent än aldrig. Här kommer några blandade kvällsbilder innan det började regna i Chiang Khan.
5y3eqe9a.jpg
usetuhuq.jpg
ujedumy3.jpg
aqy9ugeq.jpg

Fn Berra vet att jag tjatar men kan vi inte få se en bild på frugan? E attans nyfiken ;)

Javisst tjatar du bson, har du tappat minnet? Du såg ju henne förra veckan. Men inlägg 310 sista bilden närmast kameran. Inlägg 309 på CM.

Jag sitter här och funderar lite på hundarna här i byn och i hela Thailand. Det har ju skrivits spaltmeter om detta tidigare men i alla fall.

Det finns gott om hundar här i byn, mest då gatukorsningar. En del har det bra men andra far ganska illa. Dom verkar ha sina inpinkade revir som dom endast lämnar sporadiskt och oftast då i jakt på en löptik. För fortplantar sig det gör dom, det kopuleras vilt.

Oftast verkar hundarna "tillhöra" någon men några verkar få klara sig bäst dom kan. Någon vidare tillsyn får dom sällan, en del verkar vara svårt ansatta av skabb bl a. Man riktigt lider med ett djur som ständigt kliar sig så mycket att sår uppstår

Själv har vi bara en hund, Mainer som hon heter. Hon hålls mest på gården här och stryker inte omkring. Hon är fem år nu, var valp när jag kom hit första gången. En mycket snäll och tillgiven hund om man ger sig tid att klappa henne. Men en hund får nog sällan eller aldrig samma omvårdnad som hemma i Sverige, kanske delvis beroende på klimatet.

Det här med skabb måste ju vara ett problem även bland hundar som din som har en riktig husse?

Inte för att jag är expert på något sätt men det måste ha med skötseln att göra. Skabb är smittsamt och umgås hon minimalt med andra hundar så är risken mindre. Hon kliar sig inte alls på något onormalt sätt.

Och så dök då Micke med tiirak upp. Middagen åts naturligtvis på tidigare nämnt ställe. En trevlig middag blev det med god mat. Vi ses, kaffet är klart i morgon.

7u9ytyhy.jpg
sydamy3e.jpg

Tack kapten.för en trevlig middag kommer till kaffet ;)
2aresy5u.jpg
6udyne4a.jpg
uqe7u4ug.jpg
vydy2eda.jpg

Detta va jäkligt gott hade varit nåt för.Jonas o Hans :)

Ja g æter Lav moo så inga problem har aldrig klagat på det skrev att køttfærslimpa var godare bara.

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar