Mitt Isaan

Udon är helt hanterbart tror att det är en stor stad tycker jag. Där finns allt man behöver och lite till. Central Plaza är bra men även marknaderna i utkanten duger bra. Och så finns ju flygplatsen där

Missat den här tråden helt.
Bara summat mig igenom fram till sidan 9.
Men ska absolut återkomma hit och läsa mer.

Saknar Thailand varje dag och ännu mer nu när man såg dina bilder från marknader och liknande. Kul att få ett ansikte på dig också.
Inte många här på forumet man faktiskt vet hur dom ser ut.

:wai:

Missat den här tråden helt.
Bara summat mig igenom fram till sidan 9.
Men ska absolut återkomma hit och läsa mer.

Saknar Thailand varje dag och ännu mer nu när man såg dina bilder från marknader och liknande. Kul att få ett ansikte på dig också.
Inte många här på forumet man faktiskt vet hur dom ser ut.

:wai:

Ja inte är det en vacker nuna du fick se. Jag saknar också Thailand, två års bortavaro är en alltför lång tid. Men denna tråden kommer absolut att fyllas på nästa år när det är dags igen.

I mitten av juli blir det dags att återuppliva denna tråd med berättelser och nya bilder. Vi har fastställt vårt tjänstgöringsschema så då är det äntligen dags. Familjen åker ner tidigare men vi kan förhoppningsvis åka hem tillsammans i mitten av augusti.

Det kommer att bli en del turer i trakterna runt Khon Kaen (nya huset är troligen färdigt då) men även förmodligen en tur till Khrung Thep. Och en bonus hade ju varit en träff med någon eller några forum medlemmar.

I mitten av juli blir det dags att återuppliva denna tråd med berättelser och nya bilder. Vi har fastställt vårt tjänstgöringsschema så då är det äntligen dags. Familjen åker ner tidigare men vi kan förhoppningsvis åka hem tillsammans i mitten av augusti.

Det kommer att bli en del turer i trakterna runt Khon Kaen (nya huset är troligen färdigt då) men även förmodligen en tur till Khrung Thep. Och en bonus hade ju varit en träff med någon eller några forum medlemmar.
Håller ni på och bygger i KK redan?

Blir det samtidigt som jag mönstrar av då, men inte bestämt än om vi skall ta en tur till Sverige. Är ju igentligen sagt att vi skulle ta en semester dit i mitten av Juli men jag har för tillfället ingen lust alls.
Men kommer om så är fallet vara här nere i minst 2 veckor så får se till och kunna träffas då?

Blir det samtidigt som jag mönstrar av då, men inte bestämt än om vi skall ta en tur till Sverige. Är ju igentligen sagt att vi skulle ta en semester dit i mitten av Juli men jag har för tillfället ingen lust alls.
Men kommer om så är fallet vara här nere i minst 2 veckor så får se till och kunna träffas då?
Absolut, det ser jag fram emot. Ni är välkomna! Om huset i Khon Kaen inte är färdigt så kan vi träffas i Si Bun Rueang och sammanstråla med @magunnar . Detta kommer att bli en trevlig sommar känns det som!

Japp, bygget skall påbörjas när som helst. Men det är ingen brådska, vi kommer inte att flytta ner för gott förrän om ett par år. Men allt är bestämt och det känns förbaskat bra måste jag säga.
Har ni alltså skaffat mark? Är det inne i stan eller utanför? Trodde bara ni fortfarande planerade?

Har ni alltså skaffat mark? Är det inne i stan eller utanför? Trodde bara ni fortfarande planerade?
Huset ligger i en village ganska nära flygplatsen, ca 15 minuter. Så lite utanför men bra läge ändå. Tydligen har några fler faranger köpt hus där också, nationalitet okänd för tillfället dock. 4 sovrum och 3 toaletter, tomt ca 100 talang wah.

Senast redigerad av en moderator:
Huset ligger i en village ganska nära flygplatsen, ca 15 minuter. Så lite utanför men bra läge ändå. Tydligen har några fler faranger köpt hus där också, nationalitet okänd för tillfället dock. 4 sovrum och 3 toaletter, tomt ca 100 talang wah.
Aha får man fråga om priset? Vill du inte delge får du gärna skicka ett PM.

Jag har fått sett bilderna och tror du gör helt rätt Kapten.
Har ju själv flygit mellan Khon Kaen Bangkok och det är väldigt smidigt, d isolerar dig inte men har ändås närheten till byn och även råd då du inte är en fattigpensionär att förflytta dig med flyg när behovet faller in.
Själv kollat på skolor där uppe (Då jag är lite nyfiken av mig när det gäller skoldelen och var man kan få bra möjligheter) och finns rätt nystartad internationell skola med goda potentialer i Kohn Kaen och om 2-3 år när du säger att du funderar på att flytta ner kan det vara en väldigt bra skola.

Så här ser visningshuset ut det har bara tre sovrum.
Visa bilaga 51874 Visa bilaga 51874 Visa bilaga 51875 Visa bilaga 51874 Visa bilaga 51875
received_1021202931276463.webp

Enda nackdelen är väl att tomten blir så liten så blir inget att odla på.

Var din fru nere och tittade på den? Antar att det var hon med hennes föräldrar på bilderna.

• Like
Reactions: EV

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar