Nya regler för married- Visa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Min info kommer från en nära vän h'är som igår var på Migrationen samt blev nekad marriedvisa pga "Ej gemensamt barn " Nya regler enligt chefen på migrationen ....
Krav 400.000 foton på familj samt att hustrun kommer med samt samt foton övrig familj samt även ett bevis på gemensamt barn .. Det är inte jag som djävlas med folk , det är den nya regeringen Jonas , de gillar uppenbarligen ej Faranger .

Killen igår "Dennis " från UK är 49 år gift sen 4 år med en Thai , har i fyra år haft marriedvisa , nu nekad pga. nya regler

För det första på Immigration här? Kan inte söka marrige visa i landet jag har ju själv haft detta i tidigare äktenskap eller är det tillfälligt uppehålstillstånd du menar eller VISA(O) spouse family? sen dubbelcheckade med Krister så jag inte ger fel info han plockade ut sitt nyss var inga problem same old rules

Nu har du nog fel Jonas , om du har ett marriedvisa så kan du årligen förnya detta i pattya , i alla fall har det funkat för alla andra , men nu bara om du har gemensamt barn med den du är gift med .....................

Kan ju som vanligt vara att de skapar sina egna regler dessa skitstövlar där nere .Men fakta är att två jag känner nu blivit nekade pga ej gemensamma barn med hustru

Nu pratar du ju om tillfälligt uppehålstillstånd Phonta, snälla översätt rätt. När det gäller visumet heter det VISA(O) spouse family. Ser denna förväxling hela tiden och förstår inte riktigt.
Reglerna är ju så klara och upprada till och med på Thaimyndigheternas sida.
har du visa giftermål lämna thailand var 3dje månad tillfälligt uppehållstillstånd anmäl er till immigration.

;) Jag skiter egentligen i vad som är vad då jag inte hänger upp mig på mitt giftemål utan kör ett OA retirement med någon mille på kontot , så jag skiter egentligen i vad de gör . Men att neka pga att man inte har ett barn ihop är för djävligt , dessa två kan ej få barn med sin Thaifru , den 49 årige kan inte pga medicinska skäl ej få barn samt att den andres fru är 47 år och ofriviligt barnlös. Diskriminering vet de fan inte hur det stavas här , dessutom så misstänker de om man inte har barn att det är ett "fejkat" äktenskap .. JO jo"efter sig själva dömer de andra" fejka DNA mm funkar ju kanske och har man då inte barn ihop så är det inte ett ok äktenskap , FY FAN :mad:

Jag tror inte på att detta är sant, på sin höjd har dessa blivit nekade för immigration har fått för sig att de lever i ett skenäktenskap och försöker hitta bevis på att så är fallet.

Det existerar säkert detta i Pattaya och man kommit på ett sätt att verifiera om äktenskapet är trovärdigt eller ej. Men då borde detta vara ett av många sätt att verifiera detta.

Antar att det handlar om att förlänga ett tillfälligt uppehållstillstånd baserat på giftermål. Det finns ju annat tillfälligt uppehållstillstånd baserat på att man är förälder till ett barn med Thai medborgarskap så känns lite märkligt hela röran.

Tror som Janne och kan väl säga som råd till den killen gör om gör rätt.
har aldrig kunnat söka giftermåls visum i Thailand, han har ju missuppfattat något?
Därimot temp uppehållstillstånd grundat på giftermål och är helt andra krav och av det du skriver låter det som ett sånt.
Inga förändringar det du beskriver i den delen samma gamla vanligga regler.
husbok.
vigselbevis.
foton från huset med dig och familj.
intyg från byhövding.
förhör och besök från immigration.
förhör av grannar visa att ni lever ihop.

Men detta är gamla regler för temp uppehållstillstånd inte för Visa marrige(O) spouse family. Därför jag säger var noga med översättning du mixar 2 olika tillstånd.

Om det hade kommit nya regler om detta så hade det funnits på thaivisas första sida.
Finns inget där så rent skitsnack.
Dom här grabbarna var väl som Janne säger inte önskvärda längre så officeren körde en fuling.

Det här hittade jag på en annan blogg

Denial of Marriage Extension without Children?
So, Have been told by a couple of friends that at Pattaya Immigration, Pattaya Immigration is putting out that unless you have children, extension of marriage will be denied. (one friend already denied, and working on a retirement visa, the other one is now considering a move to Vietnam)

This is after a follow up call by someone "in the know" to their buddy in Immigration in Pattaya.

A high up official there gave him the word that it was not gonna happen without kids.

Is there some official change that I haven't spotted?

What are my friends option(s) if this isn't an actual law change, but a "policy" in Pattaya? Is it possible to apply at a different office?

Phonta

Rykten och skrivbordsprodukter från kaffebordet i skuggan....

Phonta, nu ramlade Du ner några steg i trappan till källaren.

Har Du någon källa till detta? förutom 2 farang som kanske missuppfattat allt?

Namn och adress på Mig. och polisen som meddelat detta...

Kan det vara så att personerna själva skapat situationen, och blivit avslöjade,

och lever under falsk flagg? gifta på papperet?

Ryktena var nog sanna , det har nu framkommit att en Tjänsteman samt hans chef på Mig bedömt dessa personer som icke önskvärda då de ej haft tillräcklig säkerhet för sitt uppehälle, som vanligt väljer man att tänja på sanningen och upplyser ej om den egentliga orsaken utan påstår att det är"nya regler" dvs inga married visa om man inte har gemensamma barn .. Reprimand från högre ort till dessa tjänstemän ...

"Phonta " sa:
Ryktena var nog sanna , det har nu framkommit att en Tjänsteman samt hans chef på Mig bedömt dessa personer som icke önskvärda då de ej haft tillräcklig säkerhet för sitt uppehälle, som vanligt väljer man att tänja på sanningen och upplyser ej om den egentliga orsaken utan påstår att det är"nya regler" dvs inga married visa om man inte har gemensamma barn .. Reprimand från högre ort till dessa tjänstemän ...
Då var ryktena ju felaktiga, det har inte tillkommit nya regler.

Ryktena var riktiga då allt som dessa faranger sade stämmer , dock ej MIG uppgifterna ...

Det är nog alltid klokt tt inte vidarebefordra andrahandsuppgifter som trovärdiga innan man kollat dom. I det här fallet byggde ju uppgifterna på påstådda fakta i enskilda fall och det är väl inte ens säker att påståendena var sanna från början...

Å andra sidan kan man ju argumentera enligt principen om kvällstidningsjournalistik: kolla aldrig en bra story, för då kanske den spricker.....

"Phonta " sa:

Ryktena sanna.....de är ju helt fel! svälj nu din "stenbordshistoria"...och inse att du har fel!....som i det mesta du SKRIKER OM!... :afro:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp