Ubon
Forumveteran
Hej
Vi får väl se hur det går i vinter, men själv känner jag ingen direkt oro, man har ju överlevt ett antal militärkupper och perioder av diktatur, jag får väl se vad mina vänner i byn säger.
Själv tycker jag att det skulle vara näst intill otroligt om man skulle riskera att gripas och straffas för att man jobbar frivilligt utan lön på familjens mark eller lär barnen lite engelska i skolan helt ideellt, men det kanske har gått så långt nu.
Mvh isan lover
Åhh my Buddha
Jag har ingenting emot dig, eller vad Du gör, alla tar sina egna beslut, med eller utan konsekvensbeskrivning, att Du är omtyckt i din by med omnejd, betvivlar jag absolut inte, men förstå att det är inte dom lokala myndigheterna som ger direktiven, besluten kommer uppifrån, jag kan aldrig tänka mig att den lokala polisen skulle ignorera ett beslut uppifrån som säger, kontrollera alla utlänningar som befinner sig i skolor, kontrollera arbetstillstånd, och när Du står där i skolan, vad säger Du då, nää, jag arbetar inte, jag bara lär dom små barnen lite engelska, och jag tror inte heller att en lokal myndighet skulle riskera sitt jobb eller sin pension för att hålla dig bakom ryggen, eller tror Du att någon av dessa lokala myndighetspersonerna har en idolbild av dig hängande inramad i sitt sovrum, det tror inte jag, förmodligen finns det en bild på dig och många andra, på polisstationen, som bara väntar på en stämpel, blacklisted, persona non grata, efterlyst, bara att välja vilken stämpel Du önskar...