Är det nya regler på g

Strax efter det att Maj-Gen Surachate Hakparn tog över och blev boss för hela Immigration, så gick han ut och deklarerade att det skulle hända saker och ting. Riktigt vad det gällde, framkom aldrig mer än att alla Visum-agenter skulle se upp, men att det har varit på gång med UK och USA ambassaderna, det har varit känt länge. Sedan om BIG JOKE, som nya chefen kallas, har hittat några andra tvivelaktiga ammbassader, få vi förhoppningsvis reda på senare??? Blir kanske att alla måste ha sitt eget privata konto här i Thailand, för att tillfredställa Immigration, vem vet???
Big Joke har startat med att rensa ut mutkolvar på Suvarnhabum, senior officers som sålde tillgång till priority line för 200 baht has been removed.
Även tillsatt extra personal på flygplatsen som skall kunna assistera turister i VISA frågor.

Varför skulle bara Engelska ambassaden ha problem med detta , krav kommer ju från Thaimyndigheterna , är inte de Engelska myndigheterna kompetenta tror du , eller kan det bero på att de har ett annat pensionssystem, jag kan ju visa på att det kommer slantar varje månad från Svenska statens pensionsutbetalare (pensionmyndigheten ) Kan det vara så tro
Grabbar grabbar grabbar, återigen det finns inga signaler eller ens rykten alls ifrån de thailändska myndigheterna. Läste ni inte vad jag skrev eller?? Det finns INGA KRAV ifrån Thailand......

Sitt lugnt i båten och ta inte livet av Er innan det ens är nödvändigt, fan va hysteriska detta gänget är...

Grabbar grabbar grabbar, återigen det finns inga signaler eller ens rykten alls ifrån de thailändska myndigheterna. Läste ni inte vad jag skrev eller?? Det finns INGA KRAV ifrån Thailand......

Sitt lugnt i båten och ta inte livet av Er innan det ens är nödvändigt, fan va hysteriska detta gänget är...
@valter51! Men det blev ju krav från Thai Imm till Engelska ambassaden.
Det står ju tydligt om du läser noga.

Big Joke har startat med att rensa ut mutkolvar på Suvarnhabum, senior officers som sålde tillgång till priority line för 200 baht has been removed.
Även tillsatt extra personal på flygplatsen som skall kunna assistera turister i VISA frågor.
Vore ju kanon om detta sen skulle hålla över tiden , tyvärr så är detta Thailand , med ett väl inrotat mutkolvs-system , detta ser vi även idag i Sverige , folk med andra värderingar tar nu allt mer positioner inom myndigheter som tillex Försäkringskassa etc ,, antar att det är därför allt fler olagligheter mellan Tjänstemän och bidragstagare uppdagas . Det finns helt enkelt i vissa kulturer , Svenskar hur under generationer varit så djäkla präktiga , det verkar vara slut på detta

Just precis , och svaret läser du i Hangnams inlägg , fusk med intyg , även i min kamrats svar som jag klippte ut från Facebook
Mer av detta från min kompis
Tydligen vill de nu ha ett intyg från UK bank , det kommer att bli problem får många
Only that I will have to bring money over. Not a problem but very annoying. I think they will accept your pension for some of it but not from the embassy. Needs to come from your UK bank. But you know Thailand there will always be ways round it for a fee. The staff at the immigration will not be giving that up so easily. I bet they made millions from Farang and dodgy visas.

Hur fn skall Swedbank kunna garantera min kommande pension från Pensionsmyndigheten , funkar ju inte , de kan inte kolla detta , de kan kolla vad jag fått fram till ett visst datum , men vad jag har att vänta kommande år , nej det kan de inte ta fram , skit kommer det att bli om det blir samma för Svenskar , vilket inte alls är omöjligt .. varför skulle de tro mer på Svenskar än Britter .. :oops:

Hur fn skall Swedbank kunna garantera min kommande pension från Pensionsmyndigheten , funkar ju inte , de kan inte kolla detta , de kan kolla vad jag fått fram till ett visst datum , men vad jag har att vänta kommande år , nej det kan de inte ta fram , skit kommer det att bli om det blir samma för Svenskar , vilket inte alls är omöjligt .. varför skulle de tro mer på Svenskar än Britter .. :oops:
Intyg om pension får du från Pensionsmyndigheten, det är bara att beställa ett och det är för hela kommande år.
Din pension för nästa år fastställs av Pensionsmyndigheten och man får meddelande på Kvira.
Jag beställde ett och det skickades inom några dagar. Logga in med Mobilt BankID och be dom skicka.
Sen ska det ju också överensstämma med intyget från Ambassad/Konsulat som det inte gjort för jänkarna som fått fylla i önskat belopp själva som ambassaden stämplar och skriver under.

Svenskar behöver inte intyg från UK Bank........

Nä det står inte mer än på ett inlindat sätt, så är en ren och sker "ursäkt" för att slippa härja med dessa intyg!! Dom säger rent ut att Thai immigration kräver att engelska ambassaden skall bekräfta inkomsten som deras undersåte kommer viftande med, men ambassaden vägrar att göra detta.... Så det är inte speciellt avancerat denna grej.... Sverige har ett system som thai immigration godkänner, och det är att vi åtminstone försöker att ha en bekräftad inkomst ifrån svenska undersåta, när vi skall ha vårt inkomst-intyg.

Jag säger det igen för 3:e gången nu, dra inte för stora växlar på detta, innan vi ens hört någonting ifrån thailändska myndigheter.. Relaxa.... Vi är inte i skottlinjen för närvarande...

Nä det står inte mer än på ett inlindat sätt, så är en ren och sker "ursäkt" för att slippa härja med dessa intyg!! Dom säger rent ut att Thai immigration kräver att engelska ambassaden skall bekräfta inkomsten som deras undersåte kommer viftande med, men ambassaden vägrar att göra detta.... Så det är inte speciellt avancerat denna grej.... Sverige har ett system som thai immigration godkänner, och det är att vi åtminstone försöker att ha en bekräftad inkomst ifrån svenska undersåta, när vi skall ha vårt inkomst-intyg.

Jag säger det igen för 3:e gången nu, dra inte för stora växlar på detta, innan vi ens hört någonting ifrån thailändska myndigheter.. Relaxa.... Vi är inte i skottlinjen för närvarande...
Det är det jag har skrivit måla inte f*n på väggen.

Intyg om pension får du från Pensionsmyndigheten, det är bara att beställa ett och det är för hela kommande år.
Din pension för nästa år fastställs av Pensionsmyndigheten och man får meddelande på Kvira.
Jag beställde ett och det skickades inom några dagar. Logga in med Mobilt BankID och be dom skicka.
Sen ska det ju också överensstämma med intyget från Ambassad/Konsulat som det inte gjort för jänkarna som fått fylla i önskat belopp själva som ambassaden stämplar och skriver under.

Nää. det begrep till och med du Kurant , men vad jag vet så är det bara Engelsmännen ,inte jänkarna som har problem , du tror att de skickar till Thailand , kanske jag vet ej , måste ju vara signat osv i så fall , annars samma skit som du skriver ut och det fuskas med

Nää. det begrep till och med du Kurant , men vad jag vet så är det bara Engelsmännen ,inte jänkarna som har problem , du tror att de skickar till Thailand , kanske jag vet ej , måste ju vara signat osv i så fall , annars samma skit som du skriver ut och det fuskas med
Jänkarna hade problem för 5 år sedan redan och flera IM dömde ut deras intyg.
Engelsmännen nu på gång kanske.
Pensionerna är inte höga för många jänkare och engelskmän, pengarna duger inte alls, bara cash på banken.

Litar du på Kivras system?
Det var väl de eller någon annan digital "postlåda" som blev hackad för en tid sedan?

Litar du på Kivras system?
Det var väl de eller någon annan digital "postlåda" som blev hackad för en tid sedan?
Tycker det fungerar utmärkt, nu är det ju bara typ brev som jag får där. Jag kan öppna och läsa dom numera från hela världen mot de vanliga pappersbreven som sänds till bostaden.
Vill någon hackare läsa min tragiska myndighetspost så får dom det.

Det bästa som hänt för en klimatflykting tillsammans med InternetBank, e-faktura och Vårdguidens e-tjänst.
Nu är det enkelt att leva på distans :D:D

Vad är det för kaos där, pratat med rätt mycket Engelsmän i England och så kaosaktigt verkar det inte vara, dom har ju en regering iallafall ;)
Ja regering har de 555
Men de som jag har kontakt med inom finans säger helt annat än det du beskriver.
Kommer att vara minst 5000 till 7000 som kommer inte att ha jobb inom finans i London och den siffran kan stiga.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp