Hej
”Utlänningar som lever som thai och försöker leva som självförsörjande bönder är myndigheter i Thailand inte intresserade av.”
Själv upplever jag precis raka motsatsen och tycker att vi som skaffar familj här nere, integrerar och anpassar oss efter bästa förmåga till kulturen traditionerna och språk här nere får en oerhört bra relation till allt ifrån bybor, bychef, Amphoe, polis och immigration, själv upplever jag ett stort stöd ifrån deras sida i det vi gör och har ännu aldrig blivit besviken på bemötande eller service ifrån deras sida.
Samma sak med skolansvariga, Forest Department, Sorporkor myndighet och inte minst sjukvården, kan bara ösa beröm över alla inblandade, jag upplever mig snarare positivt särbehandlad än negativt, känner mig oerhört priviligerad och väl omhändertagen.
Intresset för att ta hand om och uppmuntra falanger som verkligen vill integrera sig upphör aldrig att förvåna mig, är övertygad om att det öppnar många dörrar och ger möjligheter som aldrig hade varit möjliga annars.
Mvh isan lover