Nya samtal om kanal i södra Thailand.

Vilket jag har svårt att begripa , Jag talar Engelska samt Tyska ganska obehindrat då vi talade tyska i mitt barndomshem , Finska har jag lärt mig hyfsat på äldre dagar , var 40 när jag började med det .. Språk är intressant samt roligt , borde även vara kul för äldre då det håller hjärnan i gång :)

Hej

Rent vetenskapligt ska dock inlärningsförmåga försämras med åldern, men inget är väl omöjligt.

Mvh isan lover

Jag menar ,man har gärna USA som ett föregångsland i mycket , man ser ,eller har i alla fall tidigare sett Europa som något att i mångt och mycket ta efter . Men se till att befolkningen får grundkunskaper i ett internationellt språk , det funkar ej .. Alla västerländska filmer som går på Tv är ju Thaispråkiga /dubbade samt även Thaitextade .. Min fråga blir då , är Thai döva överlag , varför göra sig omaket att både dubba samt texta på samma språk , bättre då att låta bli att dubba samt Texta Thai , då fanns chansen att några snappar upp ett eller annat ord

Dubba gör man väl i länder där de styrande anser att medborgarna är korkade.

Hej

Det har ju länge talats om en kanal som skulle förbinda Indiska Oceanen och Stilla havet, nu har planer på ett järnvägs- och vägsystem dykt upp som skulle förbinda djuphavshamnen i Chumphon-provinsen i Thailandsbukten med en ny djuphavshamn i Ranong-provinsen på Andamansjön.

CFA67BAF-082C-43FB-836E-27A20A1DBD33.png

Mvh isan lover

Liknande trådar

P
Svar
23
Visningar
3 K
Pjodd
P

Tillbaka
Topp