Nya regler för retirement

magunnar

Forumveteran
Du tycker förstås inte synd om dom som har familjer i Thailand som fått det svårare att få vara kvar.
Tycker själv det är tråkigt om dom inte kan vara kvar som satsat allt och förutsättningarna gått väldigt fel på några år.
Thailand är inte en plats för personer med normala pensioner längre tyvärr. En tråkig utveckling med valutan även för de med USD och Euro.

Det är inte billigare i Filippinerna om du tror det, SEK har tappat -18% på ett år och en inflation på 6-7% gör att jag avråder en flytt.
Ja att vara fattig är inte roligt.:oops:

kurant

Forumveteran
Tuffast är det nog ändå för @kurant, fastlåst i paradiset.
Så nu ska vi vara bussiga och önska honom välkommen "in" till Thailand när han nu får möjlighet till det :)

Visa bilaga 78707

/ SatanG
Nu är det exakt tre veckor till jag besöker Thailand igen. (bara Bangkok)
Jag får väl se om jag uppskattar när folk tittar ner i golvet när man tilltalar dom, går luften att andas?
Är en Leo lika god som tidigare? Är en liten kall öl värt 35kr på hotellet?
Lite nyfiken är man ju alltid.
Kanske man stannar till några veckor i augusti igen och insuper atmosfären av det leende folket....:cool:

Nu är det exakt tre veckor till jag besöker Thailand igen. (bara Bangkok)
Jag får väl se om jag uppskattar när folk tittar ner i golvet när man tilltalar dom, går luften att andas?
Är en Leo lika god som tidigare? Är en liten kall öl värt 35kr på hotellet?
Lite nyfiken är man ju alltid.
Kanske man stannar till några veckor i augusti igen och insuper atmosfären av det leende folket....:cool:
Se där, två besök inplanerade redan till sommaren, stora steg i rätt riktning. Trevlig resa :)

/ SatanG

Liknande trådar

Topp