Nya regler för bahtbussarna.

Isan lover, hur går ditt resonemang, om det går bra så ska inget straff utdömas, om det händer något vid flytten av fordonet, kanske någon skadas, ska då inte heller finnas ett straffansvar?

Hej

Hade han kört på någon är det ju en helt annan sak, att bara flytta en bil på en brandmans uppmaning vid en brand borde inte vara ett brott i mina ögon.

Mvh isan lover

Sen har ju jag lite svårt att tro att det är särskilt många fastboende i skärgården som åker fast. Gissningsvis är det huvudsakligen svenne banan som fräser runt i någon gästhamn i sin högt belånade daycruiser och tycker det är mysigt att vara lite på lyset på semestern.
Jag förstår grejen, jag gillar att vara på lyset ibland, men i raggarkulturen (som jag har vistats i rätt mycket genom åren) löser vi problemet genom att någon får ställa upp som fyllechaffis!

Hej

Här är jag nog beredd att hålla med dig, jag tror att både kustbevakning och sjöpolisen använder denna lag med lite förnuft, känner inte någon ortsbo dom har hamnat i problem med 0.2 gränsen, att jag hängde på kustbevakning och polis i denna diskussion beror på att jag delar deras uppfattning om att nyttan av lagen är tveksam och att den låga nivån borde diskuteras.

Mvh isan lover

Jag undrar vad baht bussarna har på sjön att göra
Likheten att det är en mänsklig rättighet att inte behöva följa lagar för ortsbor, böter och lagar gäller bara turister och tillfälliga besökare.
För en infödd västkustbo är det lika självklart som för en Isaanbo i Pattaya......
Ingen av dom räknas som turister....... i Thailand eller i Sverige.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp