SHL 2019/2020

Jag är inte speciellt intresserad av ishockey men håller väl på Djurgården och Leksand om man ska välja.

Hur som helst spelade jag på Oddset igår och spelade på alla matcher utan mina lag (då kan man inte spela objektivt).

Jag var lite osäker på HV71 mot Färjestad men tyckte efter 12-0 förra helgen att de ska nog klara det.

Jag kollade till spelet på kvällen och insåg det var kört. De låg under med 1-3 med en period kvar. Så även om de andra matcherna såg bra ut blev det till att ge.

Döm av min förvåning när jag såg idag att jag fick in den och drog in sköna pengar. På satsade 500 blev det drygt 20 000. Färjestad hade vist gjort sista målet med mindre än minuten kvar.
Grattis. Men jag är fortfarande väldigt besviken. Inte för några förlorade pengar, däremot 3 poäng. Bara bryta ihop och komma igen. På torsdag möter mitt lag @Berralund s i Malmö.

Lite funderingar så här långt.
Rögle i topp, bör ligga topp sex, och har trupp för det också
Frölunda, Färjestad och Djurgården bör också stanna kvar i topp sex, Örebro lite överraskande.
Att Luleå ligger utanför topp sex måste ses som en svag inledning, HV71 och Malmö, som förväntat.
Plats 10-14 där sticker ju Växjö ut rejält! Visar ju att pengar inte är allt, även Brynäs har överraskat negativt, de andra lite som förväntat.

Skärmklipp.JPG

Lite funderingar så här långt.
Rögle i topp, bör ligga topp sex, och har trupp för det också
Frölunda, Färjestad och Djurgården bör också stanna kvar i topp sex, Örebro lite överraskande.
Att Luleå ligger utanför topp sex måste ses som en svag inledning, HV71 och Malmö, som förväntat.
Plats 10-14 där sticker ju Växjö ut rejält! Visar ju att pengar inte är allt, även Brynäs har överraskat negativt, de andra lite som förväntat.

Skärmklipp.JPG
Nja, nog är jag besviken, både över Malmös och Rögles inledning. Att Ängelholmsbönderna leder gör riktigt ont i ett sant Redhawkshjärta. Men serien är lång så man får hoppas på förändringar på båda håll. :rolleyes:

:upanddown:Gameday :upanddown: Kvällens matcher ser lite extra intressanta ut. Ett formsvagt Brynäs mot IKO som verkar tappat självförtroendet, här borde hemmapubliken fälla nykomlingen;) FBK tar emot "bönderna" som leder så här långt, och blir det en tvåa där, ja då får hockeysverige mer och skriva om. Malmö-HV71 blir säkert en jämn tillställning, och jag sticker ut hakan och säger 2-5:rolleyes: Och i afton håller jag lite extra på Frölunda, det har varit så lugnt och skönt på jobbet idag, så det önskar jag imorgon också.:D

:upanddown:Gameday :upanddown: Kvällens matcher ser lite extra intressanta ut. Ett formsvagt Brynäs mot IKO som verkar tappat självförtroendet, här borde hemmapubliken fälla nykomlingen;) FBK tar emot "bönderna" som leder så här långt, och blir det en tvåa där, ja då får hockeysverige mer och skriva om. Malmö-HV71 blir säkert en jämn tillställning, och jag sticker ut hakan och säger 2-5:rolleyes: Och i afton håller jag lite extra på Frölunda, det har varit så lugnt och skönt på jobbet idag, så det önskar jag imorgon också.:D
Ja du kära forumbroder, idag är det lätta pengar in :xmas_smiley:
Men för forumsfriden behåller jag för mig själv hur det går ;) :)

Nu har jag en etta på Malmö:D
Borgar för torsk för Malmö, då det oftast blir raka motsatsen när jag tippar:p:)
Så liten poäng har du ;):):)
Jag är ju lika kass på detta:D Tänker och tippar väl med hjärtat, vilket är en dålig kombination, skulle kanske tänka på annat när man tippar.:)
Mitt tips, 1,2,1,1,2,1,2. PS: kolla text tv.

Stackars satar som satsade på Redhawks, @Krille s lag lär dra längsta strået i Arenan ikväll om inget mirakel inträffar. Jag funderade på att köpa biljetter till mötet mot Leksand den 2 november men det är tveksamt. Vi behöver absolut någon namnkunnig förstärkning men det tillåter nog inte ekonomin. Det hemvävda duger inte längre tyvärr. :'(:'(:'(

Kolla inlägg 190, kl 18,51. Se slutresultaten. Första gången jag sätter alla rätt på en SHL omgång.:upanddown: Och som vanligt tappar HV en ledning, det vinns inga matcher med folk i utvisningsbåset. Så Malmö var värda en pinne.
Tack men nej, dom var nog värda två med den upphämtningen. Men vid straffläggning är det tillfälligheter som avgör. Så grattis till 2 pinnar!

Liknande trådar

A
Svar
1 K
Visningar
46 K
Anonymius
A
Svar
19
Visningar
1 K