Thaimassage i Sverige mm, en gråzon?

Varav min släkt var en av dem , så jag är väl ingen "riktig Svensk " Vi (min släkt) har ju bara varit här 400 år .
Men jag har åkt tunnelbana Stockholm så då är jag väl Svensk ,, har ju åkt Skytrain i BKK , så då är jag ju även Thailändare ..
Det finns många olika definitioner om svenskhet. Allt från juridisk till rasren med dokumentation till tidigt 1600tal när prästerna började föra böcker. Tidigare var det bara de högre samhällsskikten so dokumenterades. Vad jag vet så har jag inga gener från valloner. däremot finns det en viss inblandning från norra Tyskland.

Ja just det, därför skall du lära dig att "citera" det du svarar på så man vet vad du avser, du är usel på detta och det är oftast svårt att veta vem du svarar på, så bättring!:angel:
Spelar ju ingen roll vad man gör ,vissa tycks ju ha djäkligt svårt för att läsa och tyda ...
Börjar fundera på varför jag startar trådar ö erhuvudtaget ...................
Stora i käften och dryga Forumkamrater kan man ju klara sig utan

OJ , fy fn , skulle aldrig kunna tänka mig att hänga ihop med en fotbollstjej , tänk så många karlar det finns .vad gör de i omklädningsrummern egentligen .. Nej.nej finns inte på min karta .........:):):)
Det man inte vet något om Kan man bara fantisera om. Alla män som kommer i kontakt med din tjej är en risk. Då får du ett väldigt smalt register att välja mellan. Det är inte många som lever så isolerat.

Kan nog bara svara för mina egna upplevelser.
För 8 månader sedan när jag var i Pattaya tog jag ensam en promenad runt om.
vid tre ställen som har ett gäng av snygga flickor för att locka in kunder, försökte de ragga in mig med anspelningar på att det erbjöds betydligt mera än bara massage. De hade ett sätt som om en man i Sverige hade uppfört sig så mot en kvinna hade det setts som sexuella trakasserier. Tackade nej eftersom jag var mera intresserad av att promenera runt på stan. så jag kan inte belägga om det var jakten på provision eller om det verkligen var mera bakom dörrarna. Måste erkänna att ett par av de här damerna gav mig ståfräs.
För övr. så tittade jag och min fru in på en salong som ligger bredvid svägerskans hus och där fanns det inget utrymme till extra tjänster. Med bänkar alldeles intill varandra skulle något sånt inte fungera.

Spelar ju ingen roll vad man gör ,vissa tycks ju ha djäkligt svårt för att läsa och tyda ...
Börjar fundera på varför jag startar trådar ö erhuvudtaget ...................
Stora i käften och dryga Forumkamrater kan man ju klara sig utan

Se där ja, ännu är undrens tid inte förbi:D

@Phonta . Du startar alldeles utmärkta trådar, kul, intressant. Jag följer dem gärna med glädje.
Sen är det ju synd att någon bara jävlas, eller så finns storhetsvansinnet på allvar:wai:

Tråkigt att det blivit så här. Många upplever att thaimassage i Stockholm är bordeller och att thailändska kvinnor är bar girls. Vet inte hur man ska hantera och förändra situationen, som börjar sitta ganska djupt i vanligt folks uppfattning.

Tråkigt att det blivit så här. Många upplever att thaimassage i Stockholm är bordeller och att thailändska kvinnor är bar girls. Vet inte hur man ska hantera och förändra situationen, som börjar sitta ganska djupt i vanligt folks uppfattning.

Tyvärr speglar uppfattningen delvis verkligheten. Ingen rök utan eld så att säga. Helt klart trist att det blivit så här. Frugan blir riktigt upprörd mellan varven.

Alldeles rätt och detta hindrar många thailändska kvinnor från att utöva ett yrke som egentligen är en konstart. Som jag har skrivit tidigare så vill inte min fru jobba med massage, hon är diplomerad från en filial till Wat Po. Och jag vill inte heller att hon sysslar med detta, mycket tråkigt är det.

Du kan nog tyvärr inte ändra på något, det är ju thatjejerna som ska ändra sig så ryktet och fördomarna försvinner.

Ja, det som aldrig kommer fram är ju att det finns ju minst lika mycket åt andra hållet, kvinnor som köper beachboys, Bali, Costa Rica, Gambia osv, men det snackas inte mycket om det.

Det här finns ju överallt och man får helt enkelt slå bort det, så länge det finns en villig marknad kommer det att bestå.

Alldeles rätt och detta hindrar många thailändska kvinnor från att utöva ett yrke som egentligen är en konstart. Som jag har skrivit tidigare så vill inte min fru jobba med massage, hon är diplomerad från en filial till Wat Po. Och jag vill inte heller att hon sysslar med detta, mycket tråkigt är det.

Ja, väldigt synd är det, och dessutom är det ju de som är duktigare som är mer angelägna att hålla sig borta från att utöva sitt yrke.

Hade aldrig hänt i Thailand att jag blivit kär i en sådan kvinna. Jag pratar om Thailand om du inte fattat det och här skulle jag aldrig ens dejta en tjej som inte orkat/kunnat skaffa sig en utbildning. Har inte ett skit med själva utbildningen att göra, den bryr jag mig eg inte om. Men det är första steget i att gallra bort barbrudar och golddiggers med krångliga familjer.
Här har du en bra poäng, ett förhållande kräver mer än bara förälskelse. Språket och då engelska är mycket viktigt för att man på något hyfsat sätt ska leva ett bra liv tillsammans. Visst vill man väl kunna prata om allt möjligt i en relation och inte bara ha en underlägsen hushållerska som knappt förstår och hellre tar till tysta leken vid minsta missförstånd. Kommunikation är prio ett för mig i en relation men även att några intressen sammanfaller. Man bör kunna umgås dygnets alla timmar och dela det mesta men ändå att båda har sina privata sfärer.
Detta med krångliga familjer är också tyvärr vanligt.

Här har du en bra poäng, ett förhållande kräver mer än bara förälskelse. Språket och då engelska är mycket viktigt för att man på något hyfsat sätt ska leva ett bra liv tillsammans. Visst vill man väl kunna prata om allt möjligt i en relation och inte bara ha en underlägsen hushållerska som knappt förstår och hellre tar till tysta leken vid minsta missförstånd. Kommunikation är prio ett för mig i en relation men även att några intressen sammanfaller. Man bör kunna umgås dygnets alla timmar och dela det mesta men ändå att båda har sina privata sfärer.
Jag håller nog inte med om att engelskan är viktig, utan för båda att ta till sig den andras modersmål, speciellt i det land man väljer att bo. Visst i början kan ju ett gemensamt språk vara viktigt och engelskan kan ju ligga nära till hands. Dock väldigt få som kan i Thailand om de inte jobbat med turister. Är planen att bosätta sig i Sverige är det nog bättre att satsa på svenska, ska man bo i Thailand bör ju mannen anstränga sig att prata hennes språk.

Min fru kunde väldigt lite engelska när vi träffades, så jag använde tolk ibland för att vara säker på att vi förstod varandra. Nu kan hon flytande svenska. jag har försökt lära mig thai. Kommer att göra nytt försök om vi kommer att flytta till Thailand. Hade varit mycket enklare i kontakten med familjen om jag kunde deras språk, nu blir frun en mellanhand och har svårt att förmedla hur vi har det. Inte för att de är krångliga, men de har svårt att förstå.

Äntligen nån mer än Lyco som har koll på läget :thumbsup:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp