Thaimassage i Sverige mm, en gråzon?

Jag håller nog inte med om att engelskan är viktig, utan för båda att ta till sig den andras modersmål, speciellt i det land man väljer att bo. Visst i början kan ju ett gemensamt språk vara viktigt och engelskan kan ju ligga nära till hands. Dock väldigt få som kan i Thailand om de inte jobbat med turister. Är planen att bosätta sig i Sverige är det nog bättre att satsa på svenska, ska man bo i Thailand bör ju mannen anstränga sig att prata hennes språk.

Min fru kunde väldigt lite engelska när vi träffades, så jag använde tolk ibland för att vara säker på att vi förstod varandra. Nu kan hon flytande svenska. jag har försökt lära mig thai. Kommer att göra nytt försök om vi kommer att flytta till Thailand. Hade varit mycket enklare i kontakten med familjen om jag kunde deras språk, nu blir frun en mellanhand och har svårt att förmedla hur vi har det. Inte för att de är krångliga, men de har svårt att förstå.
Håller inte med.
Jag testade i början att träffa tjejer som inte kunde Engelska, helt menlös relation och jag satte snabbt upp även god Engelska som krav.
Jo hör å häpna, jag hade en massa krav på den tjej som skulle få bli min partner!
För några här är det tydligen riktigt hemskt att ha krav på en blivande partner, usch å fy, då är man en riktigt dålig kille med sned kvinnosyn..
För mig är kärleken långt ifrån blind och att efter 22 års äktenskap i Sverige gå in i en ny relation med div strul och krångel var jag inte ett dugg intresserad av, varför inte lära av misstagen istället för att göra om dem?...

Jag brukar sätta upp mål för mycket av det jag tar mig för och ett viktigt mål med min nästa partner var att det skulle finnas god potential till en livslång relation. Att gå från den ena relationen till den andra intresserar mig lika lite som att stanna i en dålig.
Visst är det bra om tjejen lär sig Svenska och jag lär mig Thai men det är tuffa projekt som kräver tid och tålamod, så att man har Engelska som en stabil bas ser iaf jag som en viktig förutsättning för en givande relation.

Men vi är alla lite olika och har olika syn, vore väl jäkligt trist annars.
En del anser att kärleken är blind och kan förälska sig i nästan vad som helst, några vill ha rundlagda damer medans andra vill ha slanka, en del män vill inte ha damer alls..

En del vet eg inte vad dom vill och vandrar från relation till relation utan att komma på vad som felar, andra går omkring och snackar skit om sin partner men stannar ändå kvar i den.
En del har tydligen ena riktigt snåla jäkla partners som inte vill använda sina egna pengar fast dom har stora högar..
Kan säga att den typen som går runt och snackar skit om sin partner är ingen jag gillar, trivs man inte så lämnar man men springa runt å snacka ner sin partner är riktigt dålig stil, ännu värre när det skrivs svart på vitt på forum.
Många typer finns det och några är samlade här.

Jag är nu sambo sedan snart 4 år med en helt underbar Thai tjej och potentialen till en riktigt lång relation är stor. Vi bygger fortfarande vår konversation på Engelska vilket funkar alldeles utmärkt, vi har inte bestämt att bo i varken Sverige eller Thailand utan tar ett år i taget och gör det som faller oss bäst in för stunden.
Har just idag kommit på varför folk får avslag på visumansökningar för att dom förlängt ett tidigare visum så nu vet jag hur vi kan tillbringa mer än 3 mån i Sverige kommande år, men det tar vi en annan gång i en annan tråd.

Senast redigerad av en moderator:
Jag håller nog inte med om att engelskan är viktig, utan för båda att ta till sig den andras modersmål, speciellt i det land man väljer att bo. Visst i början kan ju ett gemensamt språk vara viktigt och engelskan kan ju ligga nära till hands. Dock väldigt få som kan i Thailand om de inte jobbat med turister. Är planen att bosätta sig i Sverige är det nog bättre att satsa på svenska, ska man bo i Thailand bör ju mannen anstränga sig att prata hennes språk.

Min fru kunde väldigt lite engelska när vi träffades, så jag använde tolk ibland för att vara säker på att vi förstod varandra. Nu kan hon flytande svenska. jag har försökt lära mig thai. Kommer att göra nytt försök om vi kommer att flytta till Thailand. Hade varit mycket enklare i kontakten med familjen om jag kunde deras språk, nu blir frun en mellanhand och har svårt att förmedla hur vi har det. Inte för att de är krångliga, men de har svårt att förstå.
Nu avsedde jag med att ha en relation i Thailand och bo där. Engelskan kommer väl ändå att vara nästan den enda ingångsvägen fast jag vet en svensk som träffat en svensktalande thai dam i Pattaya, men sånt är sällsynt.
Jag själv skulle inte ha tålamod att lära mig thai eller lära min dam svenska innan vi kan ha vettiga samtal i vardagen.
Har många thai vänner som jag tycker är bra på engelska men de kommer då från de välutbildades skara. Ofta singel tjejer runt 40år som låtit studier och karriär gå före en relation och nu söker bland faranger efter en partner.
Nackdelen eller kanske en fördel att dom är ekonomiskt självgående och inte är ute efter bara pengar, men ofta är upplåst av ett bra välavlönat jobb som dom inte kan sluta utan vidare.
Här får man kanske bara en dag i veckan tillsammans som kanske passar vissa.
Får jag inte ha en normalt allmänt snack om nästan allt med darlingen vid frukost, lunch eller middagen så är singellivet bättre.

Attans vad vi är lika @Janne exakt så var och är det i vår relation.

Har just idag kommit på varför folk får avslag på visumansökningar för att dom förlängt ett tidigare visum så nu vet jag hur vi kan tillbringa mer än 3 mån i Sverige kommande år, men det tar vi en annan gång i en annan tråd.

Nu blev jag nyfiken. Berätta gärna här om varför folk får avslag.

:) Inväntar svaret med spänning. Min gumma hade förlängt visum och fick UT åtta dagar efter intervjun på ambassaden i Bangkok. Från ansökan till beslut tog det 45 dagar berättar hon på välklingande gävlemål, två och ett halvt efter intervjun.
Nu har hon PUT och satsar på att lära sig svenska på komvux. Själv gläds jag med henne, hon erövrar vårt språk målmedvetet och metodiskt. Att vara medelålders thai och lära sig svenska bjuder på utmaningar vill jag lova. Hon kämpar verkligen på. Att ge upp finns inte på kartan... Att hon behärskade engelska har säkert underlättat en del, men jag tror att envisheten är mer avgörande. :thumbsup:

Senast ändrad:
Så sant skrivet. Nu är jag inte alls orolig, skulle detta "as" försöka med min fru så kan hon försvara sig.
Ty riktig kärlek övervinner lusten, det gäller bägge könen;)

Kärlek är ett rus som kan kureras dagen efter men lusten är en ofrånkomlig fysik drift som ju starkare den blir är obotlig.:rolleyes:

Elden handlar nog om 99% sex massage i sthlm [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28]
Ja, det är nog sant. Drygt 300 salonger i Stockholms län, adderar vi Malmöregionen och Göteborg samt Uppsala så landar vi i runda slängar på 500 salonger. Utbudet är av tjänster är ungefär detsamma där. Om vi ponerar att det jobbar tre tjejer i snitt per salong så landar vi på cirka 1500 thaikvinnor som säljer sex i olika former i våra största städer. Läste någonstans att det bor drygt 40 000 thailändare i Sverige, barn och män inräknat... Om vi antar att det bor cirka 35 000 thaikvinnor i Sverige så är procenten som ruskar tupp (oftast mer) riktigt hög. Även om en del säkert fuljobbar på besöksvisa.

Skittrist att det blivit så här, tycker jag.
Är det det gamla uttrycket, det går att ta tjejen ur baren, men inte baren ur tjejen som spökar? För det vimlar av både bartjejer och massagetjejer på salongerna. Och ska jag vara krass så är många av dem kära i prylar och pengar och gillar att flasha med dyra väskor och exklusiva skor. Andra gör det för att skicka stålar till familjen i Thailand.

De som kommit hit och vill ha ett normalt svenssonliv får förstås lida för sina landsmanninors sätt. Men de håller tyst på thaivis och låtsas inte om det.

Jag är så djävla trött på att det blivit så här. Varför väljer en grupp kvinnor att ta med horkulturen till det nya landet. På samma sätt som vi förväntar oss att andra invandrare ska anpassa sig till det svenska borde vi ställa krav på dessa brudar att lämnar h**andet hemma i Thailand. Med vi menar jag vi som känner dem. Det finns andra val i Sverige och jag vägrar se dessa tjejer som offer. Jag har träffat tillräckligt många för att förstå att detta är affärer för dem. Easy money, så att säga.

(För er som vill ha massage i Stockholm och inget annat kan jag tipsa via meddelanden. Genom åren har de blivit allt färre, men jag gillar att de står fast vid sina principer, trots att vinden blåser åt ett annat håll.)

Ja det är mycket beklagligt att detta förekommer, det är egentligen inget annat än självförnedring. Det är verkligen synd om dom som vill arbeta seriöst, det är alltför många som förutsätter att dom skall få "extra" behandling. Och min mening är att dom som utnyttjar dessa kvinnor borde skämmas. :mad:

Ja det är mycket beklagligt att detta förekommer, det är egentligen inget annat än självförnedring. Det är verkligen synd om dom som vill arbeta seriöst, det är alltför många som förutsätter att dom skall få "extra" behandling. Och min mening är att dom som utnyttjar dessa kvinnor borde skämmas. :mad:
Frågan är vem som utnytjar vem, har jag aldrig vart på Thaimassage men ni som har vart, verkar det vara tjejer som är påtvingade det här och det handlar om trafficking eller är det fria pengalystna tjejer som vill tjäna lite extra i Sverige?
Är dom där av fri vilja, sluta isåfall tycka så jäkla synd om kärringarna är dom så driftiga så dom kan ta sig runt halva jorden smälla upp en salong och utnyttja blåögda män är det inte ett jäkla dugg synd om dom.
Dom kunde lagt sin driftighet på annan verksamhet eller studier nä är dom inte dit tvingade är dom nog rätt målmedvetna och giriga.

Frågan är vem som utnytjar vem, har jag aldrig vart på Thaimassage men ni som har vart, verkar det vara tjejer som är påtvingade det här och det handlar om trafficking eller är det fria pengalystna tjejer som vill tjäna lite extra i Sverige?
Är dom där av fri vilja, sluta isåfall tycka så jäkla synd om kärringarna är dom så driftiga så dom kan ta sig runt halva jorden smälla upp en salong och utnyttja blåögda män är det inte ett jäkla dugg synd om dom.
Dom kunde lagt sin driftighet på annan verksamhet eller studier nä är dom inte dit tvingade är dom nog rätt målmedvetna och giriga.

Sverige tillåter denna verksamhet trots att man vet vad som pågår.
Istället satsar man allt krut på att debattera vem som känner sig kränkt hit och dit. Politiker är feminister jublar och går med i prideparaden medan horhusen har strålande business.
Märklig värld...

Sverige tillåter denna verksamhet trots att man vet vad som pågår.
Istället satsar man allt krut på att debattera vem som känner sig kränkt hit och dit. Politiker är feminister jublar och går med i prideparaden medan horhusen har strålande business.
Märklig värld...
Jag vet inte vad som pågår, jag hör bara rykten här, själv har jag aldrig hört talas om någon jag känner som blivit erbjuden dessa tjänster i Sverige bara rykten.
Polisen kan inte gripa på rykten, då måste ju ni som känner till det och har blivit erbjuden sådana tjänster och vet anmäla och vittna annars är det väl självklart att dom får forsätta, som sagt kan inte gripa och dömma någon pga. rykten.
Så istället för att klaga så är det ju erat ansvar ni som vet att anmäla, gör ni inte det kan ni ju sluta gnälla för då ger ju ni erat tysta godkännande.
Själv kan jag inte anmäla som sagt jag vet inget annat om det än dom rykten jag läser här i denna tråd.

Jag tycker inte synd om tjejer som sysslar med detta av egen fri vilja, tvärtom. Däremot blir jag förbannad eftersom det drar vanliga thaikvinnors namn i skiten och hindrar dom som verkligen vill syssla med seriös massage. Jag har heller aldrig fått thaimassage, enbart oljemassage på Grand Diamond i Bangkok. Och den var alltigenom seriös.

Jag tycker inte synd om tjejer som sysslar med detta av egen fri vilja, tvärtom. Däremot blir jag förbannad eftersom det drar vanliga thaikvinnors namn i skiten och hindrar dom som verkligen vill syssla med seriös massage. Jag har heller aldrig fått thaimassage, enbart oljemassage på Grand Diamond i Bangkok. Och den var alltigenom seriös.
Jag har sett Thaimassage utföras många gånger dock, ser smärtsamt ut när svärmor knäcker och bänder och krossar (som det ser ut) 5555
Jag har faktist tagit en thaimassage en gång med för länge sen och det var inte bekvämt fan va hon bände, men någon frågan om happy ending fick jag inte trots att det var mitt i turiststråket i Patong.
Jag har flera kompisar som varit på massage här men ingen som fått happy ending, men enligt @Janne så får man det på varje massage salong på turiststråken, måste man fråga då eller?
Eftersom Janne har varit på alla massagesalonger på turiststråken och vet så måste han ju veta hur man får en förfrågan om happy ending med, för det är väl inte rykten vi sprider här utan fakta ;)
Visst tror jag det förekommer, men vet inte om @Janne talar sanning när han säger att det är på varenda massagesalong på turiststråken eller när någon skriver att det är på 99% av massagesalongerna i Sverige, är det Taitjejerna som står för smutskastningen eller är det så att ryktespridarna om Thaitjejerna kanske är just ni som drar thaitjejernas namn i skiten för det är just nu ni som sprider ryktena bla. här ;)

P.S. Jag tror det var @Janne som skrev att man fick happy ending erbjudande på alla salonger vid turiststråken, tog jag fel så får han ursäkta och den som skrev det tidigare i tråden kan ta åt sig istället ;)

Jag har sett Thaimassage utföras många gånger dock, ser smärtsamt ut när svärmor knäcker och bänder och krossar (som det ser ut) 5555
Jag har faktist tagit en thaimassage en gång med för länge sen och det var inte bekvämt fan va hon bände, men någon frågan om happy ending fick jag inte trots att det var mitt i turiststråket i Patong.
Jag har flera kompisar som varit på massage här men ingen som fått happy ending, men enligt @Janne så får man det på varje massage salong på turiststråken, måste man fråga då eller?
Eftersom Janne har varit på alla massagesalonger på turiststråken och vet så måste han ju veta hur man får en förfrågan om happy ending med, för det är väl inte rykten vi sprider här utan fakta ;)
Visst tror jag det förekommer, men vet inte om @Janne talar sanning när han säger att det är på varenda massagesalong på turiststråken eller när någon skriver att det är på 99% av massagesalongerna i Sverige, är det Taitjejerna som står för smutskastningen eller är det så att ryktespridarna om Thaitjejerna kanske är just ni som drar thaitjejernas namn i skiten för det är just nu ni som sprider ryktena bla. här ;)

P.S. Jag tror det var @Janne som skrev att man fick happy ending erbjudande på alla salonger vid turiststråken, tog jag fel så får han ursäkta och den som skrev det tidigare i tråden kan ta åt sig istället ;)
Jag har ingen aning om vilka erbjudanden man kan få, avstår också thaimassage av samma skäl som du. Har en hög smärttröskel men det får finnas gränser. Min mening är att massage inte skall vara smärtsamt men oljemassagen var behaglig, jag somnade. :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp