Transport Sverige Thailand

Jag har hört att det går att hyra en container för 12 000. Här inte kollat sanningshalten, men med tanke på krisen inom sjöfarten är det inte orimligt sätt tänka sig.

En liten tanke . Om jag köper en container och inreder den i mitt tycke med verktyg och även med en massa hobbys prylar, Som en liten verkstad ,,,,Vad kostar det att ta till Thailand . I containern kommer det att vara en massa verktyg och som sagt hobbyprylar,,, visst vet olika längder på containers ....Någon som vet ca pris

Inom containerfarten är det nog ganska visset men jag är dåligt insatt i den grenen av sjöfart. Inom tank är det nog ganska hyfsat, vi har fullt upp för det mesta.
Läste en artikel i sjöfartstidning att tanksjöfarten är i en guldålder nu och går väldigt bra för tanksjöfarten.
Har inte containerfrakt återhämtat sig något?
Är ju några år gamla dom där artiklarna som länkades om kris, 4 år snart.

Det e ju fler kostnader än själva frakten... dragning till/från hamnen och vägning måste man numer betala för samt försäkring med naturligtvis. Sedan lever vi enbart på att skicka grejer till LOS så måste ju ha ihop till alla räkningar och leverne.. gärna lite över att spara också.

Vi kom iaf fram till att 4k per m3 va ok att jobba med... kanske lite rabatt om en större volym.. men annars får det vara för vår del..

Hur som helst så skickar vi en hel del som delas ut ideellt till fattiga och då tar vi mkt mindre betalt.. men det får räcka med ett uppdrag varannan månad för sådana ändamål... räkningar skall betalas också som sagt var

Ställde frågan tidigare i forumet men lyckades inte få något bra svar.
Löste det skälv. Från Göteborg- Bangkok en pall 180 hög 400 kg tullat
och klart Bangkok 8500 SEK ca 4 veckor

Är också ny har och är på gång till Thailand, så blev nyfiken på din transport till Bangkok, vilket företag använde
du ? Har ungefär lika mycket bagage som du. Men bor i Stockholm.

Det e ju fler kostnader än själva frakten... dragning till/från hamnen och vägning måste man numer betala för samt försäkring med naturligtvis. Sedan lever vi enbart på att skicka grejer till LOS så måste ju ha ihop till alla räkningar och leverne.. gärna lite över att spara också.

Vi kom iaf fram till att 4k per m3 va ok att jobba med... kanske lite rabatt om en större volym.. men annars får det vara för vår del..

Hur som helst så skickar vi en hel del som delas ut ideellt till fattiga och då tar vi mkt mindre betalt.. men det får räcka med ett uppdrag varannan månad för sådana ändamål... räkningar skall betalas också som sagt var

Tjena Krister.Skickade grejer förra vintern med er från Ringön GBG och skulle vilja skicka igen.Har inte kvar ditt nr så du kan väl skicka det till min mejl. kkinnunen62@hotmail.com

Bra där Tomas. 8500 är inte så farligt.
Vi tar 4k per kubik. Från Gbg till Pattaya.

Mvh . Krister

Tjaa! Kanske är jättefel att fråga här... Men jag är intresserad av att plocka hem lite motorcyklar från Thailand.
Gör du såna transporter oxå, eller bara möbler?. Vad skulle priset hamna på för runt 4-6 hojar (i kartonger, stapelbara).

Tjaa! Kanske är jättefel att fråga här... Men jag är intresserad av att plocka hem lite motorcyklar från Thailand.
Gör du såna transporter oxå, eller bara möbler?. Vad skulle priset hamna på för runt 4-6 hojar (i kartonger, stapelbara).

Han skickar endast tror jag från Sverige till Thailand. Var det inte någon som skrev här för en tid sedan att han hade plats i en container från Thailand till Sverige.

Jag har från vanligtvis välunderrättade källor fått veta att bokningsläget av frakt till Asien är mycket ansträngt i dagsläget, containerfartygen lär vara fullbokade. Så vill man skicka något måste man vara ute i ordentligt god tid.

Jag har från vanligtvis välunderrättade källor fått veta att bokningsläget av frakt till Asien är mycket ansträngt i dagsläget, containerfartygen lär vara fullbokade. Så vill man skicka något måste man vara ute i ordentligt god tid.
Vad skickas åt det hållet? Det är ju mycket som transporteras från Asien mot väst, så som bilar och elektronik men vad går åt Asien?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp