Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

Det borde ju räcka att polisen vet var jag bor å gör vilket det också skulle vara i Sverige också gällande icke medborgare, men detta med visa jag sökte o-visum som gift å fick enkelt eftersom det inte fanns multiple entry det skulle ju ordna sig på migration med ytterligare 90 dagar jo tjena fick 60 vilket resulterade i att vi var tvungna att omboka tillbaka resan med 14 dagar, den ena handen vet inte vad den andra handen gör vilket är slående i Thailand
Hej

Det tycker jag också men kontrollbehovet verkar ha blivit enormt i dagens Thailand.

Mvh isan lover

Nu flög jag ju hit innan Thailandspass men som boende och var på imm igår märker jag ingen skillnad mot för 11 år sen...
Inga nya krav eller mer jag behöver visa upp här.
Hej

Jag tänkte mer rent allmänt och med hänsyn till Thailands turistindustri som senast häromdagen framförde önskemål om att just den typen av åtgärder och krav införda under pandemin skulle tas bort.

Mvh isan lover

Nu flög jag ju hit innan Thailandspass men som boende och var på imm igår märker jag ingen skillnad mot för 11 år sen...
Inga nya krav eller mer jag behöver visa upp här.
Jag har flugit in två gånger under Thailand Pass tiden. Inte mer kontroller på oss i Thailand tycker jag... dock säkerställer man några saker INNAN man åker, vilket jag kan tycka är sunt.

Har ju funnits en massa regler innan, returbiljett, tillräckligt med pengar osv... som ibland kontrollerats men oftast inte. Då är ju TP bra, klart och tydligt och alla vet vad som kontrolleras.

Behålla TP blir nog inga problem. När Covid lugnar sig, då försvinner troligen PCR-testen, karantänshotell osv.. vad blir då kvar. Visa försäkring och få ett TP (inresetillstånd) med andra ord marginal skillnad mot t.ex. Sri Lanka, Australien, USA osv...

Men nu handlar ju detta om att återigen kritisera Thailand och alla beslut från dess ledning. Då hittar man på saker utan fakta och målar upp värsta scenariot.

Ni, som vistas i Thailand just nu, bruker ni den Morchana App och hur ?
Är den aktiv hela tiden, även om den inte är öppen ?

Ni, som vistas i Thailand just nu, bruker ni den Morchana App och hur ?
Är den aktiv hela tiden, även om den inte är öppen ?
Jag har den installerad, man kan välja om den skall få tillgång och se din position, jag väljer nej, bara tillåter när jag scannar.
Kommer upp fråga varje gng morchana vill ha tillgång till position och jag väljer bara när jag använder den, som med andra android appar.

Dag1 på karantänhotellet så kollade dom om jag hade Morchana och satte upp den åt mig. Jag hade tefan installerat appen. Efter dag5 så raderade jag appen.

Jag fick återinstallera den. I november behövdes den inte alls, så jag tog bort den. Nu skulle jag scanna någon QR-kod första dagen och efter det har jag inte använt den.

Plockade helt enkelt bort den nu när jag läste i denna tråd.

Hade inte den heller installerad under dom 2 månader jag var där och ingen frågade efter den heller

Ingen ber men har du inte sett qr koder när du går in, här är ju på flesta ställen dock scannar jag bara när jag går in på nåt större med flera butiker.
Visst har jag sett koder här å var... men aldrig sett någon som scannat dem.

Aldrig haft appen installerad. Varken i december på T&G eller nu i Januari på Sandbox.

Aldrig någonsin blivit anvisad eller uppmanad att varken installera den eller scanna någon kod. Bara i informationen om Thailand Pass samt någon skylt på flygplatsen som informerat att man skall installera den.

Aldrig haft appen installerad. Varken i december på T&G eller nu i Januari på Sandbox.

Aldrig någonsin blivit anvisad eller uppmanad att varken installera den eller scanna någon kod. Bara i informationen om Thailand Pass samt någon skylt på flygplatsen som informerat att man skall installera den.
Ok, jag har den installerad och scannar, men blivit lite mer maniana nu, innan tex satt det en kontrollant innan man gick in på Big-C och kolla, nu bemannat då och då men på terminal 21 och central när jag vart där sitter det vakter och kollar så man scannar.
Hur var det nu när ni åkte till Koh Samet, när vi åkte dit förra året så var det scanning och gå genom spray där dom bespruta oss..

Ok, jag har den installerad och scannar, men blivit lite mer maniana nu, innan tex satt det en kontrollant innan man gick in på Big-C och kolla, nu bemannat då och då men på terminal 21 och central när jag vart där sitter det vakter och kollar så man scannar.
Hur var det nu när ni åkte till Koh Samet, när vi åkte dit förra året så var det scanning och gå genom spray där dom bespruta oss..

Spraytunnel finns men den var inte aktiv när jag var där.

Som @PanPan skriver mer soft detta är, förra vintern så var man fasen "tvungen" att skriva namn och telefonnummer i ett block eller scanna kod nu mer manyana

Det räckte iof med att man riktade telefon mot QR koden...

Personligen har jag aldrig haft Morchana, ser att jag har Thaichana installerad nu men ska ta bort den strax.
Tänk om du registrerar dig och råkar vara på fel ställe, kanske kan bli kallad och med lite otur sitter man på tvångsinternering.
Bättre, enligt mig, att självtesta sig vid behov och blir man dålig så åk till sjukhuset du vill ska vårda dig.

/ SatanG

Personligen har jag aldrig haft Morchana, ser att jag har Thaichana installerad nu men ska ta bort den strax.
Tänk om du registrerar dig och råkar vara på fel ställe, kanske kan bli kallad och med lite otur sitter man på tvångsinternering.
Bättre, enligt mig, att självtesta sig vid behov och blir man dålig så åk till sjukhuset du vill ska vårda dig.

/ SatanG
Morchana funkar inte så, har haft den installerad sen jag kom hit.
Enda är att man scannar, friviligt och ger upplysning om någon infekterad varit i ditt närområde.
Har haft morchana installerad på ftel 14 månader, godkänd av google app och jag väljer själv om får följa mig eller bar följa mig när jag använder eller inte får följa alls.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar