Åka till Thailand i dagsläget, gällande sandbox m.m.

Morchana funkar inte så, har haft den installerad sen jag kom hit.
Enda är att man scannar, friviligt och ger upplysning om någon infekterad varit i ditt närområde.
Har haft morchana installerad på ftel 14 månader, godkänd av google app och jag väljer själv om får följa mig eller bar följa mig när jag använder eller inte får följa alls.

Ok, jag trodde den även meddelade myndigheter om ditt rörelsemönster och om du varit nära någon som konstateras smittad.

Jag tog nyss bort Thaichana, vet inte ens om den funkar längre. Här var det länge sedan jag såg någon scanna vad jag kommer ihåg nu iaf.

/ SatanG

Ok, jag trodde den även meddelade myndigheter om ditt rörelsemönster och om du varit nära någon som konstateras smittad.

Jag tog nyss bort Thaichana, vet inte ens om den funkar längre. Här var det länge sedan jag såg någon scanna vad jag kommer ihåg nu iaf.

/ SatanG
Om du tillåter, annars nej, den ger info om smittade vart i ditt närområde och dom tillåtit.
Så konstigt, trodde ni haft höga krav i Bangkok, här lite slapp nu men scanna mig in var vanligt innan årskiftet, är det bara här i Pattaya det följts?
Alla kräver ju inte det men dom stora kedjorna står det inchecknings bord vis ingången här, vissa ställen checka in par gngr inne med.

Om du tillåter, annars nej, den ger info om smittade vart i ditt närområde och dom tillåtit.
Så konstigt, trodde ni haft höga krav i Bangkok, här lite slapp nu men scanna mig in var vanligt innan årskiftet, är det bara här i Pattaya det följts?
Alla kräver ju inte det men dom stora kedjorna står det inchecknings bord vis ingången här, vissa ställen checka in par gngr inne med.

Finns kanske platser kvar men kan inte komma på nåt.
Bord med gel på finns överallt, tempmätare fortfarande ganska vanligt. Det Lotus jag ibland går på har någon scanner som bara släpper igenom folk med mask på. Men folk kan gå jämte om de vill.
Här i villagen har de flesta vuxna men få barn, ute verkar alla ha mask på och verkar klart viktigare än hjälm iaf :)

/ SatanG

Bord med gel på finns överallt, tempmätare fortfarande ganska vanligt. Det Lotus jag ibland går på har någon scanner som bara släpper igenom folk med mask på. Men folk kan gå jämte om de vill.
Här i villagen har de flesta vuxna men få barn, ute verkar alla ha mask på och verkar klart viktigare än hjälm iaf :)

/ SatanG
Inne i villagen här är masklöst.
Men hara vart striktare med registrering, men som jag skrev lite maniana efter årsskiftet.

/ SatanG
Precis vad jag tänkte på idag när jag var ute och åkte. Folk bränner runt på moppar med munskydd men utan hjälm. Bra när dom ramlar och spräcker skallen så slipper dom få covid. Vilka tomtar. Allt hänger så klart på bötesbeloppet. Dyrare att vara utan munskydd än att köra moppe utan hjälm. Säger väl en del om hur knäpp världen är.

Ok, vi var ju där förra året, alla blev sprayade då och var tvungen att scanna. Jag kan ju inte svara för idag, är ju inte som jag åker dit kontinuerligt ;)
Var på T21 både i december och förra veckan, sitter en vakt där. Men han sade bara man skulle kolla temp på apparaten.

Samet, i December när vi var här fanns tunneln, men inte igång. Ingen scanning å Inget annat.

Nu, så skall man ta test i Ban Phe innan man åker över, tunneln finns kvar men inte igång, ingen stanning.

Vi åkte "lokalbåt", alltså lastbil, över i lördagskväll, så inget test för oss heller.

Jag har varit runt en hel del i Thailand ni senaste 2 månaderna. Phuket, Krabi, Samut Songkram, Ching Mai, Phrae, Bangkok, Pattaya, Samet och Koh Chang.

Min upplevelse är att man är mest noga och "gnällig" på de som inte sköter sig i just Pattaya. Där upplevde jag ett "civilkurage" från vanliga medborgare att säga till om någon inte hade mask. Det har jag inte upplevt på annat håll.

Sämst på Phuket, där var det nog bara 7/11 som höll på maskkravet och sade ifrån. Många, väldigt många gick helt utan mask.

Var på T21 både i december och förra veckan, sitter en vakt där. Men han sade bara man skulle kolla temp på apparaten.

Samet, i December när vi var här fanns tunneln, men inte igång. Ingen scanning å Inget annat.

Nu, så skall man ta test i Ban Phe innan man åker över, tunneln finns kvar men inte igång, ingen stanning.

Vi åkte "lokalbåt", alltså lastbil, över i lördagskväll, så inget test för oss heller.
Vi tog lokala färjan, inget test krav men scan och genom tunneln och spray.
Var ju där par månader innan dig..

Dock tror vi både jag och frugan, var storhelg och många från bkk för när vi åkte därifrån och var vid färjeläget så var det inte samma procedur, om det var för dagen vet jag inte men det vi fick gå igenom när vi åkte dit..

Hej

Dom lättnader i restriktioner och för resande till Thailand verkar inte ha haft någon större effekt på turismen, Pattaya beach uppges bara ha 10% av det för årstiden normala antalet besökare.

Pattaya sunbed operators bemoan lack of tourists​

High number of Covid cases keeping visitors away from resort city
PUBLISHED : 26 FEB 2022 AT 18:26
WRITER: CHAIYOT PUPATTANAPONG
Only a few holidaymakers are seen at Pattaya beach on Saturday following a surge in Covid-19 cases in the resort city. (Photo: Chaiyot Pupattanapong)
Only a few holidaymakers are seen at Pattaya beach on Saturday following a surge in Covid-19 cases in the resort city. (Photo: Chaiyot Pupattanapong)

PATTAYA: Operators of sunbeds and umbrellas at Pattaya beach say the latest surge in Covid-19 cases has put their livelihoods in jeopardy as visits to the resort city have dropped to about 10% of normal levels.

Mvh isan lover

Hej

Dom lättnader i restriktioner och för resande till Thailand verkar inte ha haft någon större effekt på turismen, Pattaya beach uppges bara ha 10% av det för årstiden normala antalet besökare.

PATTAYA: Operators of sunbeds and umbrellas at Pattaya beach say the latest surge in Covid-19 cases has put their livelihoods in jeopardy as visits to the resort city have dropped to about 10% of normal levels.

Mvh isan lover

Nu är du igång igen. Propaganda å gnäll.

Vilka lättnader? De börjar gälla 1 mars! Å då kan man söka, för att resa ungefär 7 dagar senare.

Sluta upp med ditt jävla skitsnack. Visst är det lite folk i stan. Men sluta upp med dina påhitt och kopplingar som inte existerar.

Säsongen är slut. Så är det bara. Lättnaderna kommer bara hjälpa thai och deras anhöriga som skall hem till Songkran. Påverkar inte turisterna, för den perioden har redan passerat.

Hej

Mvh isan lover
Ja det var ju helt öde på soi LK igår när jag, @Nam Falang och @Khuntan var där.... 555.

Nu är du igång igen. Propaganda å gnäll.

Vilka lättnader? De börjar gälla 1 mars! Å då kan man söka, för att resa ungefär 7 dagar senare.

Sluta upp med ditt jävla skitsnack. Visst är det lite folk i stan. Men sluta upp med dina påhitt och kopplingar som inte existerar.

Säsongen är slut. Så är det bara. Lättnaderna kommer bara hjälpa thai och deras anhöriga som skall hem till Songkran. Påverkar inte turisterna, för den perioden har redan passerat.
Det är väl rimligt att säga, att lättnader också hände 1. Februari, då man gick från karantän i 7/10 dagar till nuvarande Test & Go ?
Eller har jag missförstått något ?

Det är väl rimligt att säga, att lättnader också hände 1. Februari, då man gick från karantän i 7/10 dagar till nuvarande Test & Go ?
Eller har jag missförstått något ?
Hej

Så har jag också fattat det och uppenbarligen Thailändsk media också som har rapporterat om lättnader i restriktionerna och minskad karantän, den ökande smittspridningen har nog gjort att många avstår att resa.

Mvh isan lover

Ja vi måste lita mer på dom än våra ögon.
Helt dött va det igår, bara vi 3 som satt där och öl fick vi hälla upp själva.
Nej, alla de vi ser är statister, utsända av generalerna för att ge sken av att här är folk.

För inte kan det finnas någon som vill resa hit under dessa hemska förutsättningar.

Men som du säger... är ju typ 20-30 av forumet medlemmar som faktiskt ÄR i Thailand. Men de vet ju inget!

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
G
Svar
15
Visningar