Då ska vi börja bygga i Nakhon Sawan, Banphot Phisai District

Snabba killar, tre väggar putsade och klara idag. I morgon gör dom baksidan och börjar putsa alla innerväggarna... :laugh:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Varenda vägg är byggd av ihåliga lecablock och puts direkt på det om jag sett rätt mellan bilderna?

I går lördag och idag söndag står bygget stilla. Byggarna blev blixtinkallade på jobb i Bangkok under helgen, men kommer åter på måndag. Så lägger in lite bilder på hotellet vi hittade istället. Hyffsat hotell med 2 rum på vardera ca 16 m2, dusch, veranda på fram och baksida, tv med några hundra kanaler, AC, kylskåp och free wifi. Till det otroliga priset av 3000 bath per månad... :wai: El och vatten tillkommer dock.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

I går kom fönster & dörrfirman för att bygga måttanpassad dörr och fönster på framsidan. Samtidigt fortsatte byggarna med finputsning på baksidan, med en väl avkyld Chang. Sist några bilder på den färdiga dörren och fönstret. Nu blir det kanske inte så mycket mera gjort denna gång. Budgeten spräckt, redan uppe i nästan 400.000 bath.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Nu blir det kanske inte så mycket mera gjort denna gång. Budgeten spräckt, redan uppe i nästan 400.000 bath.

Är du nöjd med det, eller tycker du att du har fått betala för mycket?

Mycket gjort på kort tid har du fått iaf, tycker jag. Unna er att slappa nu. Klart blir det ju inte denna gång oavsett. :)

Är du nöjd med det, eller tycker du att du har fått betala för mycket?

Mycket gjort på kort tid har du fått iaf, tycker jag. Unna er att slappa nu. Klart blir det ju inte denna gång oavsett. :)

Kan väl inte säga att det har varit dyrt direkt. Strax under 400.000 Bath, ca 100.000 SEK. Skulle vilja se den villan i Swedala som något byggföretag bygger för 100.000 Sek. Då är bygglov, gjorda ritningar på kommunen här samt registrering av "Thai Adress Book", och allt material och arbetskraft inräknad. Synd att klaga... :xmas_smiley:

I dag när vi kom dit var bygget fortfarande i full gång. Lite förvånade blev vi ju när byggherren tyckte att han ville göra klart utsidan så inte fåglar och diverse ljusskygga individer kunde ta sig in i huset tills vi kommer ner nästa år. "Vi låter det ingå i de 400.000 Bath" sa han bara och flinade. Ganska bra att frugans pappa är med byggherrens syrra, och att vi blir grannar senare när allt är klart... Så idag fixade man front och baksidan till nock, baksidan fick dom dock tänka om på, efter lite prat om ventilerade asbetsskivor och skyfall. "kan inte det bli blött på innertaket då" va min fundering, så man bytte till täta skivor i på baksidan. Och använder de ventilerade på lilla verandan på baksidan istället... :rolleyes:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

I dag när vi kom dit var bygget fortfarande i full gång. Lite förvånade blev vi ju när byggherren tyckte att han ville göra klart utsidan så inte fåglar och diverse ljusskygga individer kunde ta sig in i huset tills vi kommer ner nästa år. "Vi låter det ingå i de 400.000 Bath" sa han bara och flinade. Ganska bra att frugans pappa är med byggherrens syrra, och att vi blir grannar senare när allt är klart... Så idag fixade man front och baksidan till nock, baksidan fick dom dock tänka om på, efter lite prat om ventilerade asbetsskivor och skyfall. "kan inte det bli blött på innertaket då" va min fundering, så man bytte till täta skivor i på baksidan. Och använder de ventilerade på lilla verandan på baksidan istället... :rolleyes:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg
Man kan bara säga GRATTIS till sådana byggare och ett sådant resultat så långt.

Kan väl inte säga att det har varit dyrt direkt. Strax under 400.000 Bath, ca 100.000 SEK. Skulle vilja se den villan i Swedala som något byggföretag bygger för 100.000 Sek. Då är bygglov, gjorda ritningar på kommunen här samt registrering av "Thai Adress Book", och allt material och arbetskraft inräknad. Synd att klaga... :xmas_smiley:

Jag håller visserligen med om att du fått mycket för pengarna men jag skulle inte vilja bo i det huset om det var byggt i Sverige. -10 ute då fick man elda bra du :)

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
15 K
Anonymos
A
A
Svar
88
Visningar