Hej
Det här är nog ett lite känsligt ämne, men det ligger nog mycket i detta, jag är övertygad om att män ibland känner så här, speciellt när det är stor åldersskillnad och ett ojämlikt förhållande där kvinnan kanske i princip saknar egna inkomster.
Jag skulle tveklöst beskriva en del förhållanden som jag hsr stött på genom åren mer som en ”affärsuppgörelse” än ett förhållande grundat på kärlek, men även här finns det ju lite olika varianter, t.ex när båda parter är överens om detta och mannen betalar och får vad som i princip är hemtjänst med extra allt, men det blir värre när en part verkligen tror att det handlar om kärlek och inte är en ”affärsuppgörelse” då kan det sluta riktigt illa.
Ett tecken på att äldre män oftast inte litar på att sin charm och kärlek är det som ska hålla ihop äktenskapet (förhållandet) och då kanske främst när åldersskillnaderna är stora brukar väl vara att mannen vill ha skild ekonomi och gärna skriver äktenskapsförord o.s.v, det är ju mindre vanligt i mer ekonomiskt jämlika förhållanden där ålderskillnaden kanske inte är en eller flera generationer, ibland tjänar ju t.o.m thailändskor betydligt mer än sina män, men dom begär mig veterligen knappast skild ekomnomi och äktenskapsförord ändå.
Mvh isan lover