Danskar i Thailand

"Thailändska tankesättet", förklara gärna hur det ligger till på riktigt. Alla thai tänker naturligtvis likadant så det kunde vara kul att få "facit" :)
Kanske du kan utveckla det även till thai utanför baren.

/ SatanG
Lite kul att dessa "rutinerade" herrar har så bråttom att klumpa ihop folk i grupper som passar dem, "människorna i Isan...", "thaitjejer...", "De i Bangkok"... etc.

Men råkar nån göra det om terrorister och mördare från MENA då jävlar gapas det om rasism och "INTE ALLA". Det verkar som det är skillnad på VEM som kategoriserar folk..... :afro:

Apropå trådämnet (iaf danskar), så umgicks jag en del med en dansk när vi bodde några år i Fiskebyn (Vi hyrde ett hus, jag pendlade).
Ett par hus bort bodde en dansk som var otroligt glad i kontakt, men han var helt omöjlig att förstå. Han förstod både svenska och engelska, men pratade bara danska. Det var intressanta kvällar med "djupa" fyllosofiska" diskussioner.
Men han klarade sig bra, och han verkade inte ligga nån till last. Sånt tycker jag är viktigare än att kunna prata lao, men vi är alla olika där.

Jag kallade han Preben för att han var dansk. Det var först efter ca ett halvår som jag förstod att han verkligen hette Preben, det blev en öl till på det :afro:

Att ex se alla faranger som vandrande ATM maskiner tills motsatsen bevisats.

BTT
Hej

Det förekommer helt klart och har väl varit uppe till diskussion många gånger genom åren, men jag vill nog ändå tro att det handlar om en liten minoritet som råkar ut för detta, sen kan man ju kanske diskutera om det då är falangens eget fel, flickvännens eller omgivningens fel att en person ses som en vandrande ATM ?

Jag skulle själv klassa en del falanger som en vandrande ATM eftersom dom uppför sig som om dom vore just det, så frågar du mig är namnet nog ganska passandei en del fall.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Gubbarnas ständiga tankar om huruvida damerna älskar dom eller deras pengar och förnekelsen om att det enbart handlar om en affärsgrej.

BTT
Hej

Det här är nog ett lite känsligt ämne, men det ligger nog mycket i detta, jag är övertygad om att män ibland känner så här, speciellt när det är stor åldersskillnad och ett ojämlikt förhållande där kvinnan kanske i princip saknar egna inkomster.

Jag skulle tveklöst beskriva en del förhållanden som jag hsr stött på genom åren mer som en ”affärsuppgörelse” än ett förhållande grundat på kärlek, men även här finns det ju lite olika varianter, t.ex när båda parter är överens om detta och mannen betalar och får vad som i princip är hemtjänst med extra allt, men det blir värre när en part verkligen tror att det handlar om kärlek och inte är en ”affärsuppgörelse” då kan det sluta riktigt illa.

Ett tecken på att äldre män oftast inte litar på att sin charm och kärlek är det som ska hålla ihop äktenskapet (förhållandet) och då kanske främst när åldersskillnaderna är stora brukar väl vara att mannen vill ha skild ekonomi och gärna skriver äktenskapsförord o.s.v, det är ju mindre vanligt i mer ekonomiskt jämlika förhållanden där ålderskillnaden kanske inte är en eller flera generationer, ibland tjänar ju t.o.m thailändskor betydligt mer än sina män, men dom begär mig veterligen knappast skild ekomnomi och äktenskapsförord ändå.

Mvh isan lover

Att " damen" Henning raggade upp i just Jomtien var katoey såg jag direkt. Undras om han såg det?

Där ser man, varken frun eller jag såg det! "Hen" var visserligen rätt storvuxen och hade en enorm tatuering på ryggen, men det skulle väl även en vanlig anställd i lampaffären kunna haft?

BTT verkar vara en "Bladerunner" när det gäller att sniffa upp katojsisarna. ;-)

Hej

Det här är nog ett lite känsligt ämne, men det ligger nog mycket i detta, jag är övertygad om att män ibland känner så här, speciellt när det är stor åldersskillnad och ett ojämlikt förhållande där kvinnan kanske i princip saknar egna inkomster.

Jag skulle tveklöst beskriva en del förhållanden som jag hsr stött på genom åren mer som en ”affärsuppgörelse” än ett förhållande grundat på kärlek, men även här finns det ju lite olika varianter, t.ex när båda parter är överens om detta och mannen betalar och får vad som i princip är hemtjänst med extra allt, men det blir värre när en part verkligen tror att det handlar om kärlek och inte är en ”affärsuppgörelse” då kan det sluta riktigt illa.

Ett tecken på att äldre män oftast inte litar på att sin charm och kärlek är det som ska hålla ihop äktenskapet (förhållandet) och då kanske främst när åldersskillnaderna är stora brukar väl vara att mannen vill ha skild ekonomi och gärna skriver äktenskapsförord o.s.v, det är ju mindre vanligt i mer ekonomiskt jämlika förhållanden där ålderskillnaden kanske inte är en eller flera generationer, ibland tjänar ju t.o.m thailändskor betydligt mer än sina män, men dom begär mig veterligen knappast skild ekomnomi och äktenskapsförord ändå.

Mvh isan lover
Hur stor åldersskillnad är det på dig och din partner?

Hej

Jag såg dom resterande avsnitten i den här serien idag på Dansk TV, kul att följa männens liv.

Mvh isan lover

Hej

Jag såg dom resterande avsnitten i den här serien idag på Dansk TV, kul att följa männens liv.

Mvh isan lover
Själv inte kollat på ett avsnitt.
En ombord hade kollat förra året i Norge, verkar som gick där innan här.
Blev bara trött på han, sitta och kolla på andras liv och diskutera är lika kul som ett kafferep för pippilånstrump hos fru Settergren.
Men du passar nog bra in där, folk på öarna är som ett kafferep.
Som när ser farsan och hans kärring sitta nere och se på bonde söker fru, robinsson etc och diskutera deltagare.
Ärligt har ni inget bättre för er?

Själv inte kollat på ett avsnitt.
En ombord hade kollat förra året i Norge, verkar som gick där innan här.
Blev bara trött på han, sitta och kolla på andras liv och diskutera är lika kul som ett kafferep för pippilånstrump hos fru Settergren.
Men du passar nog bra in där, folk på öarna är som ett kafferep.
Som när ser farsan och hans kärring sitta nere och se på bonde söker fru, robinsson etc och diskutera deltagare.
Ärligt har ni inget bättre för er?
Hej

Ja jag är intressersd av det mesta som rör Thailand och är filmat på platser, restauranger m.m som man själv känner igen och har besökt, även en del personer känner man igen från Udon Thani o.s.v.

Sen är ju mycket av det som skildras sånt som brukar diskuteras här på forumet o.s.v, det tycker jag är intressant att höra dessa Danskars uppfattning om.

För min del kan det nog aldrig bli för mycket om Thailand på TV, men vill man inte se det här så är det ju bara att låta bli.

Mvh isan lover

Hej

Ja jag är intressersd av det mesta som rör Thailand och är filmat på platser, restauranger m.m som man själv känner igen och har besökt, även en del personer känner man igen från Udon Thani o.s.v.

Sen är ju mycket av det som skildras sånt som brukar diskuteras här på forumet o.s.v, det tycker jag är intressant att höra dessa Danskars uppfattning om.

För min del kan det nog aldrig bli för mycket om Thailand på TV, men vill man inte se det här så är det ju bara att låta bli.

Mvh isan lover
Byns krösa maja, men efter tillbringat 14 år på öarna känner man gott till mentaliteten.
Själv skiter jag väl mest i tv om sverige och thailand, lever livet i landet jag bor och mitt liv, behöver inte se på tv om det vare sig thailand eller sverige.
Eller behov av att skvallra om andras, inte sett serien och danskarna klarar sig säkert, tvbolagen brukar ju inte söka upp vanligt tråkiga vardagsfolk utan sådana som sticker ut och göra mainstream av det.

Byns krösa maja, men efter tillbringat 14 år på öarna känner man gott till mentaliteten.
Själv skiter jag väl mest i tv om sverige och thailand, lever livet i landet jag bor och mitt liv, behöver inte se på tv om det vare sig thailand eller sverige.
Eller behov av att skvallra om andras, inte sett serien och danskarna klarar sig säkert, tvbolagen brukar ju inte söka upp vanligt tråkiga vardagsfolk utan sådana som sticker ut och göra mainstream av det.
Hej

Ja folk har ju olika intressen och smaken är som baken brukar man ju säga, vill man inte se på TV och diskutera ett program är det ju bara att låta bli, vi har ju alla möjlighet att välja. :)

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover

Ibland kan det vara hårfin skillnad mellan kärlek och tillgivenhet. Många yngre thailändskor kan säkert känna tillgivenhet för dom äldre gubbarna. Fast egentligen vad spelar det för roll så länge båda trivs med tillvaron och inga stora gräl uppstår.

BTT

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp