hotell bangkok

Familjen kommer att möta upp på dag 3, då åker vi vidare för några dagar förmodligen i Pattaya. Där lär finnas en del för barnen förutom att doppa sig i havet.

Familjen kommer att möta upp på dag 3, då åker vi vidare för några dagar förmodligen i Pattaya. Där lär finnas en del för barnen förutom att doppa sig i havet.
Varför tar ni inte en tur ner till Koh Samet istället är ju bara 1 timma till från Pattaya är kanske roligare för hela familjen för bada mitt i Pattaya beach road eller på sketna Jomtien är väl inget kul för ungarna.
Nä ner och kolla på fire shows på Koh samet, kanonfina stränder med klart vatten, middag på stranden, ut på snorkeltur bland akvariefiskarna.

För har ni ingen familjeguide med er (han jobbar) som vet vad ni skall gå med barnfamilj hamnar ni säkert fel i Pattaya ;)
För du har ju skrivit innan att frugan din vart inte så förtjust sist ni var i Pattaya.

E d dags för @Berralund att åka t Los igen?
Trodde det skulle ta ett tag till innan det blev dags. Samet med hela fam8ljen.. då gäller det att ta med en väska med pengar.
Pattaya e inte heller jättebilligt om man skall göra något kul. Ja va ju på nya Harbour med våra 2 ungar. Dom hade skitkul men gick loss på 1100 för tre timmar med bollhav och rutchkanor

I pattaya skulle jag inte ens doppa min fot i vettnet, fy fn vad förorenat det är , Jomtien något bättre men inte heller där badar jag ... Var ligger nya Harbour Krister ??

I pattaya skulle jag inte ens doppa min fot i vettnet, fy fn vad förorenat det är , Jomtien något bättre men inte heller där badar jag ... Var ligger nya Harbour Krister ??
På Pattaya klang jämter food land men var bara för barn. Tror inte du kommer hitta något av intresse där inne det gjorde inte jag och frugan klaga precis som Krister på priserna.

E d dags för @Berralund att åka t Los igen?
Trodde det skulle ta ett tag till innan det blev dags. Samet med hela fam8ljen.. då gäller det att ta med en väska med pengar.
Pattaya e inte heller jättebilligt om man skall göra något kul. Ja va ju på nya Harbour med våra 2 ungar. Dom hade skitkul men gick loss på 1100 för tre timmar med bollhav och rutchkanor
Tycker du det är så dyrt på Koh Samet.
Jag hade med mig en stor del av släkten plus min farsa och hans kärring behövde ingen väska med pengar Thaiarna bodde på familjerum dom brukar ju ändå sova ihop hela familjen sen vanliga färjan ut den är billig.

På Pattaya klang jämter food land men var bara för barn. Tror inte du kommer hitta något av intresse där inne det gjorde inte jag och frugan klaga precis som Krister på priserna.

Ja fundera på det.. bollhav... rutchkanor.. måste ha med en förälder in så vi va tugna att lösa 3 biljetter á 380B.. 3 timmar fick vi tror ja mer än tillräckligt med tid.. dom måste ta in ett par miljoner B per dag så tjockt med ungar det va. Ska ta med mina Marshall hörlurar nästa gång så ja slipper oljudet..

Ja du brukar ju planera bra Jonas... vi kom till Samet för sent och va tvugna att ta speedboat.. inte bokat hotell innan och ja vill semestra anständigt. Ville inte heller att svägerskan skulle bo sämre..

Ja fundera på det.. bollhav... rutchkanor.. måste ha med en förälder in så vi va tugna att lösa 3 biljetter á 380B.. 3 timmar fick vi tror ja mer än tillräckligt med tid.. dom måste ta in ett par miljoner B per dag så tjockt med ungar det va. Ska ta med mina Marshall hörlurar nästa gång så ja slipper oljudet..

Ja du brukar ju planera bra Jonas... vi kom till Samet för sent och va tvugna att ta speedboat.. inte bokat hotell innan och ja vill semestra anständigt. Ville inte heller att svägerskan skulle bo sämre..
Nä har man bara med sig svägerskan är det väl självklart hon skall bo med likande rum som ni.
Men här var det tjocka släkten allt från gammelmormor ner till syskonbarn med vana att bo i trähyddor dom hade nog blivit mer sura om dom blivit särade på i 2 mannarum, så dom fick familjerum. Dom hadde nog sovit allihopa i samma rum ändå på morgonen ;)

3 timmar! Hur orka du, 1 timma var nog för mig, nä ända anledningen för mig att besöka harbor igen blir om jag skall ha nåt till datorn.

Jodå visst är det dags för 4 veckor i LOS igen och det är verkligen synd att familjeguiden inte är hemma.

Alternativet till Pattaya är ju Hua Hin, det är ju betydligt lugnare där och bättre stränder. Frugan vill nog hellre dit, jag tänkte mest på Pattis pga att det nog finns mer för ungarna att göra där. Det finns inga outtömliga pengaresurser att ösa ur så det är kanske ett bättre alternativ, själv är jag ju snart pensionär bara att vänja sig. Vi får se var vi hamnar till sist.

Jodå visst är det dags för 4 veckor i LOS igen och det är verkligen synd att familjeguiden inte är hemma.

Alternativet till Pattaya är ju Hua Hin, det är ju betydligt lugnare där och bättre stränder. Frugan vill nog hellre dit, jag tänkte mest på Pattis pga att det nog finns mer för ungarna att göra där. Det finns inga outtömliga pengaresurser att ösa ur så det är kanske ett bättre alternativ, själv är jag ju snart pensionär bara att vänja sig. Vi får se var vi hamnar till sist.
Hmmmm. var det inte Isaan för hela slanten ,, Pattaya och Hua Hin var ju mest för oss som inte klarar "tråkiga "Isaan
varför åka nu Berra , dryga 40 grader , skönt vaaa..... Nä ,jag stannar till 26 oktober ,då är det "take off"

Hmmmm. var det inte Isaan för hela slanten ,, Pattaya och Hua Hin var ju mest för oss som inte klarar "tråkiga "Isaan
varför åka nu Berra , dryga 40 grader , skönt vaaa..... Nä ,jag stannar till 26 oktober ,då är det "take off"
Vi är ju styrda av sommarlovet, själv åker jag inte förrän 19 juli och då är det svalare. För egen del kan jag gärna stanna där uppe hela tiden men eftersom vi har lite att fixa i Bangkok kan man förena nytta med nöje. Ungarna har aldrig badat i havet (bortsett från Öresund) men det blir bara några dagar där.

Vi är ju styrda av sommarlovet, själv åker jag inte förrän 19 juli och då är det svalare. För egen del kan jag gärna stanna där uppe hela tiden men eftersom vi har lite att fixa i Bangkok kan man förena nytta med nöje. Ungarna har aldrig badat i havet (bortsett från Öresund) men det blir bara några dagar där.
Ja ni har ju bil bara att åka lite söder om Pattaya så hittar ni fin strand.
20160320_114334.jpg

Även mellan Pattaya och Jomtien hittar ni ok strand men badmässigt vatten jag inte men farsan och dom brukar bada där.
20151115_122008.jpg
sen är det ju bara att hoppa på färjan till Koh Larn 35 bath och 20 min från Pattaya.
20160119_113150.jpg

Men som sagt skulle jag valt nåt med familjen så hade jag lagt dom extra 1 timme och 20 min som det tar att ta sig från Pattaya till Koh Samet med bil och båt, är inte så mycket längre och storstadslivet har ni ju avklarat redan i bkk.
Vongduan beach hade nog passat er.

När jag bor på Hotel runt om i Europa och Thailand ,så ser jag på lang avstånd när det är Svenskar
där , dom är inte som andre turister , dom är Svenskar .
Svenskar reser till söder och köper all inclusive , och på hotellet är det den finaste frukost buffe
men dom har mat med sig till frukost buffe , där det är svenskar ser jag på bordet deras : Kalles kaviar -
knäckbröd - och prästost ,

När jag bor på Hotel runt om i Europa och Thailand ,så ser jag på lang avstånd när det är Svenskar
Svenskar reser till söder och köper all inclusive , och på hotellet är det den finaste frukost buffe
men dom har mat med sig till frukost buffe , där det är svenskar ser jag på bordet deras : Kalles kaviar -
Knäckebröd till frukost?

Det där är väl ändå en smula överdrivet? Visst det finns dårar bland alla nationaliteter inte minst svenskar. Jag har rest på otaliga charterresor förr i tiden men kan inte minnas att jag någonsin har sett detta.

Vad tar norrmän med sig, Stavangerägg?

Tjejen skrattar åt norrmän, hon säger att dom har dålig smak för dom äter äcklig mat och har dom fulaste tjejerna och jag kan bara hålla med. Norge är ett riktigt u land när det kommer till matkultur och nu har det ju även visat sig att laxen dom är så stolta över är giftig. Är väl kanske därför dom är som dom är, käkat för mycket giftig lax.

AT RESIDENCE SUVARNABHUMI 458/4-8 Soi Lat Krabang 24/1, Lat Krabang Road, Bangkok, Lat Krabang är ett givet alternativ, om man vill bo nära flygplatsen, slippa turister och ändå ha gång avstånd till stormarknad - Pasaeo, kort bilresa till Mega Bangna, flera thai marknader samt "Saeng Chan Suwannnaphum" = Moonlight Bar - Resturang/Bar/Konserter. Enda farangen bland 500 thailändare, som verkligen var där för att ha trevligt.
Varit där och sett grupper som Potato, Carabao, osv. Även Mega Bagna och Pasaeo brukar ha konserter.
http://www.booking.com/hotel/th/at-...8d5fb04d1f73862eb8fcd0b3X1;type=total;ucfs=1&
Hotell personalen är inte många, men mycket vänliga och blir snabbt vänner. De har också bungalows/hus att hyra för en billig penning.
http://www.zodio.com/business/detail/102891381/saeng-chan-suwannaphum-bar-lat-krabang

Letar ni efter "Lady Bar's" ska ni åka någon annanstans....

11942138_808313729266312_8314935582446177680_o.jpg

11230255_808321722598846_1881404168708894179_o.jpg

12006605_808327122598306_3675389362718467949_o.jpg

12010600_808327149264970_1351042358060509505_o.jpg

12028906_808325635931788_280949165641087995_o.jpg

12029714_808322762598742_6037915305375107548_o.jpg

12032653_808321855932166_3721106022825328846_o.jpg

Liknande trådar

G
Svar
196
Visningar