Hur mycket tips ger du på hotell

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni kan tycka vad ni vill om att ge dricks men när man ger frikostig dricks på redan höga farang priser så sänder man en signal som bidrar till ökade priser.
Vill ni inte att det ska vara fortsatt billigt i Thailand?
Kan lova dig Hans att den dagen prisnivån i Pattis kommer ikapp Phuket så kommer du att förbanna din idioti för då har du inte råd att bo kvar.
Tänk längre än näsan räcker nästa gång ni ger dricks..

Kommer allti att ge bra me driks ger ju även om jag går.ut här.hemma men sen får.ja allti ett trevligt bemötande.o bra service.vart jag än e

Tar massage där jag bor i Stockholm, kostar 350:- , brukar ge 500kr, // också men inte så viktigt, jag går dit för massagen och vi har en bra kontakt tycker jag, vi har pratat om att ses i Pattis, men hon är gift med en svensk så det skulle bli på kompisnivå.
De som driver upp priserna tror jag är bostadskostnaden, när den stiger följer övriga priser med. För det mesta kör jag bson:s stil, är litet småsnål utom mot damen jag för tillfället haft, men kommer att försöka få balans på den utgiften i fortsättningen.

"glimten66 " sa:
Kommer allti att ge bra me driks ger ju även om jag går.ut här.hemma men sen får.ja allti ett trevligt bemötande.o bra service.vart jag än e
Det får jag me Micke, det räcker med ett trevligt uppförande och lite beröm för maten och en komplimang till servitrisen.
Finns många tricks som gör en omtyckt på ett favvo ställe utan att man behöver överdriva med dricksen.
Att ge jämna pengar säger att man inte var nöjd så självklart ger jag dricks när maten och servicen är bra men 20 baht räcker gott.

Jag tror att man får en annan syn på det här när man bor här nere stadigvarande och utav vad jag har hört så är inte Phonta så frikostig som han vill göra gällande ;D ;D

20 bath ger ja ju bara för.en öl ju käkar jag farang ställe 100-200 thai 50-100 sen om ja gillar stället o personalen kan det.hända att dom även får.en flaska whiskey men beror på ställe

Bodde ofta på ett danskt.ställe.förut där.fick tjejerna som jobba en flaska whiske o della på typ varannan dag
Ägarinnan fixa o trixa en mass för mig så klart ja bjöd.tjejerna

Men komplimanger ger ja jämnt.men det blir dom inte mätta på så blir även tip :)

"glimten66 " sa:
20 bath ger ja ju bara för.en öl ju käkar jag farang ställe 100-200 thai 50-100 sen om ja gillar stället o personalen kan det.hända att dom även får.en flaska whiskey men beror på ställe

Bodde ofta på ett danskt.ställe.förut där.fick tjejerna som jobba en flaska whiske o della på typ varannan dag
Ägarinnan fixa o trixa en mass för mig så klart ja bjöd.tjejerna
Det funkar ju som sagt på semester men inte hela tiden ... men jag accepterar den service jag får för priset som ges ... visst ger man lite dricks ibland men inte mycket och inte så ofta ...

Så klart om man skulle vara ungkarl och kastar pengar om sig i pattis får man väl service men skulle jag göra som dig skulle frugan dra ...

Jag blir som sagt tvungen att dra in lite på min dricks också eftersom frugan stoppar mig och tar tillbaka pengar. Man måste lita på hennes omdöme i detta fallet, hon vet vad som är lämpligt.

För att slippa diskussionen så är det bäst att hon får sköta betalningen när vi äter på restaurang, vilket i och för sig inte är särskilt ofta.

Skulle man ge bort en whisky flaska om dagen skulle frun ha mycket annat ... så det blir bäst att frugan dricksar och då blir det inte mycket.

"glimten66 " sa:

Måste bero på att du dricksar när du gör din första beställning, hur kan dom annars veta att det är värt besväret att ge bra servise 555

Hans skrev "men hon är gift med en svensk så det skulle bli på kompisnivå." fan Hans , hur korkad är du , hon har inte bara du om hon jobbar på massage i Stockholm och // om hon sen pratar om att träffa Dig i Thailand så menar hon att du kan bli en av hennes sponsorer ,,,OJojoj.... ;D ;D ;D du är nog bra lättrurad du min vän Hans , kan inte va lätt för dig i Thailand ... Försök se lite mer kritiskt på Thaidamerna inte bara med de ljusblå ... ::)

Begriper inte hur fn kan man gilla att bli //?
Jag kanske är pervers lr nåt men jag skulle nog inte kunna komma under såna omständigheter, vill allt ha lite mer.
Skulle kännas jvligt omanligt att inte få göra det skönt för tjejen och skulle nog mest uppleva det som pinsamt.

"Långeman " sa:
Måste bero på att du dricksar när du gör din första beställning, hur kan dom annars veta att det är värt besväret att ge bra servise 555

Kan bero på att jag är.en åter kommande gäst ;)

Gentlemen, jag måste be er undvika att använda oanständiga uttryck i öppet forum. Betänk att detta även kan läsas av barn.

"Forumvärd " sa:
Gentlemen, jag måste be er undvika att använda oanständiga uttryck i öppet forum. Betänk att detta även kan läsas av barn.
Du tyckte alltså att Hans omskrivning var oanständig?
Tror knappast att ett barn hade förstått kopplingen.
Är det som jag tror att det är kvinnor som står bakom det här forumet?

"bson " sa:
Du tyckte alltså att Hans omskrivning var oanständig?
Tror knappast att ett barn hade förstått kopplingen.
Är det som jag tror att det är kvinnor som står bakom det här forumet?
Använde, om jag minns rätt, min sons namn då blev det ju oanständigt ;)

Men det var inte jag som klagade ... men jag håller med dig i citatet ovan måste trycka på bra mycket för att det skulle vara något alternativ och om man sen betalar för det ... men alla har vi väl olika behov.

"Phonta " sa:
Hans skrev "men hon är gift med en svensk så det skulle bli på kompisnivå." fan Hans , hur korkad är du , hon har inte bara du om hon jobbar på massage i Stockholm och // om hon sen pratar om att träffa Dig i Thailand så menar hon att du kan bli en av hennes sponsorer ,,,OJojoj.... ;D ;D ;D du är nog bra lättrurad du min vän Hans , kan inte va lätt för dig i Thailand ... Försök se lite mer kritiskt på Thaidamerna inte bara med de ljusblå ... ::)
Snälla Phonta! Du vet ju inte något om detta annat än vad jag textat här kortfattat. Damen är gift med en svensk och egen företagare, hon har en massage-shop i Stockholm, en SERIÖS sådan och jag går dit ibland, inte ofta för att snacka litet skit och seriös massage. Hon har allt på plats, jag behöver inte sponsra. Jag tog upp att vi ev. kunde ses i Thailand och hon säger att det är ok, men att vi då umgås som kompisar. Vet inte om det blir av men varför inte? Allt handlar inte om sex.
Skojade litet i inlägget tidigare. Alla är vi olika, - den här thailändskan är i en klass för sig själv, intelligent, pratar bra svenska - jag har gärna henne som "kompis" om det går.Vi får se.... ;)

"Hans Svensson " sa:
Snälla Phonta! Du vet ju inte något om detta annat än vad jag textat här kortfattat. Damen är gift med en svensk och egen företagare, hon har en massage-shop i Stockholm, en SERIÖS sådan och jag går dit ibland, inte ofta för att snacka litet skit och seriös massage. Hon har allt på plats, jag behöver inte sponsra. Jag tog upp att vi ev. kunde ses i Thailand och hon säger att det är ok, men att vi då umgås som kompisar. Vet inte om det blir av men varför inte? Allt handlar inte om sex.
Skojade litet i inlägget tidigare. Alla är vi olika, - den här thailändskan är i en klass för sig själv, intelligent, pratar bra svenska - jag har gärna henne som "kompis" om det går.Vi får se.... ;)
Där fick vi det bekräftat som jag länge trott, att det du anser vara en SERIÖS massage tjej inte har nåt emot att utföra HE.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp