Hej
Här åker en fullastad bil iväg till byn där skolmästerskapen hålls i år, det håller på hela veckan.
Här gå jag igenom på vilka platser killarna ska spela och vilka som ska vara avbytare.
Här är hela gänget innan första matchen.
Vi var lottade att möta den största skolan i vårt område i första matchen, dom har två hela lag med bara 12 åringar och vinner skolmästerskapen här varje år, vi förlorade med 6-0 men killarna var nöjda ändå, deras mål var att förlora med mindre än 8-0, matchen efter våran vann dom med 7-0.
Inför nästa match hade vi 3-4 timmars väntan i värmen vilket var jobbigt, det var 36-36 grader i skuggan, i solen måste det ha varit en bra bit över 40 grader, nästa match började vi bra, vi hade 3 bollar rullande längs deras mållinje men dom gick inte in, sen åkte vi på två kontringar där dom gjorde mål, sen fällde vår skolas buse en av deras spelare och så fick dom straff, så matchen slutade med en förlust med 3-0, men vi hade lika väl kunnat vinna, det kände killarna också som var ganska nöjda ändå.
Tyvärr spelar dom enligt internationella regler för vuxna även i ungdomsfotboll i Thailand, detta innebär att dom kör med linjedomare och offside, samt inte har fria byten o.s.v.
I Sverige har barn ex.vis inte offside och man får byta spelare när man vill under matchen hur många gånger man vill, det hade varit bra stt kunna byta fler spelare i den värme som var, min lille led oerhört av värmen och orkade i princip bara en halvlek, dessutom börjar barnen i Sverige med 5 manna, går sen vidare med 7 manna, 9 manna och till slut 11 manna när dom kommer upp i åren lite.
Idag kör Futsal spelet igång, här har vi enligt mig bra chans att ta poäng och kanske vinna någon match, att det bara är en målvakt och fyra utespelare på planen gynnar helt klart en mindre skola som vår, nu kan jag välja dom bästa och jag har en bra första uppställning och några bra avbytare.
För tjejerna i vår skola går det bra i volleyboll som vanligt, dom kommer förmodligen att sluta bland dom tre bästa.
Mvh isan lover