Isaan 2017-2026

Du får lära dig skillnaden på strand och hav, det ena består av sand det andra av vatten.
Aldrig badat i Pattaya och kommer nog aldrig göra det men gått mycket på stranden.
Född och uppväxt i en malariavik i bottenvikens dödaste vatten.
Pattayavatten är inget motför en algblommad äckelvattensstrand i augusti

Kvickt med citat ur uppenbarelseboken @Walter

Nog är vi ett gäng som fostrats med detta .....

Hej

20221230_124130.jpg

Som vanligt får man en trofast kompis på strander, den här kommer och lägger sig vid min solstol varje dag.

20221230_112441.jpg

Vart man än åker i Thailand verkar det finnas ett badställe som heter Pattaya, i vårt fall är det Pattaya Song som är en del av Pattaya Beach här på Koh Lipe, men även i Chiang Mai och Nong Khai har jag badat på vad som där kallades Pattaya Beach och Pattaya Isaan. På bilden syns två av kompisens pojkar som är med i fotbollslaget jag tränar i Sverige.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

20221230_124130.jpg

Som vanligt får man en trofast kompis på strander, den här kommer och lägger sig vid min solstol varje dag.

20221230_112441.jpg

Vart man än åker i Thailand verkar det finnas ett badställe som heter Pattaya, i vårt fall är det Pattaya Song som är en del av Pattaya Beach här på Koh Lipe, men även i Chiang Mai och Nong Khai har jag badat på vad som där kallades Pattaya Beach och Pattaya Isaan. På bilden syns två av kompisens pojkar som är med i fotbollslaget jag tränar i Sverige.

Mvh isan lover
Det är väl för att lura dit folk så att de tror att det är som i Pattaya :)

Hej

20221230_124130.jpg

20221230_112441.jpg

Mvh isan lover
Några thai har berättat att Pattaya Beach betyder södra stranden och då blir det några i antal.

Hej

En del av maten ifrån igår, gillade den gröna såsen som man doppade seafood i, den var lite annorlunda både i färg och smak än den vi har i Isaan, mycket god.

Men flera av dom andra rätterna som currygrytor m.m fick vi krydda med extra chili för att lagom starka, förmodligen lagar man lite falang anpassad mat här på ön.

8DB963BB-0B51-4C41-96ED-2CDDA9E0AEE9.jpeg

99D87A27-977D-4ED9-B21C-253F368F221D.jpeg

D86DF09F-E1B8-4C9A-A840-30F3668C62C9.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Några bilder ifrån dagens båttur, vi var 5 st som hyrde en båt ifrån 9.30-15.00, det kostade 3000 baht inklusive lunch, dryck och frukt, vi besökte 5-6 öar, snorklade och hade en fin dag, det var otroligt rent och fint vatten och mycket fina fiskar på dom korallrev vi snorklade.

1979CDA5-BBA9-4153-96F1-71E4EE77B0F6.jpeg

Här är frugan med pojken och hans två kompisar på en av stränderna vi besökte.

0ED5860B-0EE2-4489-BC2B-F836695AA866.jpeg

Flera av öarnas stränder var vi nästan själva på.

Mvh isan lover

Hej

Idag har vi vår sista dag här på ön och imorgon bär det av till Hat Yai igen, där har kompisens fru sina anhöriga och sitt eget boende, ska bli kul att hälsa på hennes släktingar där.

Om man ska sammanfatta min upplevelse av Koh Lipe så är det väl ungefär så här, ön och dess utbud är väl i stort sett detsamma som på Thailands övriga turistmål, det är stranden som gäller på dagtid där folk häckar under parasoller och skuggande träd och palmer.

Det finns gott om ställen som säljer dryck, Thai och falangmat överallt, samt dom vanliga saker som turister brukar efterfråga så på så sätt skiljer ju sig Koh Lipe inte ifrån andra liknande badorter, det som gör platsen lite unik är väl att det finns så många gröna och orörda öar runtomkring, samt oförstörda korallrev med ett sprudlade färgstarkt liv.

Så för dom som gillar sol, bad, dyka och snorkla är det väl något av ett paradis, även dom fisketurer som anordnas verkar vara lyckosamma, men ska jag vara ärlig så ska det bli skönt att komma iland igen och se lite annat.

Fr.o.m imorgon blir det 2 nätter i Hat Yai innan vi flyger tillbaka till Udon Thani, där blir det ytterligare 2 nätter innan vi återvänder till byn tillsammans med våra Svenska vänner ifrån Hat Yai, det blir första gången för dom i Isaan och jag tror inte att dom kommer att bli besvikna.

Mvh isan lover

Hej

Det blev en skumpig tur ifrån Koh Lipe till fastlandet idag, många klagade när båten slog mot vågorna, jag satt själv längst fram i sätet bredvid skepparens. Men det var stötigt ändå, han satt på en kudde och jag tog en flytväst och satte mig på och det hjälpte.

20230102_102224.jpg

Det blåste ju en del igår så jag förstod att det skulle bli lite jobbigt innan vi kom i lä av fastlandet.

20230102_102206.jpg

Mvh isan lover

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar