Hej
Tråkig rapport om frugans f.d anställde Pan som har varit sjuk till och från under 4-5 år, jag körde ju honom till lasarettet 2-3 gånger tidigare på salengen.
Han blev då bättre när han fick läkemedel bl.a för högt blodtryck, men när vi var här vintern 2023/2024 tyckte jag att han såg sämre ut igen, han hade bl.a magrat.
Så jag hade bestämt mig för att försöka övertala honom om att besöka sjukhuset igen, men vi kom försent.
När vi kom till honom idag låg han på en säng med blöjor på, bredvid stod det en rullstol, det visade sig att han hade slutat ta sina läkemedel.
Så han drabbades av en rejäl stroke, nu är han förlamad i både ben och arm på vänster sida, talar sämre och kan inte hålla tätt så han måste ha bjöjor.
Det var tragiskt att se detta lilla glada och med mig jämnåriga kraftpaket igen med ben smalare än mina armar och liggande hjälplös med blöjor på.
Han var glad över att se mig och pratade mycket, jag hade med lite burkar med makrill i tomstsås som jag vet att han gillar och några burkar med kakor till hans fru, jag lovade att komma snart igen.
Mvh isan lover