Isaan 2017-2026

Böter hjälper ju föga på välbeställda människor och en korruption bland poliser som fortfarande finns. Jo kampanjer hjälper men tar minst en generation för att få genomslag. Min son är ju uppvuxen med hjälm på cykel och bälte i bilen. Behöver inte ens säga till honom eller påminna. Han tjatade sig blå på mormor och morfar i Thailand.

Man kan införa samma bötessystem som i Finland där böternas storlek är inkomst relaterad.

I storstäder iaf bör man veta att även om inte vanligt så vanligare än en alkoholkontroll i Sverige att dom sätter upp trafikontroll där man får ta pisseprov för narkotika och alkoholuttandning vid vägkanten.
Inte vanligt men sker.

Hej

Det blev ett lite annorlunda nyårsfirande i år eftersom festen hölls ute på en släktings farm. Dom kallade det för ett Ban Hao nyårsfirande.

20251231_190914.webp

Vi var på plats kl 18 då matlagningen startade.

20251231_190044.webp

Sen serverades det löpande olika rätter hela kvällen.

Man började med kokta kofötter som var något jag aldrig hade ätit förr, men det var i princip bara skinn, fett och brosk som doppades i en chilisås, inget vidare tyckte jag, men Thailändarna verkade älska detta.

20251231_184828.webp

Här skär frugans storasyster upp bitar av kofötterna.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

20251231_194300.webp

Men det fanns mycket annst som var gott att äta, t.ex grillat kött, yam talee, köttbullar (loksin), som tam, en risrätt från USA och en ostgratinerad gratäng gjord på pumpamos från Belgien o.s.v.

20251231_194209.webp

Den där Belgiska rätten gjord på ostgratinerat pumpamos var väldigt god.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Vid tiotiden fök det upp ett gäng glada och sjungande katoyer på en saleng, dom åkte runt och besöte byborna och önskade gott nytt år genom att sjunga och dansa.

20251231_202343.webp

Det var fullt lass.

20251231_201731.webp

Här är några av dom.

Dom hade även en stor högtalare på sin saleng och blinkande ljus, dom sjowade och livade onekligen upp stämningen.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Vid 11-tiden gjorde frugans lillebror upp en eld eftersom det började bli kallt.

20251231_233446.webp

Vi lade ut höbalar runt brasan som alla satte sig på och fortsatte festen. Det var skönt att värma sig under en stjärnklar himmel.

Mitt i allt detta födde en get killingar som måste tas omhand, men det gick bra.

Kl 12 var det dags för fyrverkerierna som släktens barn fick ta hand om.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Vid tiotiden fök det upp ett gäng glada och sjungande katoyer på en saleng, dom åkte runt och besöte byborna och önskade gott nytt år genom att sjunga och dansa.

20251231_202343.webp

Det var fullt lass.

20251231_201731.webp

Dom hade även en stor högtalare på sin saleng och blinkande ljus, dom sjowade och livade onekligen upp stämningen.

Mvh isan lover
Vet inte men jag kände iaf att när bodde i byn, utanför nyår och songkhran och bodde fast där i byn.
Så var det inte vare sig jippi eller buhuu utan vanlig vardag.
Var inget speciellt men du försöker få det till att speciellt gjällande dig.
Jag bodde där par år i risbyn, tänkte nog inte ens på det, umgicks bara med thai, medans du måste poängtera i varje inlägg att dom accepterar dig och ni älskar varandra.
Var flera kvällar vi satt i risbyn, jag hade ett ps3 och fifa, satt och spelade ihop.
Är nog mer du med dina guillou.... som behöver ett fantomen bekräftande.
Köttbullemannen.
Du sitter och åker runt med barn utan hjälm på huvudet, du dricker alkohol och kör.
Säger ta seden dit man kommer och skitsnack då jag har bott i risfält med bara tak över huvudet med thai och ingen har respekterat mig för att ok köra utan hjälm eller utsätta era barn.
Och jag har inte blivit sedd udda på när sagt till tvärtom.

På den tiden väl fattigaste farangen, 300.000 baht i månaden för stark norsk krona.
Bodde en fri period med bara tak och myggnät.
Berättade dock inte då vad jag tjänade och precis innan jag fastnade i forumsnästet.

Hej

Idag blir det en sväng till Udon Thani där vi ska plocka upp en svensk som kommer med flyg, han bor normalt i Pattaya på vintrarna. Det blir första besöket här hos oss för hans del, ska bli intressant att höra vad hsn tycker om livet på landet.

Mvh isan lover

Hej

Idag blir det en sväng till Udon Thani där vi ska plocka upp en svensk som kommer med flyg, han bor normalt i Pattaya på vintrarna. Det blir första besöket här hos oss för hans del, ska bli intressant att höra vad hsn tycker om livet på landet.

Mvh isan lover
Kommer säkert en dialog från dig hur bra han blev bemött och aldrig upplevt innan.
Jag har bott i risby och pattsya, ingen skillnad hur blir bemött, 90% av alla thai i pattaya är från Isaan.
Väldigt få här som träffat en thai vars familj kommer ursprungligen från pattaya.
Jag har gått ut med en, gått och käkat med en vars hela familj är från Pattaya, nog ovanligare än att träffa någon från Isaan i Pattaya.

Pattaya bor idag är väl nästan utrotat av Isaan folk, väldigt få som är origin Pattaya idag.
Dom som inte är, är inhyrd arbetskraft.
Eller skitrika pga mark.
Jag som sagt gick ut med en, en gång efter skiljsmässan.
Lustigt och snabbt exfruns syster och gubbe stod utanför condon på morgonen.
Det var i början av min skiljsmässa och hon tog brandtrappan.

Pattaya bor idag är väl nästan utrotat av Isaan folk, väldigt få som är origin Pattaya idag.
Eller skitrika pga mark.
Och dom historierna finns dokumenterade på forumet så inga lögner men annat namn då jag använde mitt riktiga namn på den tiden.
Så får gå typ 13 år tillbaks i tidlinjen men tror någon var med på forumet då att jag är ingen lögnhals som Boa påstår.

Eller skitrika pga mark.
Hej

Ja det finns många från Isaan i Pattaya precis som i dom flesta andra turistorter och även i delar Bangkpk. Det är skönt att mäta dessa när man ska åka taxi, hyra en solstol, åka båt, köpa gatumat, besöka en bar eller handla på en marknad o.s.v, ärliga och glada människor.

Mvh isan lover

Hej

Det blev ett lite annorlunda nyårsfirande i år eftersom festen hölls ute på en släktings farm. Dom kallade det för ett Ban Hao nyårsfirande.

20251231_190914.webp

Vi var på plats kl 18 då matlagningen startade.

20251231_190044.webp

Sen serverades det löpande olika rätter hela kvällen.

Man började med kokta kofötter som var något jag aldrig hade ätit förr, men det var i princip bara skinn, fett och brosk som doppades i en chilisås, inget vidare tyckte jag, men Thailändarna verkade älska detta.

20251231_184828.webp

Här skär frugans storasyster upp bitar av kofötterna.

Mvh isan lover
Ban hao[mitt hem] Laotiska

Liknande trådar

P
Svar
25
Visningar
6 K
anonymous
A
A
Svar