Jag äter den rätten ibland, inte ofta....Jag arbetar bson, dessutom gillar jag att laga min egen mat även i Thailand....Äter också ute ofta naturligtvis...
Vill tillägga något jag tycker är viktigt, nu har jag sett så många överviktiga i min omgivning få hjärtifarkt och stroke därför ska man se upp framförallt med sockret och jobbar man inte behöver man inte äta gigantiska portioner, - många gånger är hälften nog.
Frukt varje dag naturligtvis!
Maten är INTE en klassfråga utan en UTBILDNINGSFRÅGA - de som sett reportaget om mannen som levde på mat från MacDonalds förstår det....Efter en månad hade kroppen tgit helt slut....
"I dokumentären levde Spurlock endast på mat från McDonald i 30 dagar; frukost, lunch och middag. Hans blodvärden försämrades dramatiskt och hans läkare avrådde honom tidigt att avbryta experimentet men Spurlock fortsatte och när han avslutade projektet var bland annat hans levervärden ”obscena”.
Det tog honom över ett år att förlora alla överflödiga kilon han la på sig under experimentet. Sedermera gjorde även Paolo Roberto ett liknande experiment i TV3. Han gick snabbt från 69 kilo till 85 kilo och avslutade nästan projektet i förväg eftersom han mådde mycket dåligt och var på väg in i en djup depression."
http://www.nyttigt.eu/undvik-skrapmat-o ... en-halsan/